Delistarea unui produs românesc cu preţ mai mic decât cel achiziţionat ulterior de către retailer din import ar putea fi sancţionată cu 5% din cifra de afaceri, potrivit unui proiect de act normativ la care lucrează în Ministerul Agriculturii, a anunţat, miercuri, ministrul Florin Barbu.
Declarația ministrului a fost făcută la discuţiile din Comisia economică din Senat, unde a început ancheta referitoare la protejarea producătorilor români, expuși delistărilor pe care politicienii inițiatori le numesc abuzive.
Proiectul de act normativ urmează să fie discutat cu procesatorii şi retailerii pe 11, respectiv 12 iunie.
„În acea ordonanţă sau proiect de lege care va fi dezbătut în Parlamentul României sigur listarea se va face pentru toate produsele agroalimentare şi în cazul în care îndeplineşti condiţiile sanitar-veterinare şi de calitate şi se identifică faptul că un produs va fi delistat la un preţ mai mic decât cel achiziţionat contravenţia va fi destul de mare, va fi de 5% din cifra de afaceri. Acesta este un punct din actul normativ la care lucrez. Deocamdată nu este finalizat. Într-o săptămână şi jumătate maxim o să avem la Ministerul Agriculturii o dezbatere atât cu procesatorii, cât şi cu retailerii şi, bineînţeles, şi în Parlamentul României pe această ordonanţă, pentru că ne dorim foarte mult şi eu îmi doresc foarte mult. Niciodată statul nu ar putea interveni în piaţa aşa cum eu sunt acuzat de foarte multe publicaţii că aş fi Chavez, că aş fi Ceauşescu, sau toate lucrurile acestea, că intervin în piaţa liberă”, a subliniat Florin Barbu.
Borcanul cu magiun vândut de producător cu 9 lei ajunge pe raft cu un preț de 30 de lei
Reprezentanţii Comisiei economice din Senat au discutat miercuri cu reprezentanții autorităților din domeniu despre abuzurile pe care supermarketurilor le-ar face împotriva unor branduri româneşti de renume.
Producătorul Magiunului de Topoloveni a dat în judecată Metro, pentru că a eliminat de pe rafturi acest produs, după ce prețul a a fost ridicat la o sumă ce-l făcea greu de vândut. Bibiana Stanciulov, deținătoarea mărcii, a declarat că decizia de delistare a venit în contextul unor creșteri semnificative ale costurilor de producție: „E paradoxal: dacă eu am creștere în vânzări, de ce îl elimini de la raft? În al doilea rând, eu nu-i pot impune retailerului prețul a care să vândă produsul. Ajunseseră la un adaos de 200%, iar eu nu puteam să le spun că la un asemenea preț este imposibil să vândă. Ajungea la 30 lei borcanul”.
METRO a a declarat că a încetat colaborarea cu producătorul magiunului pe baza unor argumente economice solide.
****