1 octombrie, 2015

volkswagen (1)Începând de joi, Registrul Auto Român (RAR) nu mai eliberează cărţi de identitate pentru maşinile Volkswagen cu motoare Euro 5, a anunțat joi ministrul Transporturilor, Iulian Matache, după ședința pe care a avut-o cu ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, pentru elaborarea unui plan de acțiune în cazul emisiilor de noxe falsificate de Volkswagen.

La sfârșitul întâlnirii așa-numitului grup mixt de lucru, cei doi miniștrii au prezentat cele câteva concluzii ale analizei:

  • RAR a blocat joi eliberarea cărţilor de identitate pentru maşinile noi ale Volkswagen, Audi, Skoda și Seat Euro 5 diesel nevândute încă. Este vorba despre aproximativ 300 de mașini aflate în stocurile dealerilor.
  • Vor fi amendați dealerii care au vândut sau vând astfel de autoturisme.
  • Niciun căteţean român nu va plăti diferenţa taxei de mediu pentru că nu a avut nicio vină (…) Fiecare cumpărător de mașină a fost de bună credință, a spus ministrul Gavrilescu. Nu este normal ca posesorii de Volkswagen să plătească din nou taxe de mediu.
  • După ce se va identifica norma de poluare a autoturismelor cu softul aflat în centrul scandalului, Ministerul Mediului va calcula diferența care ar fi trebuit plătită pentru taxa de mediu și această sumă va fi cerută producătorului german.

Ce se întâmplă cu autoturismele aflate în circulație

În România au fost eliberate cărţi de identitate pentru 105.000 de autovehicule Volkswagen Euro 5, dintre care 56.000 noi, restul second-hand.


În cazul acestora, grupul german va trebui să schimbe softul care falsifică rezultatele testelor de emisii de noxe.

Autoritățile române așteaptă mai întâi concluziile anchetei din Germania, RAR va transmite către reprezentanții din România ai Volkswagen lista cu autoturismele care trebuie chemate în service pentru înlocuirea softului.

„Am solicitat reprezentanţilor din România aI grupului VW comunicarea imediată a datelor de identificare a vehiculelor care au fost echipate cu dispozitive de manipulare, cu motoare tip familia EA 189. Termenul a fost astăzi şi vreau să vă spun că este vorba de autoturismele grupului VW, Audi, Scoda şi Seat. De asemenea, în Germania a fost stabilită data de 7 octombrie pentru transmiterea către grupul VW a planului de măsuri şi a calendarului de implementare pentru remedieri ale neconformităţilor acestor autoturisme, sens în care am solicitat Ministerului Transporturilor din Germania să ne comunice aceste informaţii de îndată ce ajung în posesia lor”, a declarat ministrul Transporturilor, Iulian Matache, citat de Mediafax, în conferința de presă organizată după ședința grupului mixt.

Amenzi pentru dealeri, nu pentru producător

România, spre deosebire de celălalte state care au amenințat că vor deschide anchete și dosare exclusiv împotriva producătorului, îi va sancționa imediat pe dealeri, urmând ca aceștia să ceară grupului german despăgubiri: “Dealerii Volkswagen care desfac pe piața românească mărcile implicate în scandal vor promi amenzi de până la 100.000 de lei, pentru că au comercializat  produse neconforme cu standardele de mediu”, a explicat Marius Dunca, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC).


Cei doi miniștri nu au spus nimic despre vreo amendă dată producătorului, ci doar despre suma reprezentând diferența de la taxa de mediu.

Cine a adus vestea înainte ca decizia să fie luată

Informația suspendării eliberării cărților de identitate pentru unele mașini VW a fost lansată miercuri seara, de către președintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu.

„Am avut o discuţie cu cei doi miniştri care sunt direct responsabili de domeniu, ministrul mediului pentru partea de poluare şi ministrul transporturilor. Ministrul transporturilor m-a informat că deja RAR nu mai eliberează cărţile de identitate pentru maşinile care ar urma să fie vândute şi care sunt în stoc„, declara Călin Popescu-Tăriceanu, la Digi24.

El a mai spus că statul român a fost înşelat, pentru că a încasat – prin taxa de mediu – mai puţini bani pentru maşini care poluează mai mult, de aceea România ar trebui să se constitue parte civilă împotriva Volkswagen.

Joi dimineața, Roxana Nica, de la Biroul de presă al RAR a declarat pentru cursdeguvernare.ro, referitor la afirmațiile președintelui Senatului: “Este fals! Nu s-a interzis nimic. Azi, la ora 12.00 va fi o întâlnire a miniștrilor Mediului și Transporturilor și se va lua o decizie. Nu știm care va fi aceasta”, a explicat Roxana Nica.

Potrivit acesteia calculele RAR arătau cădecizia, dacă va fi luată, urma să afecteze aproximativ 300 de autoturisme aflate în stocuri și 100.000 aflate în circulație.

Firma în care Călin Popescu Tăriceanu deține pachetul majoritar, dealer oficial Citroen

Călin Popescu Tăriceanu este el însuși dealer de autoturisme străine. Mai precis, el deține 85% din firma Automotive Trading Services (ATS), importator oficial al brandului francez Citroen, și a fost mult timp dealer unic al acestei mărci.

Societatea are însă probleme financiare de mai mulți ani – nu a mai făcut profit din 2009 (16.833 lei). de atunci, pierderile s-au acumulat:

  • 2013 –  768.271 lei
  • 2012 –  2.091.963 lei
  • 2011 – 1.496.038 lei
  • 2010 – 1.413.422 lei

Anul trecut, pierderile ATS  au urcat la 1,7 milioane de lei:

rezultte ats

Țările care au luat măsuri împotriva VW

Elveția a blocat temporar vânzarea modelelor Volkswagen diesel Euro5 aflate pe lista celor cu motoare care conțin softul respectiv.

Decizia va afecta aproximativ 180.000 de autoturisme care nu au fost vândute sau nu au fost înregistrate încă.

De asemenea, a fost formată o comisie ce investighează situația.

Statele Unite: Departamentul de Justiție a declanșat o investigație penală. SUma pentru încălcarea normelor d epoluare ar putea ajunge la 1,8 miliarde de dolari

Marea Britanie: Agenția de certificare a autovehiculelor va efectua teste pentru a compara rezultatele softului cu parametrii reali ai emisiilor de gaze. Dar nu va lua măsuri precum Elveția.

Italia: Vor fi efectuate teste pe cel puțin 1.000 de autoturisme alese aleatoriu.

Franța: Teste pe 100 de autoturisme diesel alese la întâmplare, a anunțat ministrul Mediului, Segolene Royal.

Coreea de Sud: Guvernul a primit de la VW o informare conform căreia aproximativ 120.000 de autoturisme diesel ar putea fi rechemate în service.

Autoritățile anunțaseră verificarea a 4.000 – 5.000 de mașini Jetta, Golf și Audi A3, cu posibilitatea extinderii la toate autovehiculele Volkswagen, în funcție de primele rezultate.

Canada: Vor fi verificate, de către Agenția de Mediu, 100.000 de autoturisme diesel Volkswagen și Audi.

Norvegia și India au lansat anchete privind posibila fraudă.

Comisia Australiană pentru Competiție și Protecția Consumatorilor (ACCC) a anunțat că Volkswagen va fi obligată să plătească o amendă de 1,1 milioane de dolari dacă softul respectiv va fi descoperit pe autorismele din această țară.

Verificările din Germania

Până la mijlocul lunii noiembrie, Ministerul Transporturilor va încheia testarea a șapte modele Volkswagen și Audi, iar din decembrie va începe verificarea modelelor diesel ale celorlalte companii auto autohtone.

Săptămâna aceasta, grupul le va trimite posesorilor de autoturisme dotate cu softul respectiv informații despre cum se va rezolva problema și când pot merge în service ca să le fie înlocuit device-ul respectiv.

Scandalul

Scandalul emisiilor trucate a izbucnit acum două săptămâni, când autoritatea americană de mediu au acuzat grupul german că a vândut în SUA aproximativ 482.000 de autoturisme diesel ce nu respectă normele de poluare, ele având montate un soft care declanșează, atunci când se fac teste, parametrii falși de consum și emisii de noxe.

Între timp, grupul a recunoscut că este vorba despre circa 11,2 milioane de autovehicule vândute la nivel mondiale, care vor fi rechemate în service pentru schimbarea softului.

Modelele afectate sunt Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle şi Golf, modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 şi modelul Audi A3.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. Din majoritatea articolelor ei spus ca din statisticile pe care le au spun ca in Romania nu a intrat nici un VW adus din SUA!!!! Dc spun asta deoarece eu detin un astfel de autoturism din 2011 second-hand provenit din SUA si RAR-ul nu vrea sa imi elibereze carte de identitate!!! Nu vor sa o scoata nici un Euro 3,4,sau 5,!!Le-am spus ca sunt dispusa sa platesc iar ei nu vor !!!! Sunt obligata sa stau cu ea in parcare !!! In toate articolele fac referire la cele ramase noi la dealerii VW nu si la cele second-hand!!! Ministrul transportului Iulian Matache a spus ca se pot inmatricula in continuare masinile second-hand chiar daca sunt din Romania sau din alta tara!!! Aici nu intra si SUA????

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. Din majoritatea articolelor ei spus ca din statisticile pe care le au spun ca in Romania nu a intrat nici un VW adus din SUA!!!! Dc spun asta deoarece eu detin un astfel de autoturism din 2011 second-hand provenit din SUA si RAR-ul nu vrea sa imi elibereze carte de identitate!!! Nu vor sa o scoata nici un Euro 3,4,sau 5,!!Le-am spus ca sunt dispusa sa platesc iar ei nu vor !!!! Sunt obligata sa stau cu ea in parcare !!! In toate articolele fac referire la cele ramase noi la dealerii VW nu si la cele second-hand!!! Ministrul transportului Iulian Matache a spus ca se pot inmatricula in continuare masinile second-hand chiar daca sunt din Romania sau din alta tara!!! Aici nu intra si SUA????

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: