joi

28 martie, 2024

23 aprilie, 2018

Aproximativ 2.500 de angajați ai CFR au protestat luni în fața Ministerului Transporturilor, după care au plecat în marș la Guvern.

Revendicările lor sunt diverse, de la cele salariale, la impunerea unor măsuri tehnice pentru evaluarea performanțelor managementului și investiții în infrastructură.

Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a ținut un mic discurs în fața protestatarilor, dar a fost huiduit de ceferiștii nemulțumiți că nu li se propune soluți concrete și nu li se aprobă discutarea punctuală a revendicărilor.


„Sunt aici ca să ştiţi şi voi, că liderii voştri ştiu deja, că sunt alături de voi, sunt atent la problemele voastre, că ştiu cu ce vă confruntaţi şi împreună vom găsi soluţii. Vă mulţumesc pentru încurajarea pe care mi-o arătaţi. Problemele dumneavoastră trebuie să se soluţioneze în linişte, fără presiune, cu încredere reciprocă.

Vă mulţumesc pentru încrederea care mi-o arătaţi pentru a vă apăra interesele”, a spus ministrul, acoperit de vuvuzele și huiduieli.

El a fost întrerupt de mai multe ori cu scandări precum: „Am aşteptat destul”, „Vrem salarii decente, nu interese”. „Aşteptăm rezultate”.

Revendicările:

  • Finalizarea și adoptarea Statutului Personalului Feroviar:
  • Salarii decente la societățile feroviare care să reflecte pregătirea profesională și responsabilitățile personalului;
  • Acordarea, clauzelor suspendate, cuprinse in Contractele colective de munca;
  • Finanțarea corectă a infrastructurii feroviare astfel încât salariile personalului să fie asigurate din fonduri bugetare;
  • Regandirea taxei de utilizare a infrastructurii (TUI) pentru reducerea acesteia la valorile care se practică în Europa;
  • Sustinerea de catre statul roman a investitiilor importante in achizitia de material rulant nou;
  • Promovarea in regim de urgenta a unei strategii pe termen mediu si lung cu privire la dezvoltarea sectorului feroviar – modernizarea infrastructurii feroviare și a materialului rulant;
  • Echilibrarea celor două moduri de transport terestru – feroviar și rutier;
  • Recuperarea supraaccizei din combustibilul utilizat la transportul feroviar
  • Redefinirea criteriilor de performanță a managementului privat – criteriile preponderente să fie cele tehnice;
  • Reorganizarea structurala a caii ferate intr-un sistem integrat de tip holding;
  • Regandirea politicii bugetare a societatilor feroviare, prin elaborarea de bugete multianuale pentru susținerea marilor investiții;
  • Compensarea corectă și la timp a diferenţei reale dintre costurile de operare şi tarifele sociale impuse la transportul de călători;
  • Achiziţionarea energiei electrice de către operatorii feroviari direct de la producatori, prin SC Electrificare CFR SA;
  • Sistarea trecerii liniilor in categoria asa zisa neinteroperabila si renuntarea la conceptul de neinteroperabilitate;
  • Promovarea unei legi cu privire la derularea transporturilor intermodale;
  • Facilitățile de călătorie gratuită pe calea ferată pentru personalul feroviar si pentru membrii de familie ai acestuia ;
  • Diminuarea amenzilor la calea ferată a căror valoare este exorbitantă.

Ministrul Transporturilor a cerut, săptămâna trecută, ca CFR SA să recupereze datoriile, inclusiv de la CFR Marfă, pentru a avea astfel fondurile necesare modenrizării infrastructurii feroviare.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: