23 octombrie, 2024

Generația Z și-a început intrarea pe o piață a forței de muncă ce pare că nu este pe deplin pregătită pentru ei, relatează Euronews. Companiile sunt nemulțumite de salariații proveniți din Generația Z și ar putea evita angajarea proaspeților absolvenți pentru o perioadă, conform unui raport al platformei de consiliere pentru educație și carieră Intelligent.

Pe măsură ce proaspeții absolvenți se confruntă cu nemulțumiri din partea angajatorilor din cauza modului în care se integrează la locul de muncă, companiile raportează o reticență tot mai mare în a-i recruta.

Raportul, care se bazează pe un sondaj realizat pe un eșantion de 1.000 de recrutori, a constatat că unul din șase angajatori ezită să angajeze tineri din Generația Z, în principal din cauza reputației lor de a-și revendica drepturile și de a se simți jigniți pentru lucruri ce nu sunt considerate foarte grave de colegii lor aparținând altor generații.

Ce spune companiile: Au „așteptări nerealiste” și, în general, nu sunt pregătiți pentru cerințele de pe piața muncii


În plus, mai mult de jumătate dintre companii sunt de părere că această generație, care cuprinde la persoanele născute între 1997 și începutul anilor 2010, nu are o etică puternică a muncii, se confruntă cu dificultăți de comunicare, nu gestionează bine feedback-ul și, în general, nu este pregătită pentru cerințele de pe piața muncii.

Holly Schroth, de la Haas School of Business din cadrul Universității Berkeley, California, Berkeley, a explicat că accentul pus de Generația Z mai degrabă pe activitățile extracurriculare (pentru a-și spori competitivitatea în facultate), decât pe dobândirea de experiență profesională, a condus la „așteptări nerealiste” cu privire la locul de muncă și la modul în care trebuie să se comporte cu șefii lor.

„Ei [Gen Z – n.red.] nu cunosc abilitățile de bază pentru interacțiunea socială cu clienții și colegii de muncă, nici eticheta la locul de muncă”, a declarat Schroth pentru Euronews.

„Ca urmare, este de datoria companiei să îl integreze în mod corespunzător pe noul angajat și să îi ofere o formare amplă. În plus, șeful trebuie să acționeze ca un antrenor, precum și ca un manager”, a adăugat ea.

Motivele ratei mari de concedieri în rândul Generației Z


Aproximativ șase din zece companii incluse în sondaj au declarat că au concediat un proaspăt absolvent de universitate pe care l-au angajat în acest an.

Unele dintre motivele invocate pentru aceste decizii au inclus, printre altele, lipsa de motivație a angajaților, lipsa de profesionalism și slabele abilități de comunicare.

„Mulți dintre cei care au absolvit recent facultate au dificultăți la intrarea pe piața muncii pentru că există un contrast uriaș comparativ cu ceea ce erau obișnuiți de-a lungul parcursului lor educațional. Ei sunt adesea nepregătiți pentru un mediu mai puțin structurat, pentru dinamica culturală de la locul de muncă și așteptările privind munca autonomă”, a declarat declarație Huy Nguyen, consilierul șef pentru educație și dezvoltarea carierei al Intelligent.

„Deși pot avea unele cunoștințe teoretice de la facultate, adesea le lipsește experiența practică, din lumea reală și abilitățile transversale necesare pentru a reuși în mediul de lucru”, a adăugat acesta.

Recrutorii intervievați au raportat, de asemenea, că unii dintre lucrătorii lor din Generația Z se chinuiau să își gestioneze volumul de muncă, întârziau frecvent și nu se îmbrăcau sau nu vorbeau adecvat.

Tineri din generația Z, cu părinții la interviul de angajare

Un raport din aprilie arăta că lucrătorii din generația Z se bazează prea mult pe sprijinul părinților în timpul căutării unui loc de muncă.

Conform sondajului realizat de ResumeTemplates, care a inclus răspunsuri de la aproape 1.500 de tineri aflați în căutarea unui loc de muncă, 70% dintre aceștia au recunoscut că au cerut ajutorul părinților în procesul de căutare a unui loc de muncă.

Alți 25% chiar au fost însoțiți de părinți la interviuri, în timp ce mulți alții și-au pus părinții să depună cereri de angajare și să le scrie CV-urile, mai arată Euronews.

Companiile vor fi forțate să-i angajeze și să investează în adaptarea lor

Pentru a-și spori șansele de a fi angajați, angajatorii spun că printre calitățile principale pe care le așteaptă la candidați se numără spiritul de inițiativă și o atitudine pozitivă.

De asemenea, managerii acordă importanță experienței în lumea reală, fie prin stagii, fie prin locuri de muncă și, într-o mai mică măsură, unei prezențe adecvate pe rețelele sociale și evitării discuțiilor politice.

„Absolvenții recenți care își încep cariera ar trebui să dea dovadă de profesionalism, nu prin conformarea la norme învechite, ci prin respect și angajament față de munca lor”, a declarat Nguyen.

Schroth a adăugat că, deși angajatorii ezită în prezent să angajeze Generația Z din cauza unei rate mai ridicate de concedieri și a dificultăților de integrare a acestora la locul de muncă, ei reprezintă totuși peste 25 % din forța de muncă.

„Ca urmare, companiile trebuie să cheltuiască mai mulți bani și timp pentru formare, iar acești tineri se vor dezvolta”, a concluzionat ea.

****

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: