joi

25 aprilie, 2024

18 octombrie, 2016

educatie formareRata de promovare a probei scrise susținute, pe12 octombrie, de candidații înscrişi la concursul pentru posturile de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar, este de 83,7%, a anunțat Ministerul Educației.

După evaluarea dosarelor de înscriere, au fost validate 6.502 de candidaturi pentru funcția de director și 2.257 de candidaturi pentru funcția de director adjunct, un cadru didactic având posibilitatea de a opta simultan pentru mai multe candidaturi.

La proba scrisă au participat 7.758 de candidați, înregistrându-se o rată de prezență de peste 98%.


Dintre aceștia:

7.197 de candidați au fost admiși și vor putea participa la etapele următoare ale concursului

1.143 de candidați au fost respinşi

136 de candidați nu s-au prezentat


15 candidați s-au retras.

A fost consemnată o singură eliminare din examen, iar în cazul a 75 de candidați lucrările nu au putut fi evaluate din cauza imposibilității constituirii comisiei de concurs potrivit prevederilor metodologice.

Rate de promovare peste 90% s-au înregistrat în județele:

  • Sălaj (96,5%)
  • Cluj (93%)
  • Covasna (91,4%)
  • Brașov (91,3%)
  • Hunedoara (91,1%)
  • Brăila (90,7%).

Procente sub 70%:

  • Vrancea (37%)
  • Alba (65,6%)
  • Ilfov (68%).

Candidații au avut la dispoziție maximum 120 de minute pentru rezolvarea unui test-grilă cu 60 de itemi elaborați de Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice.

Testul a urmărit evaluarea acelor competențe cognitive dezirabile pentru exercitarea rolului de director sau director adjunct într-o școală modernă: capacitatea de a face distincție între esențial și detaliu, capacitatea de a face conexiuni logice între fenomene și evenimente, atenția la detalii, spiritul de observație, capacitatea de gândire strategică etc., mai precizează ministerul.

Itemii asociați evaluării abilităților manageriale au fost formulați astfel încât să reflecte capacitatea de analiză critică și gândire strategică ale candidaților, evitând formulări care să solicite memorarea mecanică a informațiilor din resursele bibliografice indicate.

Următoarele etape

Analiza CV-ului

  • Se va face la nivelul comisiilor judeţene şi cu monitorizarea observatorilor desemnaţi de minister
  • Analiza se realizată în plenul comisiei de concurs, în prezența candidatului, prin acordarea de puncte potrivit criteriilor și punctajelor prevăzute de metodologie şi pe baza documentelor din dosarul de înscriere care dovedesc cele afirmate în CV

Interviul

  • Are loc la nivelul comisiilor judeţene şi cu monitorizarea observatorilor desemnaţi de minister
  • În cadrul interviului este evaluată scrisoarea de intenție, calitatea și susținerea de către candidați a ofertei manageriale și a unui plan operațional pentru un an, cu o durată de maximum 30 de minute, conform criteriilor și punctajelor din metodologie.

Anunțarea rezultatelor

  • Rezultatele vor fi afișate pe 18 noiembrie
  • Contestațiile se vor depune în perioada 21 – 23 noiembrie
  • Soluționarea contestașiilor și afișarea rezultatelor finale vor avaea loc în intervalul 24 noiembrie – 9 decembrie
  • Validarea în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar a rezultatelor finale și transmiterea acestora la minister  la 16 decembrie  2016.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: