Chestiunea

Cele 6 bombe care au aruncat în aer deficitul pe ultima sută de metri

Deficitul de 4,4% din PIB, aprobat de guvern joi seară la ultima rectificare, este rezultatul unei construcții bugetare făcute în martie 2019 de către guvernul… Mai mult

28.11.2019

Interviu

Germania, în criza psihologică dintre post-naționalism și ”Germany-first”: interviu cu Jan Techau

Textul de mai jos e o scurtă înșurire de fragmente din interviul acordat CRONICILOR Curs de Guvernare de Jan Techau – directorul Programului Europa de… Mai mult

28.11.2019

Chestiunea

Starea Sănătății în UE 2019 / Problema României: Dependența de serviciile spitalicești, cauza principală a ineficienței sistemului

Cheltuielile pentru sănătate ale României au atins un minim istoric și sunt cele mai mici din UE, atât pe cap de locuitor, cât și ca… Mai mult

28.11.2019

Digital

Experiența finlandeză – mic curs de civilizare digitală. Ce ar fi trebuit să facă ANAF pentru informatizare, transparență, eficiență

România a ratat ocazia de a avea un sistem modern, informatizat, de colectare a taxelor, deși s-a bucurat atât de expertiză din partea Băncii Mondiale… Mai mult

28.11.2019

Cronicile

RAR nu mai eliberează cărți de identitate pentru autoturismele noi Volkswagen Euro 5. C.P.Tăriceanu (dealer auto) cunoștea decizia cu o zi înainte

de Mariana Bechir 1.10.2015

volkswagen (1)Începând de joi, Registrul Auto Român (RAR) nu mai eliberează cărţi de identitate pentru maşinile Volkswagen cu motoare Euro 5, a anunțat joi ministrul Transporturilor, Iulian Matache, după ședința pe care a avut-o cu ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, pentru elaborarea unui plan de acțiune în cazul emisiilor de noxe falsificate de Volkswagen.

La sfârșitul întâlnirii așa-numitului grup mixt de lucru, cei doi miniștrii au prezentat cele câteva concluzii ale analizei:

  • RAR a blocat joi eliberarea cărţilor de identitate pentru maşinile noi ale Volkswagen, Audi, Skoda și Seat Euro 5 diesel nevândute încă. Este vorba despre aproximativ 300 de mașini aflate în stocurile dealerilor.
  • Vor fi amendați dealerii care au vândut sau vând astfel de autoturisme.
  • Niciun căteţean român nu va plăti diferenţa taxei de mediu pentru că nu a avut nicio vină (…) Fiecare cumpărător de mașină a fost de bună credință, a spus ministrul Gavrilescu. Nu este normal ca posesorii de Volkswagen să plătească din nou taxe de mediu.
  • După ce se va identifica norma de poluare a autoturismelor cu softul aflat în centrul scandalului, Ministerul Mediului va calcula diferența care ar fi trebuit plătită pentru taxa de mediu și această sumă va fi cerută producătorului german.

Ce se întâmplă cu autoturismele aflate în circulație

În România au fost eliberate cărţi de identitate pentru 105.000 de autovehicule Volkswagen Euro 5, dintre care 56.000 noi, restul second-hand.

În cazul acestora, grupul german va trebui să schimbe softul care falsifică rezultatele testelor de emisii de noxe.

Autoritățile române așteaptă mai întâi concluziile anchetei din Germania, RAR va transmite către reprezentanții din România ai Volkswagen lista cu autoturismele care trebuie chemate în service pentru înlocuirea softului.

“Am solicitat reprezentanţilor din România aI grupului VW comunicarea imediată a datelor de identificare a vehiculelor care au fost echipate cu dispozitive de manipulare, cu motoare tip familia EA 189. Termenul a fost astăzi şi vreau să vă spun că este vorba de autoturismele grupului VW, Audi, Scoda şi Seat. De asemenea, în Germania a fost stabilită data de 7 octombrie pentru transmiterea către grupul VW a planului de măsuri şi a calendarului de implementare pentru remedieri ale neconformităţilor acestor autoturisme, sens în care am solicitat Ministerului Transporturilor din Germania să ne comunice aceste informaţii de îndată ce ajung în posesia lor”, a declarat ministrul Transporturilor, Iulian Matache, citat de Mediafax, în conferința de presă organizată după ședința grupului mixt.

Amenzi pentru dealeri, nu pentru producător

România, spre deosebire de celălalte state care au amenințat că vor deschide anchete și dosare exclusiv împotriva producătorului, îi va sancționa imediat pe dealeri, urmând ca aceștia să ceară grupului german despăgubiri: “Dealerii Volkswagen care desfac pe piața românească mărcile implicate în scandal vor promi amenzi de până la 100.000 de lei, pentru că au comercializat  produse neconforme cu standardele de mediu”, a explicat Marius Dunca, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC).

Cei doi miniștri nu au spus nimic despre vreo amendă dată producătorului, ci doar despre suma reprezentând diferența de la taxa de mediu.

Cine a adus vestea înainte ca decizia să fie luată

Informația suspendării eliberării cărților de identitate pentru unele mașini VW a fost lansată miercuri seara, de către președintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu.

“Am avut o discuţie cu cei doi miniştri care sunt direct responsabili de domeniu, ministrul mediului pentru partea de poluare şi ministrul transporturilor. Ministrul transporturilor m-a informat că deja RAR nu mai eliberează cărţile de identitate pentru maşinile care ar urma să fie vândute şi care sunt în stoc“, declara Călin Popescu-Tăriceanu, la Digi24.

El a mai spus că statul român a fost înşelat, pentru că a încasat – prin taxa de mediu – mai puţini bani pentru maşini care poluează mai mult, de aceea România ar trebui să se constitue parte civilă împotriva Volkswagen.

Joi dimineața, Roxana Nica, de la Biroul de presă al RAR a declarat pentru cursdeguvernare.ro, referitor la afirmațiile președintelui Senatului: “Este fals! Nu s-a interzis nimic. Azi, la ora 12.00 va fi o întâlnire a miniștrilor Mediului și Transporturilor și se va lua o decizie. Nu știm care va fi aceasta”, a explicat Roxana Nica.

Potrivit acesteia calculele RAR arătau cădecizia, dacă va fi luată, urma să afecteze aproximativ 300 de autoturisme aflate în stocuri și 100.000 aflate în circulație.

Firma în care Călin Popescu Tăriceanu deține pachetul majoritar, dealer oficial Citroen

Călin Popescu Tăriceanu este el însuși dealer de autoturisme străine. Mai precis, el deține 85% din firma Automotive Trading Services (ATS), importator oficial al brandului francez Citroen, și a fost mult timp dealer unic al acestei mărci.

Societatea are însă probleme financiare de mai mulți ani – nu a mai făcut profit din 2009 (16.833 lei). de atunci, pierderile s-au acumulat:

  • 2013 –  768.271 lei
  • 2012 –  2.091.963 lei
  • 2011 – 1.496.038 lei
  • 2010 – 1.413.422 lei

Anul trecut, pierderile ATS  au urcat la 1,7 milioane de lei:

rezultte ats

Țările care au luat măsuri împotriva VW

Elveția a blocat temporar vânzarea modelelor Volkswagen diesel Euro5 aflate pe lista celor cu motoare care conțin softul respectiv.

Decizia va afecta aproximativ 180.000 de autoturisme care nu au fost vândute sau nu au fost înregistrate încă.

De asemenea, a fost formată o comisie ce investighează situația.

Statele Unite: Departamentul de Justiție a declanșat o investigație penală. SUma pentru încălcarea normelor d epoluare ar putea ajunge la 1,8 miliarde de dolari

Marea Britanie: Agenția de certificare a autovehiculelor va efectua teste pentru a compara rezultatele softului cu parametrii reali ai emisiilor de gaze. Dar nu va lua măsuri precum Elveția.

Italia: Vor fi efectuate teste pe cel puțin 1.000 de autoturisme alese aleatoriu.

Franța: Teste pe 100 de autoturisme diesel alese la întâmplare, a anunțat ministrul Mediului, Segolene Royal.

Coreea de Sud: Guvernul a primit de la VW o informare conform căreia aproximativ 120.000 de autoturisme diesel ar putea fi rechemate în service.

Autoritățile anunțaseră verificarea a 4.000 – 5.000 de mașini Jetta, Golf și Audi A3, cu posibilitatea extinderii la toate autovehiculele Volkswagen, în funcție de primele rezultate.

Canada: Vor fi verificate, de către Agenția de Mediu, 100.000 de autoturisme diesel Volkswagen și Audi.

Norvegia și India au lansat anchete privind posibila fraudă.

Comisia Australiană pentru Competiție și Protecția Consumatorilor (ACCC) a anunțat că Volkswagen va fi obligată să plătească o amendă de 1,1 milioane de dolari dacă softul respectiv va fi descoperit pe autorismele din această țară.

Verificările din Germania

Până la mijlocul lunii noiembrie, Ministerul Transporturilor va încheia testarea a șapte modele Volkswagen și Audi, iar din decembrie va începe verificarea modelelor diesel ale celorlalte companii auto autohtone.

Săptămâna aceasta, grupul le va trimite posesorilor de autoturisme dotate cu softul respectiv informații despre cum se va rezolva problema și când pot merge în service ca să le fie înlocuit device-ul respectiv.

Scandalul

Scandalul emisiilor trucate a izbucnit acum două săptămâni, când autoritatea americană de mediu au acuzat grupul german că a vândut în SUA aproximativ 482.000 de autoturisme diesel ce nu respectă normele de poluare, ele având montate un soft care declanșează, atunci când se fac teste, parametrii falși de consum și emisii de noxe.

Între timp, grupul a recunoscut că este vorba despre circa 11,2 milioane de autovehicule vândute la nivel mondiale, care vor fi rechemate în service pentru schimbarea softului.

Modelele afectate sunt Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle şi Golf, modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 şi modelul Audi A3.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 1.10.2015

Un raspuns

  1. tomy
    28.11.2015, 12:37 pm

    Din majoritatea articolelor ei spus ca din statisticile pe care le au spun ca in Romania nu a intrat nici un VW adus din SUA!!!! Dc spun asta deoarece eu detin un astfel de autoturism din 2011 second-hand provenit din SUA si RAR-ul nu vrea sa imi elibereze carte de identitate!!! Nu vor sa o scoata nici un Euro 3,4,sau 5,!!Le-am spus ca sunt dispusa sa platesc iar ei nu vor !!!! Sunt obligata sa stau cu ea in parcare !!! In toate articolele fac referire la cele ramase noi la dealerii VW nu si la cele second-hand!!! Ministrul transportului Iulian Matache a spus ca se pot inmatricula in continuare masinile second-hand chiar daca sunt din Romania sau din alta tara!!! Aici nu intra si SUA????

Lăsați un comentariu


Europa

Grupul Aramco a reușit cea mai mare ofertă de acțiuni din istorie, 25,6 mld dolari. Succesul vine cu noi probleme

Adrian N Ionescu

Unul dintre cei mai mari producători de petrol ai lumii, colosul saudit Aramco, a atras de pe piață 25,6 miliarde de dolari prin oferta publică… Mai mult

Stiri

Guvernul ia în considerare interzicerea exportului de lemn în spațiul extracomunitar

Mariana Bechir

Guvernul ia în calcul interzicerea exporturilor de bușteni în țările care nu sunt membre ale Uniunii Europene, a declarat, la Digi24, ministrul mediului Costel Alexe.… Mai mult

Stiri

Ministrul Sănătății caută soluții pentru concedierea angajaților din spitale care primesc șpagă

Vladimir Ionescu

Ministrul Sănătăţii, Victor Costache, nu crede că există “o soluţie magică” pentru eradicarea mitei pe care pacienţii o dau cadrelor medicale, ci trebuie adoptate modele… Mai mult

Stiri

Singapore intră pe piața de energie din România prin traderul maghiar MET

Adrian N Ionescu

Keppel Energy, în care vehiculul de investiţii Temasek al statului Singapore este acționar semnificativ , a cumpărat 20% din acțiunile holdingului MET, unul dintre jucătorii… Mai mult

Stiri

Producția industrială din Germania a scăzut neașteptat în octombrie – temerile privind creșterea economică se adâncesc

Vladimir Ionescu

Producția industrială din Germania a scăzut în mod neașteptat în octombrie, reînnoind temerile cu privire la perspectivele sale de creștere economică, în contextul în care… Mai mult

Europa

Franța, paralizată de cea mai mare grevă din ultimii ani. Ciocniri violente la Paris

Iulian Soare

Cea mai amplă grevă din ultimii ani a început joi, în Franța, cu scopul declarat de a-l forța pe preşedintele Emmanuele Macron să renunţe la… Mai mult

Stiri

Ministrul Finanțelor dă asigurări partenerilor europeni că România va lua măsuri pentru respectarea MTO

Vladimir Ionescu

Ministrul Finanțelor Publice i-a asigurat pe miniștrii de finanțe în cadrul Consiliului pentru Afaceri Economice și Financiare (Ecofin), reunit la Bruxelles pe 5 decembrie, că… Mai mult