În acest an, „cel puțin” 20 de companii și-ar putea lista acțiunile sau obligațiunile la Bursa de Valori București (BVB), potrivit președinteluial instituției, Radu Hanga (foto).
„Ne aşteptăm anul acesta să vedem, din informaţiile publice disponibile, 20 de companii, cel puţin, către Bursa de Valori Bucureşti prin listare, fie de obligaţiuni, fie de acţiuni”, a declarat Radu Hanga, cu ocazia intrării retailerului de materiale de construcţii MAM Bricolaj (MAM), pe piața alternativă AeRO a Bursei, potrivit Agerpres.
De asemenea, lichiditatea medie zilnică ar urma să ajungă la 20 de milioane de euro, potrivit une declarații anterioare a oficialului BVB.
2020 – un an bun pentru Bursă
Volatilitatea produsă de criza coronavirus a urcat, în 2020, valoarea medie zilnică a tranzacțiilor la recordul istoric de 14,4 milioane de euro, din care 10,1 milioane numai în ringul de acțiuni.
În ultimii doi ani, au avut loc peste 35 de emisiuni de obligaţiuni, acţiuni, finanţări pentru companii sau pentru statul român, în valoare totală de peste 2 miliarde de euro.
O altă cauză a creșterilor de la BVB a fost promovarea sa la statutul de piață emergentă.
(Citiți și: „Creştere spectaculoasă la BVB de când România a fost promovată la statul de piaţă emergentă”)
Președintele Bursei se mai așteaptă ca statul român să continue „procesul de finanţare prin intermediul bursei şi să vedem în continuare emisiuni de titluri de stat prin care statul să se finanţeze apelând la resursele disponibile şi pe piaţa internă”.
Indicele BET-TR, care include şi dividendele plătite de companiile listate, a încheiat anul trecut cu o creştere de aproximativ 3 procente, iar „anul acesta l-am început din nou cu plus – avem 5% faţă de începutul anului şi tendinţele rămân pozitive”, a confirmat președintele BVB.
Strategia atragerii companiilor mici
Listarea MAM „este un prim pas în anul acesta. Ne confirmă, după doi ani foarte buni, faptul că mergem în direcţia bună din punct de vedere al finanţării companiilor româneşti, atât cu equity, cât şi cu finanţare sub formă de datorie”, a mai spus Radu Hanga.
Strategia atragerii la cota BVB a companiilor mici, a fost declanșată în 2014. Atunci, cu ocazia transformării fostei piețe RASDAQ în piața alternativă AeRO, s-a dat posibilitatea companiilor mici să intre la bursă chiar dacă nu îndeplinesc rigorile prezenței pe piața principală, dar cu scopul ca acestea să crească până când vor ajunge pe aceasta.
(Citiți și: „BVB: Piața principală va avea la cotă prima companie IT, după 5 ani de finanțare prin piața de capital”)
„Dacă ne uităm la dinamica pe care o vedem în sectorul bancar din punct de vedere al creşterii depozitelor şi dacă ne uităm la nivelul scăzut al dobânzilor pe care îl vedem acolo şi care ne aşteptăm să rămână – toate acestea ne creează convingerea că trendul pe care se înscrie acum piaţa de capital va rămâne unul pozitiv”, a mai spus Radu Hanga.
Listarea MAM Bricolaj se produce vine după un plasament privat prin care compania a atras de pe piață 8,5 milioane de lei pe 25% din acțiunile totale vândute investitorilor.
Compania consideră că listarea pe bursă este cea mai bună opţiune de finanțare a dezvoltării, potrivit lui Cristian Glăvan, fondator şi director al companiei.
MAM Bricolaj este un magazin bricolaj cu un concept unic: un supermarket destinat atât producătorilor de mobilă, cât şi persoanelor pasionate de mobilier, fiind singurul magazin specializat din domeniu cu autoservire, potrivit informațiilor proprii.