Analiză

Creşterea costului forţei de muncă, triplă față de creșterea economică și în contradicție cu scăderea productivității muncii

Costul orar al forţei de muncă a crescut în trimestrul III 2019 cu 13,18% faţă de aceeaşi perioadă din 2018, potrivit datelor publicate de INS.… Mai mult

04.12.2019

La obiect

Și o veste bună: „Inflaţia industrială” a scăzut puternic

Indicele preţurilor producţiei industriale (IPPI) a scăzut cu peste patru puncte procentuale pe parcursul ultimelor 12 luni, de la 6,38% în octombrie 2018 la doar… Mai mult

03.12.2019

Chestiunea

Proiectul finlandez: Compromis european pentru Bugetul multianual UE. Cine pierde, cine câștigă – punctele sensibile

Președinția finlandeză a Consiliului UE a finalizat, după lungi negocieri cu statele membre, propunerea unui acord pe marginea următorului Cadru Financiar Multianual al Uniunii. Documentul… Mai mult

03.12.2019

Interviu

Cum conduci și dezvolți un oraș ca Oradea: Interviu Ilie Bolojan. ”Asumă-ți măsurile de dezvoltare, nu pe cele populare”

Doar 2-3 idei din amplul interviu cu Ilie Bolojan, primarul minicipiului Oradea – un oraș în care, dacă ajungi, ai impresia că ești, deja în… Mai mult

03.12.2019

Cronicile

Proiect OUG de debirocratizare: Formatul electronic înlocuiește hârtia, dispare copia legalizată, instituții obligate la comunicare electronică

de Victor Bratu 19.6.2016

dosare ajutor socialGuvernul urmează să decidă prin Ordonanță de Urgență, în perioada vacanței parlamentare, noi măsuri de simplificare administrativă care încep să elimine circuitul birocratic al hârtiilor.

Potrivit proiectului de ordonanță, în primul rând, toate instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale vor avea obligaţia să publice, din oficiu, informaţii şi modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, într-un format tehnic care să permită descărcarea şi editarea lor în scopul completării pe calculator de către beneficiar.

Apoi, aceste instituții vor fi obligate să accepte de la persoanele juridice de drept public sau de drept privat documente (cereri, formulare etc.) în format electronic, dacă poartă o semnătură electronică extinsă în baza unui certificat calificat, în scopul furnizării serviciilor publice către beneficiar.

Ordonanța mai prevede:

  • Instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale care solicită copia în format fizic pe hârtie după actul de identitate ca și condiție pentru furnizarea unui serviciu public, vor elimina această cerință acolo unde există tehnologia pentru a scana sau pentru a primi și procesa o copie în format electronic.
  • Fiecare instituție publică și organ de specialitate al administrației publice centrale este obligată să reducă situațiile în care se solicită depunerea copiilor legalizate după documente, înlocuindu-le cu declarații pe propria răspundere sau cu certificări cu originalul de către funcționar la ghișeu.
  • Datele cu caracter personal necesare pentru furnizarea unui serviciu public, care sunt colectate, deţinute sau gestionate de o altă autoritate sau instituţie publică se iau direct de la respectiva autoritate sau instituţie dacă acest lucru a fost solicitat expres de beneficiarul serviciului public sau dacă există consimţământul expres al acestuia.
  • Instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale sunt obligate să specifice pe formularele proprii timpul estimativ de completare și motivul colectării informației. Fiecare instituție își va întocmi metodologia de calcul a timpului estimativ de completare a unui formular, metodologie disponibilă pe pagina proprie de internet.

De menționat că proiectul mai prevede că instituțiile publice sunt obligate să folosească cu precădere mijloacele electronice pentru comunicarea cu beneficiarii serviciilor publice, acolo unde beneficiarul are şi este de acord să îşi furnizeze o adresă de poştă electronică.

Termene

  • Instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale au obligaţia să îşi dezvolte până cel târziu la finalul anului 2018 capacitatea tehnică, astfel încât comunicarea de date, informaţii sau documente între acestea să se facă în format electronic.
  • Instituțiile au obligaţia de a oferi metode alternative de plată a serviciilor publice furnizate contra cost, amenzilor contravenționale și a taxelor și impozitelor, fie prin plata cu cardul, fie prin intermediul sistemului electronic național de plată, fie prin intermediul altor sisteme de plată, până cel târziu la finalul anului 2018.
  • Fiecare instituție publică și organ de specialitate al administrației publice centrale are obligația ca până în 2020 să înregistreze electronic orice document gestionat de acestea. Conducătorul instituției, precum și directorii și persoanele care se ocupă de primirea și înregistrarea documentelor trebuie să aibă o semnătură electronică calificată.
  • Instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale au obligaţia de a oferi metode alternative de plată a serviciilor publice furnizate contra cost, fie prin plata cu cardul, fie prin intermediul sistemului electronic național de plată, fie prin intermediul altor sisteme de plată, până cel târziu la finalul anului 2018.

În termen de 30 de zile de la adoptarea ordonanțe de urgență, fiecare instituție va avea obligaţia de a analiza taxele aferente serviciilor publice furnizate sau, după caz, a serviciilor publice pentru care monitorizează şi/sau controlează furnizarea, precum şi procedurile de furnizare şi numărul de documente solicitate beneficiarului pentru furnizarea serviciilor publice respective.

În termen de 10 zile de la finalizarea termenului de analiză, fiecare dintre aceste instituții are obligaţia de a înainta Guvernului un raport sintetic cu privire la cele constatate, precum şi propuneri de intervenţie, precum înlăturarea/comasarea de taxe, proceduri sau documente.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 19.6.2016

Lăsați un comentariu


Europa

Compromis pe condițiile de muncă ale transportatorilor. Concesiile făcute de Vestul și Estul UE

Iulian Soare

Negociatorii Parlamentului European şi ai statelor membre au ajuns joi dimineaţa la un preacord pentru reformarea condiţiilor de lucru ale transportatorilor, subiect ce face obiectul… Mai mult

Stiri

Autonomia limitată a regiunilor separatiste din Ucraina a fost extinsă cu 1 an

Iulian Soare

Parlamentul de la Kiev a extins joi, cu un an, reglementarea ce conferă autonomie limitată regiunilor controlate de separatişti din estul ţării. “Statutul special” al… Mai mult

Stiri

Document / Consiliul fiscal consideră că și guvernul PNL supraestimează veniturile din TVA și accize

Razvan Diaconu

Consiliul fiscal consideră că starea bugetului public rămâne foarte încordată având în vedere puținătatea resurselor publice în raport cu presiuni mari pe buget și apreciază… Mai mult

Digital

Prim pas spre debirocratizare / Casa de Pensii, Agenția pentru Șomaj și cea pentru Plăți Sociale vor fi conectate la REVISAL

Mariana Bechir

Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM), Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (ANPIS) şi Casa Naţională de Pensii vor fi conectate, de… Mai mult

Digital

Ioan Sărmaș, consilier PNL la Primăria Cluj Napoca, numit președinte al Agenției Agenda Digitală

Vladimir Ionescu

Ioan Sabin Sărmaș, consilier local la primăria Cluj Napoca, a fost numit, miercuri, în funcția de președinte al Agenției pentru Agenda Digitală a României (AADR),… Mai mult

Stiri

Israel se îndreaptă către organizarea unui al treilea scrutin general în decurs de 1 an

Vladimir Ionescu

Israelul va trece din nou prin alegeri parlamentare anticipate, al treilea în ultimele 12 luni, după ce nici liderul opoziţiei, Benny Gantz, nu a putut… Mai mult

Stiri

Lista amendamentelor acceptate de Guvern la pachetul de asumare a răspunderii. Pledoaria lui Ludovic Orban

Razvan Diaconu

Premierul Ludovic Orban a prezintat în fața Parlamentului cele trei proiecte de lege pentru care ăși asumă răspunderea, inclusiv cu modificările acceptate în şedinţa de… Mai mult