”Răzvan Cuc, un risc pentru România”- Siegfried Mureșan cere demiterea ministrului Transporturilor - CursDeGuvernare.ro
miercuri

20 octombrie, 2021

”Răzvan Cuc, un risc pentru România”- Siegfried Mureșan cere demiterea ministrului Transporturilor

9 iulie, 2019

Europarlamentarul PNL Siegfried Mureșam a cerut marți prim-ministrului Viorica Dăncilă ”să stopeze haosul de la Transporturi” și să-l demită de urgență și pe ministrul Răzvan Cuc.

Viorica Dăncilă a cerut luni demiterea șefului CNAIR Narcis Neaga, pe care îl face responsabil de dezastrul din infrastructura rutieră. Siegfried Mureșan consideră însă că măsura nu este suficientă, mai ales că ”Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a făcut luni două afirmații grave, care arată nepriceperea sa în domeniul pe care îl conduce și, de aceea, trebuie demis de urgență!”

Argumentele lui Siegfried Mureșan sunt:


”Domnul Răzvan Cuc a promis ieri că, până la sfârșitul lunii iulie, se va putea circula în regim de autostradă pe tronsonul A1 dintre Sibiu și Nădlac. Domnul ministru ori minte, ori a uitat că, acum nici două săptămâni, în 28 iunie, Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră (CNAIR) a transmis spre publicare în cadrul platformei de achiziții publice anunțul de participare aferent procedurii de atribuire a contractului «Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul de investiții Autostrada Lugoj – Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220 – Secțiunea E și finalizare Secțiunea D» în lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat. Autostrada Lugoj – Deva face parte din tronsonul A1 dintre Sibiu – Nădlac.

Valoarea acestui contract este de 296 de milioane de euro fără TVA, iar termenul de depunere a candidaturilor este sfârșitul lunii august.

Acest segment de drum este deosebit de complicat de construit, mai ales că trebuie construiți 2,13 km de tunel forat, așa că, în cel mai fericit caz, vom avea lotul 2 complet peste 4 ani. Guvernul este încă în faza de licitație. Cum nu cred că ministrul Cuc a inventat de unul singur călătoria în timp, niciun român nu va putea călători pe Tronsonul Sibiu – Nădlac în regim de autostradă până la finalul lunii iulie.

Așa că aștept ca domnul ministru Cuc să se urce în mașină pe 31 iulie și să arate românilor cum va conduce în regim de autostradă de la Sibiu la Nădlac fără lotul 2 finalizat sau să-și dea demisia.


În plus, același ministru incompetent al Transporturilor a mai spus că a dorit să construiască de la bugetul de stat Autostrada Ploiești – Brașov. Această autostradă, prin munți, implică niște costuri foarte mari, estimate la peste 1,2 miliarde de euro. Costurile pot fi acoperite din fondurile europene nerambursabile pe care le avem la dispoziție pentru perioada 2014 – 2020 și care stau necheltuite. Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), din care Guvernul poate construi autostrăzi, beneficiază de o finanțare europeană de 9,2 miliarde de euro pentru această perioadă. Din acești bani, Guvernul a absorbit doar 1,6 miliarde de euro, adică doar 18%.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

În loc să ia acești bani gratis de la UE, pe care altfel riscăm să-i pierdem, ministrul Cuc vrea să ia 1,2 miliarde de euro din bugetul de stat, adică din banii noștri, din taxele și impozitele pe care le plătim în fiecare lună.

Consider că, prin aceste declarații și prin toate neîmplinirile mandatului său de până acum, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, reprezintă un risc pentru viitorul infrastructurii din România, un risc pentru bunăstarea românilor și un risc pentru economiile noastre. Afirmațiile ministrului Cuc nu au nimic în comun cu realitatea din teren. Nu ne putem baza pe el și ca atare nu mai este nevoie de el.”

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

   ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium)...

rrr