duminică

21 aprilie, 2024

25 aprilie, 2016

drumuri mainLa finele anului trecut, peste 10% din infrastructura rutieră a României era formată din drumuri de pământ.

Lungimea drumurilor de pământ se ridica la 10.599 de kilometri, dintre care 15 kilometri de drumuri naționale (DN 24C între Manoleasa-Rădăuţi Prut, județul Botoșani, punct de trecere a frontierei), 2.024 de kilometri de drumuri județene (în scădere cu 7,9% față de 2014) și 8.560 de kilometri de drumuri comunale (în scădere cu 1,6% față de 2014).

Lungimea totoală a drumurilor publice din România a crescut în 2015 cu 718 kilometri, infrastructura rutieră numărând 86.080 de kilometri la finele anului trecut, potrivit datelor comunicate luni de Institutul Național de Statistică (INS). Lungimea drumurilor naționale a crescut cu 1,9%, la 17.606 kilometri, cea a drumurilor comunale cu 1,8%, la 33.158 de kilometri, în vreme ce lungimea drumurilor județene a scăzut cu 0,5%, la 35.316 kilometri.


Lungimea drumurilor pietruite a scăzut cu 1,9% în 2015, la 21.704 kilometri, lungimea drumurilor cu îmbrăcăminți ușoare rutiere a scăzut cu 4,3% la 21.136 de kilometri, în vreme ce lungimea drumurilor modernizate a înregistrat un avans de 7,9%, ajungând la 32.641 de kilometri.

drumuri

Cu toate că numărul de kilometri modernizați au crescut, INS atrage atenția că starea tehnică a infrastructurii lasă de dorit.

”În ceea ce priveşte starea tehnică a drumurilor publice, 41,5% din lungimea drumurilor modernizate şi 51,2% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită”, se arată în comunicatul INS.


Drumurile judeţene, erau, în proporţie de 39,9%, drumuri cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere, iar drumurile comunale, erau în proporţie de 44,4% drumuri pietruite. Totodată, 224 de kilometri de drumuri naționale erau drumuri pietruite și alți 861 de kilometri erau drumuri cu îmbrăcăminți ușoare rutiere.

Drumurile naționale intră în jurisdicția Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR), în vreme ce modernizarea drumurilor județene și a celor comunale se face din bugetele autorităților administrativ-teritoriale (primării, consilii județene etc). Anul trecut, CNDNR a realizat cheltuieli de capital (de investiții) în valoare de 2,4 miliarde de lei, în scădere cu 37,4% față de execuția din 2014, reiese din datele Ministerului Finanțelor Publice (MFP).

Din totalul drumurilor naţionale, 35,2% (6.193 kilometri) erau drumuri europene, 4,2% (747 kilometri) autostrăzi – în creștere cu 9,4% (64 de kilometri) față de 2014, 1,6% (281 kilometri) drumuri cu 3 benzi de circulaţie, 10,3% (1.807 kilometri) drumuri cu 4 benzi de circulaţie şi 0,1% (22 kilometri) drumuri cu 6 benzi de circulaţie. O parte din tronsoanele de autostradă inaugurate recent (lotul 3 al autostrăzii Orăștie-Sibiu) au fost închise după ce drumul s-a surpat.

La finele anului trecut, liniile de cale ferată de folosinţă publică, în exploatare însumau 10.770 de kilometri, din care 10.632 de kilometri (98,7%) linii cu ecartament normal, 4 km linii cu ecartament îngust şi 134 km linii cu ecartament larg. Lungimea liniilor de cale ferată în exploatare electrificate era de 4.030 de kilometri, reprezentând 37,4% din reţeaua de cale ferată în exploatare.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Acest text se adresează în primul rând tinerilor, adică celor

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: