luni

27 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

29 aprilie, 2014

Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a propus marţi o serie de modificări ale Codului BVB, în scopul declarat al creşterii vizibilităţii şi a valorii tranzacţionate cu acţiunile de pe piaţă reglementată:

  • Introducerea unui nou tip de activitate de piaţă, prin conceptul de Market Maker al Emitentului, care poate contribui, în baza unui parteneriat cu emitentul, la îmbunătăţirea valorii tranzacţionate cu respectivele acţiuni.
  • Aplicarea unor modele de tranzacţionare diferite (tranzacţionare continuă sau licitaţie), în funcţie de o serie de criterii de eligibilitate pentru respectivele acţiuni (lichiditate, criterii aplicate emitenţilor etc.). Acţiunile nelichide pot rămâne în starea de tranzacţionare continuă dacă emitentul adoptă măsuri menite să crească lichiditatea, în prima instanţă prin prisma unui market maker.
  • Eliminarea suspendării obligatorii a tranzacţionării în data desfăşurării AGA, eliminarea celor două zile fără tranzacţii înainte de începerea tranzacţionării drepturilor, introducerea posibilităţii de a primi rapoarte curente în timpul şedinţei de tranzacţionare, revizuirea prevederilor referitoare la Lista de Monitorizare şi la delistări.

Toate propunerile de modificări, precizează un comunicat al BVB, vor intra în vigoare după aprobarea lor de către Autoritatea de Supraveghere Financiară.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Având la bază clasificarea ca piaţă emergentă, unul dintre obiectivele Bursei de Valori Bucureşti este creşterea lichidităţii pieţei şi asigurarea unui nivel adecvat de calitate al acesteia.


Ludwik Sobolewski, directorul general al BVB, a declarat: “Noile modificări sunt parte a unui pachet de măsuri care, utilizate împreună, vor servi obiectivului nostru principal de a deveni o piaţă emergentă. Trebuie să oferim investitorilor şi emitenţilor intrumentele şi mecanismele adecvate pentru a utiliza în mod eficient piatş de capital şi pentru a debloca potenţialul pieţei. Viteza de implementare a acestor schimbări este crucială, aşteptările participanţilor la piaţă fiind mai mari decât oricând.”


Etichete: , , ,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: