miercuri

27 martie, 2024

19 octombrie, 2019

Toate mașinile sub Euro 5 să plătească vinieta pentru a putea circula în Capitală, iar mașinile non euro, Euro 1 și Euro 2 să fie complet interzise în centrul Bucureștiului, conform modificărilor aduse de PMB Proiectului Oxigen.

În formă inițială a proiectului, doar mașinile care nu erau înmatriculate în București și Ilfov plăteau o taxă, o discriminare ce ar fi dus la constatarea de către CCR a neconstituționalității reglementării.

Cele sub Euro 3 nu aveau deloc acces în centrul orașului.


Și în varianta actuală, sunt exceptate de la plata vinietei mașinile instituțiilor publice.

Amenda pentru neplata taxei va fi  între 1.500 și 2.000 de lei, iar aplicarea sancțiunilor va fi făcută atât de polițiști și polițiști locali, cât și de ”împuterniciți ai primarului general”.

Pentru mașinile sub Euro 3, vinieta va fi de 15 lei pe zi, iar pentru cele Euro 3 și 4 – 5 lei pe zi.

Proiectul este pus în dezbatere publică pe site-ul Primăriei și a dezbaterea sa a fost reprogramată pentru ședința Consiliului General al Capitalei din 24 octombrie.


Dacă va fi aprobată de Consiliul General, taxa ar urmă să fie aplicată de la 1 ianuarie 2020.

Prevederile principale:

  • Accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizata mai micã de 5 tone pe arterele din municipiul Bucureşti este restricționat zilnic, de luni pană vincri, cu exceptia sărbatorilor legale, în intervalul 07:00-22:00, după cum urmeaza:
  • pentru masinile electrice, hibride sau cu norma de poluare Euro 5 și Euro 6, accesul fără restrictii pe toate arterele;
  • pentru cele cu norma de poluare Euro 3 și Euro 4, accesul este pemis pe toate strazile municipiului Bucureşti numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen;
  • pentru cele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2, accesul este interzis în Zona de Actiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), fiind permis pentru restul arterelor din municipiul Bucureşti numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen
Autovehiculele exceptate:
  • cele electrice și hibrid
  • cele pe două roți
  • cele special adaptate pentru persoanele cu dizabilități
  • cele destinate transmisiunilor radio și tv
  • autovehiculele aparținând poliției, pompierilor, jandarmeriei, poliției de frontieră, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanță sau medicină legală, protecției civile, Ministerului Apararii Naționale, unitatilor speciale ale Serviciului Român de Informați și ale Serviciului de Protectie și Pază, Servicului de Telecomunicatii Speciale, Servicului de Informatii Externe, Administrației Naționale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiției, precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public,
  • servicile publice comunitare pentru situații de urgență
  • Societatea Națională de Cruce Roşie din România
  • servicile de ambulanță
  • Societatea Transport Bucuresti STB
  • cele utilizate la intervențiile la căile de comunicație și rețelele edilitare
  • cele istorice, conform datelor înscrise în certificatul de înmatriculare sau în cartea de identitate a vehiculului
  • cele preväzute ca fiind exceptate prin acordurile și tratatele internaționale la care România este parte.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

”În ultima perioadă, auzim – îndeosebi din partea mediului de

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: