Ritmul de dezvoltare a infrastructurii se va menţine redus cât timp ministrul de resort se schimbă la fiecare trei luni, iar competitivitatea României este afectată de suprareglementare, a declarat marţi Radu Merica, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Româno-Germană – AHK România.
„Trebuie să rămânem competitivi în domeniul transporturilor şi de aceea avem nevoie de dezvoltare (…) Pe partea de infrastructură, dezvoltarea merge în ritmul pe care îl vedem. Nu ai cum să rezolvi infrastructura, dacă la fiecare trei luni ai un nou ministru care schimbă aparatul de sub el. Un fost ministru îmi spunea că există o tradiţie la Ministerul Transporturilor, ca fiecare nou ministru să-i considere proşti pe cei dinaintea lui şi vrea să schimbe tot. Sper că se schimbă tradiţia asta. Am încredere că noua conducere a ministerului, domnul Rus, care a dovedit că ştie să conducă un minister, să aibă aceeaşi eficienţă şi la Ministerul Transporturilor”, a declarat Radu Merica la conferinţa MEDIAFAX talks About Transport&Logistics.
Merica s-a referit şi la reglementările excesive din România, inclusiv în domeniul transporturilor, care afectează competitivitatea sectorului
„Avem diverse tarife, costuri cu paza, cu certificarea, noi nu mai suntem competitivi, iar în curând toate avioanele vor fi înmatriculate în Germania şi maşinile în Bulgaria”, a arătat Radu Merica, citat de MEDIAFAX.
El a dat exemplul unei reglementări care a impus schimbarea gardului de protecţie de la Aeroportul Henri Coandă şi care a dus la creşterea costurilor de întreţinere şi pază la milioane de euro, în condiţiile în care în Germania „există un simplu gard”.