fbpx

Analiză

Finanțarea deficitului bugetar: Cât mai trebuie să împrumute România și de unde. Statul găsește bani tot mai greu

Statul începe să întâmpine dificultăți în finanțarea deficitului bugetar, datoria publică va depăși cât de curând pragul de 50% din PIB, reiese din datele consultate… Mai mult

20.07.2021

Just Business

Radiografia creditării corporate: Comerțul răstoarnă ierarhia creditării – construcțiile și serviciile au profitat cel mai mult de dobânzile mici și de programele guvernamentale

Cele mai mari creșteri ale creditelor au fost înregistrate anul trecut de companiile din construcții și comerț. Au urmat cele din servicii, pe seama telecomunicațiilor… Mai mult

20.07.2021

Europa

Anacronismele României: Mari capacități de energie regenerabilă, emisii scăzute de CO2, dar economie incoerentă

Ponderea mai mare a producției de energie regenerabilă în România și emisiile mai scăzute de CO2, față de mediile UE, ascund anumite deficiențe ale sistemului… Mai mult

19.07.2021

La obiect

Noua țintă a României de reducere a emisiilor de gaze de seră ajunge la 12% în transporturi, clădiri și agricultură – Proiect

România are cea mai mare reducere a emisiilor totale de GES dintre membrele UE, mai ales ca urmare a dezagregării industriei și mai ales a… Mai mult

19.07.2021

Răzvan Cuc: Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva va fi finalizat de CNAIR

de Razvan Diaconu , 29.8.2019

Problemele semnalate de autorități la lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva vor fi urmate de plângeri penale, după ce Compania de Autostrăzi a depistat nu mai puțin de 60 de abateri de la normele tehnice, înainte de încheirea lucrărilor, a anunțat joi ministrul Transporturilor.

Miercuri, autoritățile române au reziliat contractul cu firma care a lucrat pe respectiva porțiune, deși acestea erau finalizate în proporție de 99%. Lotul respectiv ar urma să fie terminat de Compania de Drumuri, iar autoritățile promit că pe autostradă se va circula, cel mai târziu, până la sfârșitul anului.

CNAIR se apucă de lucru

Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva va fi preluat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care va face în regie proprie lucrările ce trebuia executate de către constructorul spaniol, astfel încât traficul să fie deschis, a declarat, joi, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc (foto).

El a adăugat că în paralel se va îndrepta penal împotriva consultantului şi a managementului CNAIR, care a făcut plăţile şi nu a trimis CESTRIN-ul să verifice calitatea lucrărilor.

„Cred că a venit momentul să stăm şi noi un pic verticali şi să nu mai facem tot felul de concesii pentru unele firme care din păcate în loc să vină cu o armată de utilaje şi de muncitori vin cu o armată de avocaţi şi încearcă să găsească tot felul de chichiţe avocăţeşti”, a afirmat Cuc, în conferinţa de presă.

La rândul său, directorul general al CNAIR, Sorin Scarlat, a precizat că pe acest lot de autostradă au fost identificate 60 de neconformităţi, fapt care ar putea constitui un record, însă a dat asigurări că se poate circula pe el.

Potrivit acestuia, contractul pentru execuţia lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva este plătit în proporţie de 94%, dar a fost trimisă o factură de penalităţi de 73 de milioane de lei, „care va fi încasată cu siguranţă”.

„Mai avem garanţia de bună execuţie de 58 de milioane de lei şi a mai fost deschisă o factură de penalităţi de 6,3 milioane de lei. Urmează să se calculeze perioada de întârziere a contractului. După această calculaţie, vom vedea câte zile de întârziere are antreprenorul şi vom emite altă factură de penalităţi pentru nerespectarea termenului de execuţie”, a subliniat ministrul.

Şeful de la Transporturi a adăugat că lotul trebuie să intre practic în posesia CNAIR, pentru a putea executa lucrările rămase.

„Eu nu fac recepţii cu iz electoral: ‘Hai să deschidem repede autostrada, nu contează care sunt consecinţele’. Nu o deschidem repede acum, pentru că au făcut-o alţii în 2014 şi am văzut ce s-a întâmplat. Eu am solicitat CNAIR să facă recepţia în termenii legali şi cei mai benefici pentru statul român. Aşa că ei vor prelua autostrada şi vor face lucrările, care durează 2-3 săptămâni, dăm drumul la trafic şi restul lucrărilor le vom face sub trafic”, a susţinut Răzvan Cuc.

Cătălin Drulă: Statul român pierde perioada de garanție a lucrărilor de 4 ani. Vom ajunge să plătim despăgubiri enorme

În replică la aceste declarații, Cătălin Drulă (foto), deputat în Comisia pentru transporturi şi infrastructură din partea USR, a explicat că „rezilierea contractului pentru Autostrada Lugoj-Deva lot 3 la 99%, cu lotul gata de trafic, este o ticăloșie imensă”.

Potrivit acestuia, „prin reziliere, statul român pierde perioada de garanție a lucrărilor de 4 ani. Patru ani în care ar fi fost responsabilitatea constructorului să repare orice eventual defect”.

„Va fi, cel mai probabil, considerată o reziliere abuzivă de tribunale. Totul arată ca o decizie de “mușchi fără creier” pentru care s-au inventat pretexte juridice. O așa-zisă “neconformitate” care ține de scurgerea apelor într-un capăt al lotului care nu va fi dat traficului (este după breteaua de ieșire) – o situație rezolvabilă în câteva săptămâni de lucrări care n-are nicio legătură cu siguranța traficului. Cel mai probabil, vom ajunge să plătim despăgubiri enorme peste 4-5 ani pentru această reziliere. S-a mai întâmplat: miniștrii care și-au umflat mușchii și după 5 ani a venit factura de plată (altui guvern). 28 de milioane de euro, de exemplu, primiți de un constructor în tribunale pe un lot de autostradă reziliat în 2011 cu trâmbițe”, a subliniat deputatul USR.

El a adăugat că „deschiderea traficului e cea mai importantă în acest moment”, deoarece „avem 21 de km care sunt perfect folosibili. Autostradă, oameni buni! Pentru care am plătit sute de milioane de lei în ultimii 6 ani. Și ea stă închisă acum. Pentru cine vrea să se convingă, uitați-vă la filmarea de la bord”.

„Dar cum se poate deschide traficului autostrada acum după reziliere? Legal, e un coșmar”, mai adaugă acesta.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 29.8.2019

Lăsați un comentariu


Stiri

Ministrul Economiei anunţă desfiinţarea de noi “sinecuri” la companiile din subordine

Razvan Diaconu

Ministrul Economiei, Claudiu Năsui, anunţă desfiinţarea unor noi “sinecuri”, fiind vorba despre administratorii speciali care ar fi trebuit să pregătească privatizarea Uzinei Mecanice Cugir, Fabricii… Mai mult

Europa

SUA: Suntem în coordonare strânsă cu UK, Israel, România pentru un răspuns colectiv împotriva Iranului

Razvan Diaconu

Statele Unite ale Americii au anunțat că vor da un „răspuns colectiv”, împreună cu aliații, împotriva Iranului după atacul asupra petrolierului Mercer Street, de săptămâna… Mai mult

Stiri

56 de autobuze electrice pentru transportul în comun din Braşov şi Timişoara

Vladimir Ionescu

Ministerul Dezvoltării a anunţat marți că a finalizat procedura de atribuire a achiziţiei publice pentru 56 de autobuze electrice, care vor fi folosite la transportul… Mai mult

Stiri

PSD a atacat în instanţă hotărârile Guvernului care restrâng participarea la mitinguri

Razvan Diaconu

PSD a depus luni la Curtea de Apel Bucureşti o cerere în anulare care vizează prevederile din hotărârile de Guvern 730/2021 şi 795/2021 prin care… Mai mult

Europa

FMI a aprobat cea mai mare alocare de rezerve de lichiditate din istoria sa, DST în valoare de 650 mld. dolari SUA

Adrian N Ionescu

Consiliul guvernatorilor Fondului Monetar Internaţional (FMI) a aprobat alocarea de 456 miliarde de Drepturi Speciale de Tragere (DST, moneda de cont a rezervelor FMI), echivalentul… Mai mult

Stiri

Rusia, Tadjikistan și Uzbekistan, exerciții militare comune la frontiera cu Afganistan

Iulian Soare

Unități militare din Rusia și din Uzbekistan au început marți exerciții militare lângă frontiera cu Afganistan, pe fondul temerilor că deteriorarea stării de securitate din… Mai mult

Stiri

Prețul electricității urcă până aproape de 1.000.000 de lei / kWh la bursă, sub tensiunea cererii din Ungaria

Adrian N Ionescu

Prețul electricității a bătut încă un record istoric din această vară, cotând la 981 de lei / MWh pe piața spot cu livrare joi (piața… Mai mult