fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Finanțarea IMM-urilor în criza Covid: principiile și acțiunea concretă

IMM-urile au fost puternic afectate de criza provocată de pandemia Covid-19, iar România a pregătit un pachet de ajutor destinat acestui sector. Ministrul fondurilor europene… Mai mult

20.10.2020

La obiect

PIB-ul României, la mijlocul clasamentului UE27

Economia României se situează pe locul 14 în UE şi reprezintă 1,6% din economia Uniunii, conform datelor revizuite la începutul acestei luni de Eurostat pentru… Mai mult

19.10.2020

Digital

Document / 10 ani, 2,4 miliarde euro – noua strategie de digitalizare a administrației, lansată în consultare interinstituțională

Secretariatul General al Guvernului a lansat în consultare interinstituțională o propunere de politică publică în domeniul digitalizării administrației publice din România. Dacă va fi aprobată,… Mai mult

19.10.2020

La obiect

Poziție slabă la export – consecințe pe revenirea economică

Datele publicate de Eurostat plasează România printre cele mai afectate state UE de criza indusă de pandemie, în ceea ce privește schimburile externe pe primele… Mai mult

19.10.2020

Proiect MFP / ANAF va transmite certificate de atestare fiscală și adeverințe de venit direct instituțiilor care le solicită

de Vladimir Ionescu 11.11.2016

anafMinisterul de Finanțe anunță vineri că ANAF ar putea transmite în viitor, în format electronicm certificatele de atestare fiscală și adeverințele de venit direct instituțiilor care le solicită.

Măsura este conținută de un proiect de ordin al ministrului Finanțelor Publice care scutește contribuabilii, persoane fizice și juridice, de necesitatea deplasării la sediile ANAF, eliminând formalitățile birocratice aferente.

ANAF eliberează în medie anual peste 5,5 milioane de adeverințe de venit pentru persoanele fizice și aproape 600 de mii certificate de atestare fiscală pentru persoane fizice și juridice.

Ministerul Finanțelor Publice și Agenția Națională de Administrare Fiscală, anunță un comunicat al ministerului, ”și-au îndeplinit obiectivul asumat în luna septembrie de a asigura suportul tehnic și procedura legală pentru transmiterea electronică a certificatelor de atestare fiscală, a adeverințelor de venit, a Situațiilor fiscale ale contribuabilului, a situațiilor financiare și a altor documente, către toate autoritățile și instituțiile publice centrale și locale, prin simpla aderare a acestora la sistemul informatic PatrimVen”.

Sistemul informatic PatrimVen a fost inițiat de Ministerul Finanțelor Publice fiind creat și operat de această instituție prin intermediul Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Comunicatul detaliază:

PatrimVen este un „hub fiscal” al administrației publice din România, conceput și aprobat prin Hotărâre a CSAT în 2011, ca proiect prioritar în scopul îmbunătățirii serviciilor oferite cetățenilor de administrația publică precum și al luptei împotriva evaziunii fiscale și corupției.

Datele aparțin persoanelor fizice. Acestea își dau acordul pentru ca informațiile să fie prelucrate și folosite de instituții publice exclusiv în scopul asigurării de către administrația publică, în ansamblul ei, a serviciilor adecvate pentru cetățean. Funcționarea sistemului este condiționată de cooperarea dintre instituțiile administrației publice centrale și locale.

Principiul de la care s-a pornit este că administrația publică centrală are o capacitate mai mare de a crea sisteme informatice moderne, iar administrația publică locală este, prin natura ei, mai aproape de cetățean.

PatrimVen reprezintă un depozit comun de date în care sunt colectate, agregate și puse la dispoziția utilizatorilor informații din diverse surse. El a fost conceput:

  • în beneficiul cetățenilor – persoanele fizice și juridice îndreptățite să aibă acces la anumite date și informații, o pot face fără să se mai deplaseze la ghișee. Cetățenii pot accesa baza de date direct prin internet sau la primăria localității de domiciliu. Vor găsi într-un singur loc, centralizate, toate informațiile despre patrimoniu și despre obligațiile fiscale proprii, gestionate atât de primăria localității unde au domiciliul, cât și de alte primării sau instituții ale administrației centrale. Persoanele fizice au acces la informații din PatrimVen, prin intermediul Spațiului Privat Virtual
  • în beneficiul administrației publice – sursă de date și informații la dispoziția autorităților și instituțiilor publice pentru exercitarea atribuțiilor acestora
  • să reducă la maxim interacțiunea fizică și utilizarea documentelor în format hârtie între instituțiile publice și cetățean
  • să asigure interoperabilitate cu sistemul informatic al MFP pentru toate instituțiile, fie că dețin sisteme informatice, fie că folosesc procese manuale.

Accesul autorităților și instituțiilor publice la sistemul informatic PatrimVen se face în baza unui protocol de aderare, care include lista serviciilor disponibile din cadrul sistemului informatic, precum și descrierea interfețelor de acces la acesta. Autoritățile și instituțiile publice vor solicita motivat accesul la serviciile PatrimVen.

Motivările sunt analizate de ANAF și odată ce accesul a fost agreat, instituția publică va desemna persoanele, maxim două, cu rol de administrator de interoperabilitate. Acestea vor putea înrola alte persoane din cadrul instituției ca utilizatori ai PatrimVen.

Datele şi informaţiile furnizate de MFP, respectiv ANAF, sunt supuse secretului fiscal. Ele sunt păstrate în PatrimVen și utilizate cu respectarea tuturor prevederilor legale în vigoare cu privire la securitatea datelor. Accesul la date, ca și accesul la sistem, sunt auditate.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 11.11.2016

Lăsați un comentariu


Stiri

Nicușor Dan: Am găsit la Primărie datorii de 3 mld. lei către furnizori și popriri pe conturi de 70 mil. lei

Vladimir Ionescu

Primăria Capitalei are datorii de aproximativ trei miliarde de lei, iar 70 de milioane de lei sunt blocați în conturi, din cauza unor popriri, a… Mai mult

Stiri

[RBL] Reducerea costului aparatului de stat, păstrarea modelului fiscal actual și predictibilitatea vor întări antifragilitatea economiei României

Vladimir Ionescu

Prima ediție a Conferinței Naționale RBL s-a încheiat astăzi, aducând în prim-plan subiecte ca digitalizare, debirocratizare, finanțare și inovație. Cea de-a treia zi a început… Mai mult

Stiri

Toți ochii pe BCE: Va da, sau nu un semnal privind un nou pachet de sprijin pentru zona euro

Raluca Florescu

Economiștii și investitorii așteaptă joi, când are loc ședința de politică monetară a Băncii Centrale Europene, un semnal din partea președintelui Christine Lagarde (foto) că… Mai mult

Europa

Studiu al Universității Cambridge: Tinerii devin, cu fiecare generație, mai nemulțumiți de starea democrației

Mariana Bechir

Tinerii sunt mai puţin satisfăcuţi de democraţie şi mai dezamăgiţi decât în orice altă perioadă a ultimului secol, mai ales în Europa și America de… Mai mult

Europa

Ritm record de revenire a economiei americane: PIB-ul a înregistrat un avans de 33,1% în T3

Vladimir Ionescu

Economia americană a revenit pe creștere în trimestrul al treilea, când Produsul Intern Brut a înregistrat un avans record de 33,1% în ritm anual, potrivit… Mai mult

Stiri

Asociația Școlilor Particulare atacă în instanță deciziile de închidere a școlilor din cauza Covid

Vladimir Ionescu

Asociația Școlilor Particulare (ASP) cere autorităților să renunțe la transferul în online a cursurilor în localitățile ce depășesc incidența de trei cazuri Covid-19 la 1.000… Mai mult

Europa

Reuniune de criză a Consiliului European – pe agendă valul 2 al pandemiei

Iulian Soare

Liderii Uniunii Europene participă, joi, la o ședință de criză în sistem de videconferință la care discuta măsurile necesare pentru gestionarea pandemiei COVID-19. Înaintea videoconferinței,… Mai mult