fbpx

La obiect

Valul 4 ante portas: la ce se așteaptă autoritățile și experții și ce măsuri pregătesc

Peste o săptămână începe noul an școlar, pe fondul unei rate de vaccinare anti-Covid de numai 35% din populația adultă, în condițiile în care valul… Mai mult

07.09.2021

Digital

Digitalizarea Sănătății a pornit din Vest: 3 județe au cloud comun și caută soluții eHealth

Trei Direcții Județene de Sănătate Publică din vestul țării – Arad, Timiș și Hunedoara – au reușit în 30 de zile, cu ajutorul STS, să… Mai mult

07.09.2021

Evenimentul

Miniștrii USR-PLUS și-au anunțat demisiile – guvernul Cîțu s-a rupt sub privirile președintelui Iohannis

Miniștrii USR PLUS au anunțat luni seară, cu demisiile în mâini, decizia de a se retrage din Guvernul Cîțu, mișcarea fiind aprobată de Biroul Politic… Mai mult

06.09.2021

La obiect

Creșterea comerțului se stabilizează – rămâne discrepanța severă față de evoluția PIB

Vânzările cu amănuntul (fără autovehicule și motociclete) au înregistrat în luna iulie 2021 o creștere de 6,1% pe seria brută față de luna precedentă, potrivit… Mai mult

06.09.2021

Proiect ANRE: Consumatorii de electricitate vor fi despăgubiți de furnizori. Cele 9 criterii de calitate a serviciilor

de Adrian N Ionescu , 22.12.2020

Furnizorii de energie electrică urmează să fie obligați la despăgubirea clienților lor, dacă nu vor respecta 9 criterii de performanță a serviciilor lor, potrivit proiectului unui ordin al Autorității Naționale de Reglementare în Energie (ANRE), care stabilește standardul de performanță.

Clienții furnizorilor de electricitate vor primi 4% din valoarea salariului minim brut pe economie în vigoare, pentru fiecare zi de întârziere a răspunsurilor la diferitele solicitări și a transmiterii diferitelor documente și cu 0,02% pentru fiecare 2 minute care trec până la preluarea unui apel telefonic prin call- center.

9 indicatori de calitate ai activității de furnizare a energiei electrice

Au fost stabiliți 9 indicatori de calitate ai activității de furnizare a energiei electrice:

  • 1 – timpul de răspuns la o solicitare de transmitere a unei oferte de furnizare a energiei electrice;
  • 2 – timpul de încheiere a unui contract de furnizare a energiei electrice;
  • 3 – timpul de răspuns la solicitările și plângerile privind schimbarea furnizorului de energie electrică;
  • 4 – timpul de răspuns la plângerile privind facturarea consumului de energie electrică;
  • 5 – timpul de răspuns la solicitările/plângerile referitoare la activitatea de furnizare;
  • 6 – timpul de răspuns la plângerile privind deconectarea locurilor de consum pentru neplata contravalorii facturii;
  • 7 – timpul de transmitere către OR a solicitării de reconectare a locului de consum deconectat pentru neplata facturilor de energie electrică;
  • 8 – timpul de transmitere către OR a unei solicitări/plângeri referitoare la activitatea de distribuție, respectiv către CF a răspunsului primit de la OR;
  • 9 – timpul de preluare a unui apel telefonic efectuat prin serviciul de telefonie (callcenter).

Condițiile de acordare a despăgubirilor

Pentru fiecare indicator de calitate ANRE a stabilit un nivel garantat pe care furnizorii au obligația de a-l respecta și de asemenea un set de date pe care furnizorii trebuie să le transmită la ANRE.

Consumatorii vor putea compara serviciilor furnizorilor după nivelul de calitate 

Standardul de performanță a serviciilor de furnizare a energie electrice este modificat în condițiile iminentei liberalizări complete a pieței, cadru în care consumatorii își vor putea schimba furnizorul.

Pentru stabilirea nivelului de calitate oferit de fiecare furnizor au fost introduși următorii indicatori de performanță:

  • – gradul de respectare a nivelului garantat al indicatorilor de calitate,
  • – evoluția gradului de respectare a nivelului garantat al indicatorilor de calitate,
  • – evoluția indicatorilor de performanță aferenți fiecărui indicator de calitate,
  • – indicatori de performanță aferenți indicatorilor de calitate determinați ca medie a timpilor de răspuns la solicitările/plângerile clienților finali

S-a stabilit și un sistem de punctare stabilit în funcție de gradul de respectare al nivelurilor garantate ale indicatorilor de calitate.

Astfel, pentru un grad de respectare cuprins între:

  • – 85% – 100% se acordă 5 puncte
  • – 65% – 84,99% – se acordă 4 puncte
  • – 45% – 64,99% – se acordă 3 puncte
  • – 25% – 44,99% – se acordă 2 puncte
  • – 0% – 24,99% – se acordă 1 punct.

„Reglementarea asigură clienților finali un nivel garantat al calității furnizării energiei electrice, compensaţii plătite de furnizorii de energie electrică în situaţia în care nu sunt respectate nivelurile garantate ale indicatorilor de calitate, precum și informații privind nivelul de calitate asigurat de fiecare furnizor”, spune nota de fundamentare a ordinului.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 22.12.2020

Lăsați un comentariu


Stiri

Valeriu Gheorghiță: În octombrie am putea avea vârfuri de 20.000 de cazuri Covid pe zi

Vladimir Ionescu

România ar putea ajunge la o medie săptămânală de 17.000 de cazuri de Covid-19 zilnice, cu vârfuri de 20.000 de cazuri zilnic, în octombrie, conform… Mai mult

Stiri

Scumpirile au ajuns la apa îmbuteliată: urmează un +20% din octombrie

Adrian N Ionescu

Crește și prețul apei de izvor îmbuteliate cu cel puțin 20%. Motivele invocate sunt: noile prețuri la energie, ambalaje și combustibili, ca și presiunea cursului… Mai mult

Europa

Trenul simbol Connecting Europe Express este în Gara București Nord

Adrian N Ionescu

Trenul simbol Connecting Europe Express, prin care Comisia Europeană promovează importanța investițiilor în căile ferate, a ajuns, vineri, în Gara de Nord din București, unde… Mai mult

Stiri

City Insurance – pas oficial spre faliment. Încercări legislative de limitare a proporțiilor dezastrului pentru clienți

Razvan Diaconu

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a constatat vineri insolvența liderului pieței asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA), City Insurance. ASF a retras autorizația de funcționare… Mai mult

Stiri

Certificatul anti-Covid devine obligatoriu la spectacole, meciuri și nunți, dacă rata de infectare depășește 3 la 1.000

Vladimir Ionescu

Certificatul verde devine obligatoriu, începând de luni 20 septembrie, pentru accesul la spectacole, cinema, piscine, competiții sportive, nunți și botezuri, în localitățile în care rata… Mai mult

Stiri

Reacție a Comisiei, după agresiunea dintr-o pădure din Suceava: Autoritățile trebuie să ia toate măsurile necesare pentru libertatea presei

Vladimir Ionescu

“Este inadmisibil ca jurnaliștii să fie atacați în timp ce își fac meseria”, a declarat vineri șefa Reprezentanţei Comisiei Europene în România, Ramona Chiriac, după… Mai mult

Stiri

RePatriot Summit 2021 (30.09 – 03.10) unește Diaspora cu România. Perioada pentru aplicații este încă deschisă.

Redacţia

Între 30 septembrie și 3 octombrie are loc cea de-a VI-a Ediție a Summitului RePatriot, o inițiativă menită să strângă românii de pretutindeni și să… Mai mult