marți

25 iunie, 2024

13 septembrie, 2018

În ciuda asigurărilor că Guvernul Dăncilă se preocupă și lucrează intens la derularea proiectelor de infrastructură rutieră, Ministerul Transporturilor a tăiat la rectificare din sumele alocate pe 2018 unor investiții majore, sau nu a alocat niciun leu pentru proiectele aflate în stagnare din cauza banilor.

Potrivit unui răspuns oficial primit la o interpelare parlamentară pe care deputatul USR Cătălin Drulă a adresat-o Ministerului Transporturilor, instituția condusă de ministrul Lucian Șova a transmis o situație a virărilor și redistribuirilor de credite bugetare operate la rectificarea bugetară din care reiese că s-a operat reducerea cu 188 milioane lei (41,5 milioane euro) a fondurilor prevăzute pentru proiecte aferente perioadei de programare 2014-2020.

De la ce proiecte s-a tăiat

Cele mai semnificative reduceri de fonduri la proiecte de infrastructură rutieră sunt:

  • Autostrada Transilvania (Câmpia Turzii-Ogra): – 69 milioane lei
  • Centura Satu Mare: – 41 mil. lei
  • Modernizare Centura Bucuresti (DNCB): – 28 mil. lei
  • Modernizare DN 73 Pitești-Brașov: – 21 mil. lei
  • Autostrada Lugoj-Deva, sectorul Dumbrava-Deva: – 13 mil. lei
  • Autostrada Sebeș-Turda: -10 mil. lei

Nu s-au alocat fonduri suplimentare (alocările inițiale sunt insuficiente pentru finalizarea proiectelor) pentru:

  • Varianta ocolitoare Săcuieni
  • Varianta ocolitoare Tg.Jiu
  • Varianta ocolitoare Beiuș Stei
  • Documentație tehnică varianta ocolitoare Vaslui
  • Varianta ocolitoare Bacău
  • Varianta ocolitoare Timișoara
  • Construcție autostrada de centură București

Din situația ministerului reiese că s-au tăiat bani și de la lucrările de reparații și modernizare ale unor linii de cale ferată (- 1,4 milioane lei), SF-uri pentru reparații la poduri, podețe și tuneluri de cale ferată (- 1 milion de lei). Inclusiv banii destinați revizuirii SF-ului pentru linia de cale ferată București-Aeroportul Henri Coandă au fost tăiați: – 311 mii lei.

Reduceri mai sunt operate la lucrările de modernizare a infrastructurii portuare pentru asigurarea creșterii adâncimii șenalelor și a siguranței navigației în Portul Constanța, – 7 milioane lei, și la proiectul Dana 80, proiect de implementare a unei dane specializate într-o zonă cu adâncimi mari: – 1 milion lei.

Austeritatea nu lovește însă și angajații ministerului: la rectificare s-au alocat 8 milioane lei pentru asigurarea condițiilor logistice și a cheltuielilor de deplasare necesare Organismului Intermediar pentru Transport pentru gestionarea Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM).


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: