Digitalizarea ar putea contribui cu 42 de miliarde de euro la Produsul Intern Brut al României în 2025, reiese dintr-un raport realizat de McKinsey&Company.
Similar cu alte piețe din Europa Centrală și de Est, motoarele curente de creștere economică ale României sunt în decelerare. Digitalizarea ar putea fi următorul motor de creștere durabilă pentru România, cu o contribuție de 42 miliarde de euro la PIB în 2025.
Economia digitală ar putea reprezenta 20% din PIB-ul României în anul 2025, comparativ cu 6,9% în anul 2016, este o altă concluzie a studiului.
Acest plus ar reprezenta un punct procentual suplimentar la creșterea anuală a PIB-ului pe perioada menționată, un progres cu 25% a ratei de creștere prognozate pentru România.
Până la 54% din activitățile de la locul de muncă din România, echivalentul a până la 4,4 milioane de locuri de muncă, ar putea fi automatizate până în 2030 utilizând tehnologia existentă.
În România, rata de emigrare a persoanelor cu un grad ridicat de educație este de șase ori mai mare decât media celor care lucrează în statele considerate Digital Frontrunners.
Adoptarea de instrumente și abilități digitale de către companiile din România este mult mai scăzută decât în țările Digital Frontrunners. Doar 8% dintre companiile din România prezintă o rată de adoptare foarte mare sau ridicată pentru instrumente digitale, comparativ cu media CEE de 16% și media țărilor Digital Frontrunner de 35%.
Numărul de companii start-up la fiecare milion de cetățeni este, în România, de 28, mai puțin de jumătate față de media de 58 de companii la nivelul regiunii CEE și cu mult în spatele mediei țărilor Digital Frontrunners de 215 companii.