vineri

1 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

23 noiembrie, 2020

Statul a făcut progrese în ceea ce privește ”mica digitalizare”, respectiv optimizarea comunicării cu contribuabilii pe canale digitale, însă reforma ANAF trebuie să continue.

Mediul de afaceri nu își permite o majorare a taxelor și impozitelor, soluția propusă fiind modernizarea ANAF așa încât instituția să colecteze mai eficient, a comentat luni Ramona Jurubiță, președintele Consiliul Investitorilor Străini (FIC), în cadrul unei videoconferințe a Coaliției pentru Dezvoltarea României.

”Cota unică reprezintă unul dintre pilonii de bază a sistemului de impozitare din România și creează premisele pentru conformarea voluntară. Cu toții privim cu teamă către 2021, cu teama ca acest pilon să nu dispară din peisajul fiscal. Avem nevoie de stabilitate fiscală, după un an atât de greu. Soluția nu trebuie să fie introducerea de noi impozite și taxe sau creșterea celor existente, ci creșterea gradului de colectare concomitent cu eliminarea evaziunii fiscale și a economiei subterane”, a declarat Jurubiță.


Ea a punctat că în ultimul an s-au făcut progrese în ceea ce privește ”mica digitalizare”, respectiv comunicarea directă cu contribuabilii pe canale digitale.

”Important este să nu uităm marea digitalizare. Deși avem câteva semințe, trebuie să nu uităm câteva aspecte practice importante. Bazele de date nu sunt calitative, nu sunt corecte (…) Informațiile care există acolo nu sunt actualizate în timp real și nici nu sunt interconectate vertical sau orizontal (…) Ne dorim un ANAF care să fie îndreptat spre soluționare și îndrumare și mai puțin control și vânarea greșelilor și menționez aici dificultățile și provocările cu care mediul de afaceri se confruntă în privința interpretărilor neuniforme ale unor spețe fiscale”, a adăugat președintele FIC.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Florin Jianu, președintele Consiliului Național al Ȋntreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR)., a punctat, la rândul său, câteva solicitări ale mediului de afaceri, respectiv eficientizarea achizițiilor publice care în prezent ”favorizează contestațiile”, eficientizarea exproprierilor pentru deblocarea obiectivelor de investiții și creșterea capacității instituționale prin profesionalizarea corpului de experți.

Coaliția pentru Dezvoltarea României reunește organizații precum Camera Americană de Comerț în România (AmCham), Camera Franceză de Comerț în România (CCIFER), Asociația Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), Camera de Comerț și Industrie Română-Germană (AHK), Romanian Business Leaders (RBL), Consiliul Investitorilor Străini (FIC), Confederația Patronală Concordia şi Consiliul Naţional al Ȋntreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR).


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: