sâmbătă

27 aprilie, 2024

10 noiembrie, 2020

Vânzările de mașini „verzi” au înregistrat cea mai rapidă creștere pe primele cinci piețe europene (Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie), de 146%, de la intrarea în lockdown în primul trimestru și până în prezent.

Vânzările de mașini hibride plug in au crescut cu peste 400% în Franța și Germania, în timp ce vânzările de vehicule electrice s-au dublat în toate cele cinci țări, după cum reiese din raportul ”E-Mobility Sales Q4”, realizat de Strategy&, departamentul de strategie al PwC.

Cota totală de piață a vehiculelor electrice pentru aceste piețe se situează la 19%.

Europa domină topul înmatriculărilor de mașini „verzi”


Mai mult de jumătate (54%) din mașinile hibride și electrice vândute la nivel global în trimestrul al treilea au fost cumpărate de consumatorii din Europa, urmați de cei din China, cu 30%, și din SUA, cu 16%, iar tendința va continua până la finalul anului, potrivit raportului.

În Europa au fost vândute 711.000 vehicule electrice și hibride, în trimestrul al treilea, cu 128% mai mult decât în aceeași perioadă din 2019. Cele mai mari vânzări s-au înregistrat la vehiculele hibride, 386.000 unități (+97%), urmate de cele electrice (BEV), 179.000 unități (+121%), și cele hibrid plug-in (PHEV), 146.000 unități (+316%), reiese din raport.

România, creștere cu 9% a înmatriculărilor la 9 luni

„În pofida scăderii generale a pieței auto, determinată de pandemie, cererea pentru vehiculele electrice și hibride este stimulată de numeroase programe locale, dar și de lansările de noi modelele de către mărci premium. Și în România, vedem un interes mai mare pentru această categorie de vehicule. Totuși creșterea înmatriculărilor rămâne modestă, de 9% în primele nouă luni, potrivit APIA. Menținerea programului Rabla Plus și lansările anunțate pe acest segment, atât de producătorii locali, Dacia Renault (Spring) și Ford (Puma), cât și de alți constructori auto, vor susține dezvoltarea acestui segment pe plan național”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Liderul Industriei Auto din cadrul PwC România.

Alte concluzii ale raportului:


– Cumpărătorii din China preferă în majoritate mașinile electrice, comparativ cu cei din Europa și SUA, care preferă hibridele.
– În timp ce pandemia COVID-19 a lovit puternic piața vehiculelor pe benzină și diesel, segmentul vehiculelor electrice a crescut datorită produselor din ce în ce mai atractive, capacității mai mari a bateriei, proceselor de vânzare eficiente și prețurilor mai accesibile.
– În China, vânzările de vehicule electrice din trimestrul al treilea s-au situat la 395.000 vehicule, cu 49% mai mari decât în perioada similară din 2019. În intervalul menționat, în SUA au fost vândute 216.000 mașini verzi noi, cu doar 8% mai multe.
– Provocările operaționale cu care se confruntă producătorii pe acest segment de piață sunt problemele tehnice și limitările aprovizionării.
– Pe măsură ce vânzarea continuă să accelereze, companiile care au intrat deja pe piață cu modele electrice și concepte inovatoare de produse, de la prize de încărcare la sisteme de baterii și electrificare completă, încep pentru prima data să culeagă roadele investițiilor masive din ultimii ani.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: