marți

7 mai, 2024

22 mai, 2020

Ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire, a declarat pentru Le Figaro că autoritățile cer companiei Renault, în cadrul discuțiilor privind acordarea unui împrumut garantat de stat în valoare de cinci miliarde de euro, păstrarea în Franţa a celor mai avansate activităţi tehnologice. Aceste negocieri au loc în contextul problemelor cu care se confruntă producătorul auto din cauza pandemiei Covid, probleme ce ar putea duce la închiderea unor fabrici din Franța.

„Cu privire la gravitatea crizei precum şi cu privire la situaţia companiilor, eu voi continua să spun adevărul: Renault se luptă să supravieţuiască”, a răspuns Bruno Le Maire, întrebat fiind dacă va accepta ca firmele care sunt susţinute de statul francez să închidă uzine în Franţa, aşa cum intenţionează să facă Renault.

Potrivit presei, Renault ar pregăti închiderea mai multor fabrici din Franţa, printre care cea de la Flins, unde sunt asamblate modelul electric Zoe şi Nissan Micra, dar şi uzina de asamblare de la Dieppe, în cadrul unui vast plan de economii ce ar urma să fie anunţat săptămâna viitoare.


Bruno Le Maire a mai declarat pentru Le Figaro, că nu a semnat încă împrumutul garantat de stat în valoare de cinci miliarde de euro solicitat de Renault. „Continuăm discuţiile în cadrul planului de sprijinire a industriei auto. Cerem constructorilor să îşi asume angajamente în trei direcţii: vehiculele electrice, respectarea sub-contractanţilor şi menţinerea în Franţa a celor mai avansate activităţi tehnologice”, a spus ministrul francez al Economiei.

Sursele citate de Reuters, scrie Agerpres, au declarat la începutul acestei săptămâni că Renault a ajuns la un acord cu băncile pentru un împrumut garantat de stat în valoare de cinci miliarde de euro. Acest împrumut garantat de stat, la care Renault lucrează de aproximativ o lună, ar urma să fie în scurt timp supus aprobării Consiliului de Administraţie, înainte de a fi aprobat oficial de Ministerul de Finanţe.

Bruno Le Maire a mai spus că răspunsul Franţei la cea mai gravă recesiune postbelică a constat în ajutoare şi garanţii de stat în valoare de 450 miliarde de euro, adică 20% din PIB. Guvernul de la Paris se aşteaptă ca cea de-a doua economie a zonei euro să înregistreze o contracţie economică de cel puţin 8% în acest an iar deficitul bugetar să ajungă la un maxim istoric de 9% din PUB.

Producător de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: