luni

4 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

27 ianuarie, 2020

UE este pe cale să stabilească noi reguli de concurență pentru companiile europene, astfel încât să acestea să fie mai pregătite pentru competiția cu coloșii din afara continentului, potrivit unui proiect de document al Comisiei Europene (CE).

„UE nu poate fi indiferentă la acțiunea unor terțe țări sau companii de subminare a competiției corecte pe piața unică (europeană) sau pe cea globală. (…) Această strategie stabilește coordonatele unei politici industriale hotărâte, care va permite UE să rămână o putere economică globală” spune documentul citat, potrivit Reuters.

Mai multe ţări şi companii au cerut CE să adopte o politică industrială mai ambiţioasă şi au deplâns faptul că de deschiderea pieţelor europene profită companii şi ţări care nu se supun, însă, rigorilor de concurenţă europene.


Actualele reguli europene de competiție au dus la respingerea fuziunii diviziilor de transport ale marilor grupuri Siemens și Alstom, care ar fi dus la unul din campionii europeni visaţi, totuşi, la Bruxelles.

Astfel că, potrivit documentului care va fi finalizat şi făcut public în martie, Comisia Europeană va revizui regulile de concurenţă astfel încât acestea să fie adaptate la obiectivul unei industrii europene puternice în lume, notează Reuters.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Totodată, vor fi promovate mai multe „Proiecte Importante de Interes Comun European”, pentru formarea de alianţe europene de piaţă, aşa cum a fost proiectul de 8 miliarde de euro privind acomulutorii, în care au fost implicate 17 companii europene şi 7 ţări din ţări din Uniune.

De asemeni, Comisia Europeană urmează să promită, prin acelaşi document, că „UE va mobiliza toate instrumentele relevante pentru a multiplica puterea avantajelor sale, inclusiv reguli de piaţă şi de aprovizionare şi de proprietatea intelectuală, standarde, instrumente financiare internaţionale, acorduri comerciale”.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: