7 martie, 2017

Ministrul Viorel Ștefan, chemat să țină sub control deficitul

În pline discuţii despre salarii mărite, guvernanţii strâng robinetul fondurilor. Ministerul de Finanțe a anunțat oficial, marți, că a blocat angajările pe posturile vacante din instituțiile bugetare şi că a suspendat temporar avansările în funcţie, care ar conduce la acordarea de salarii mai mari.

”Măsura au fost adoptată în vederea încadrării în cheltuielile de personal aprobate prin bugetul pe anul 2017 în contextul elaborării bugetului, cu încadrarea în ținta de deficit, și alocarea a 2% pentru Apărare în vederea respectării angajamentului României față de partenerii Nord-Atlantici (…) Măsura va produce efecte până la suplimentarea alocărilor bugetare aferente cheltuielilor de personal, dată la care bugetul MFP va permite noi angajări sau promovări în grad și funcție”, precizează comunicatul MFP.

Informaţiile au fost difuzate în prealabil, în exclusivitate, de Digi24.


Potrivit unui document obținut de Digi24 : „Se sistează ocuparea tuturor posturilor vacante sau temporar vacante și se suspendă promovările în grad și funcție care ar duce la plata unor salarii mai mari pentru angajați”. 

Ministerul de Finanțe are aproape două miliarde de lei alocați prin legea bugetului pentru a plăti salariile angajaților în 2017, cu 6,5% mai puțin față de anul trecut.

Nu este prima măsură de austeritate dictată de Finanțe: începând cu data de 1 martie, sporul de stres al angajaților de la Direcția Antifraudă scade de la 25% din salariul brut la 5%. Decizia a fost luată ca urmare a faptului că bugetul ANAF este diminuat față de anul trecut.

Potrivit unui comunicat ANAF emis luni, în primele două luni ale acestui an,  ANAF a colectat cu 0.9% mai puțini bani la bugetul de stat față de aceeași perioadă a anului trecut. Explicația oferită de reprezentanții ANAF este că TVA a coborât la 19% de la 1 ianuarie.


În ultimele 5 zile, Guvernul a început să pună presiune pe Ministerul de Finanțe și pe ANAF pentru creșterea gradului de colectare a veniturilor la buget.

După primele două luni ale acestui an veniturile realizate sunt cu aproape 1% mai mici decât cele obținute în aceeași perioadă a anului trecut. S-au adunat în vistieria statului doar 32 de miliarde de lei.

Premierul Grindeanu a avut o primă întâlnire cu ministrul Viorel Ștefan și cu șeful ANAF, tema reuniunii fiind, oficial, o analiză a situației încasărilor bugetare.

După întrevedere, Bogdan Nicolae Stan a anunțat că a convocat la sediul ANAF din Capitală toți șefii de Direcții din Fisc, în vederea ”structurãrii unui plan urgent de acțiune”, care urmeazã a fi adus la cunoștința prim-ministrului, la începutul sãptãmânii viitoare.

Sorin Grindeanu a cerut vineri ”creșterea gradului de colectare a veniturilor bugetare administrate de ANAF și intensificarea mãsurilor de îmbunãtãțire a conformãrii voluntare”.

Bugetul pentru anul 2017 a fost adoptat cu întârziere, instituții autohtone și europene anunțând rezerve față de modul în care acesta a fost construit.

Guvernul a asigurat că se va înscrie în ținta de deficit de maximum 3% din PIB.

Programul de guvernare PSD conține atât creșteri de salarii și pensii cât și reduceri sau eliminări de taxe, unele deja adoptate.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

2 răspunsuri

  1. Stimate,
    d-le Dragnea, Presedinte al PSD,
    d-le P.Ministru Grindeanu,
    d-le Ministru al Finantelor, Viorel Stefan,
    1.Realizarea targhetului de incasari bugetare la nivelul acoperirii cresterilor salariale si diminuarii de taxe, nu sta in „haiducia fiscala” (model guvernarea PSD trecuta) ci in evaluarea si promovarea „Proiectului de Tara”, pe care l-am propus acum o luna Guvernului, avind ca obiectiv (si finalitate) „reindustrializarea Romaniei”!Nu cred ca cineva din Romania s-ar bucura de esecul Guvernarii si reindustrializarii promise in perioada electorala.
    Fara investitii industriale majore, de ordinul a 25 – 30 de miliarde de Euro anual, obtenabile (prin investitorii straini) ca urmare a implementarii proiectului de reindustrializare (care asigura crearea a 200-300 de mii de noi locuri de munca anual), cresterea economica ramine consumerista.Fara cresteri majore de productie industriala si exporturi capabile sa sustina bugetul prin impozite, deficitul bugetar nu va putea fi limitat la 3 la suta.
    2.Romania are privilegiul de a avea ca Ministru de Finante un specialist (doctor) in economie, care poate sa inteleaga limitele modelului Bugetar de crestere economica, iar pe linga imensul efort de administrare a unei economii esuate in consumatorism, mai poate face ceeace n-au facut predecesorii dvs!Este vorba de evaluarea proiectului economic propus, iar impreuna cu Ministrul Economiei si Guvernul actual, sa administrati si „DEZVOLTAREA INDUSTRIALA a Romaniei”, alaturi de cea curenta: fiscala si bugetara.
    3.Asa cum arata d-l L. Voinea in 2010, Romania are nevoie de constructia Sistemului Economiei si Industriei Nationale, cit si de un nou „Model de Dezvoltare Economica Nationala” – pe care-l contine si „activeaza” proiectul economic.In caz contrar, cu UE in Criza, urmeaza sa fim declarati in curind, „frati de suferinta” economica si de esalon secundar (economic) cu Grecia!
    4.UE nu mai poate fiinta cu tari ca Romania in Esalonui I, lipsite de proiecte de reindustrializare, ele urmind a fi lasate (prin forta lucrurilor – adica propria stagnare economica si industriala), in esalonul 2-3 sau 4 ale stagnarii generale!La un moment dat, in cautare disperata de solutii de catre UE, Romania poate chiar sa ramina pe „cont propriu”.Trecerea tarilor integrate, incapabile de crestere economica industriala, rapida, in esaloanele 2 – 3 – 4 nu este intimplatoare sau fara evaluarea perspectivelor acestora (cit si ale viitorului UE)!Trecerea in esaloane 2-3-4 va insemna o competitie acerba intre cine ramine si cine nu in UE, prefigurind eliminarea celor incapabile sa tina pasul cu UE, crescind rapid economic si industrial.Tarile din esaloanele 2-3-4 nu favorizeaza supravietuirea UE, ci din contra, prin stagnare economica, saracie, export de cersetorie si infractionalitate au destabilizat-o profund, producind primului Exit (al Marii Britanii) si nemultumirile tarile Vestice si Estice avansate economic, pentru aceeasi avalansa de neajunsuri.
    5.Romania si Dvs. – ca Guvernanti Economici Supremi, trebuie sa realizati, ca Romania se confrunta cu (insasi) sansa de a ramine (sau nu) in UE, lucru pe care birocratia politica a acesteia n-o sa v-o spuna transant niciodata.In citeva luni se vor limpezi apele privind „esaloanele 2-3-4 ale UE, iar pentru a nu se periclita alegerile din Franta, Germania, etc. prin nejunsurile aduse Uniunii de tarile inapoiate economic – putem avea parte de ceva inimaginabil azi.Pentru a preveni o situatie ireparabila (dupa o decizie neconvenabila tarii) – Romania trebuie ca prin Dvs. sa realizeze/declanseze imediat o revolutie economica majora.Unica de acest fel este reindustrializarea tarii – pe baza unui proiect adecvat (perfectibil de catre economisti), care va sta la dispozitie pentru evaluare si implementare – conform scrisorii de oferta directa, ferma a proiectului economic!
    Cu stima,

  2. D-l Ministru al Finantelor sa plece de la MFP.
    Dezamagire. Habr nu are cu ce se mananca fiscalitatea!? De ne crezut. La fel si d-na Olguta.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

2 răspunsuri

  1. Stimate,
    d-le Dragnea, Presedinte al PSD,
    d-le P.Ministru Grindeanu,
    d-le Ministru al Finantelor, Viorel Stefan,
    1.Realizarea targhetului de incasari bugetare la nivelul acoperirii cresterilor salariale si diminuarii de taxe, nu sta in „haiducia fiscala” (model guvernarea PSD trecuta) ci in evaluarea si promovarea „Proiectului de Tara”, pe care l-am propus acum o luna Guvernului, avind ca obiectiv (si finalitate) „reindustrializarea Romaniei”!Nu cred ca cineva din Romania s-ar bucura de esecul Guvernarii si reindustrializarii promise in perioada electorala.
    Fara investitii industriale majore, de ordinul a 25 – 30 de miliarde de Euro anual, obtenabile (prin investitorii straini) ca urmare a implementarii proiectului de reindustrializare (care asigura crearea a 200-300 de mii de noi locuri de munca anual), cresterea economica ramine consumerista.Fara cresteri majore de productie industriala si exporturi capabile sa sustina bugetul prin impozite, deficitul bugetar nu va putea fi limitat la 3 la suta.
    2.Romania are privilegiul de a avea ca Ministru de Finante un specialist (doctor) in economie, care poate sa inteleaga limitele modelului Bugetar de crestere economica, iar pe linga imensul efort de administrare a unei economii esuate in consumatorism, mai poate face ceeace n-au facut predecesorii dvs!Este vorba de evaluarea proiectului economic propus, iar impreuna cu Ministrul Economiei si Guvernul actual, sa administrati si „DEZVOLTAREA INDUSTRIALA a Romaniei”, alaturi de cea curenta: fiscala si bugetara.
    3.Asa cum arata d-l L. Voinea in 2010, Romania are nevoie de constructia Sistemului Economiei si Industriei Nationale, cit si de un nou „Model de Dezvoltare Economica Nationala” – pe care-l contine si „activeaza” proiectul economic.In caz contrar, cu UE in Criza, urmeaza sa fim declarati in curind, „frati de suferinta” economica si de esalon secundar (economic) cu Grecia!
    4.UE nu mai poate fiinta cu tari ca Romania in Esalonui I, lipsite de proiecte de reindustrializare, ele urmind a fi lasate (prin forta lucrurilor – adica propria stagnare economica si industriala), in esalonul 2-3 sau 4 ale stagnarii generale!La un moment dat, in cautare disperata de solutii de catre UE, Romania poate chiar sa ramina pe „cont propriu”.Trecerea tarilor integrate, incapabile de crestere economica industriala, rapida, in esaloanele 2 – 3 – 4 nu este intimplatoare sau fara evaluarea perspectivelor acestora (cit si ale viitorului UE)!Trecerea in esaloane 2-3-4 va insemna o competitie acerba intre cine ramine si cine nu in UE, prefigurind eliminarea celor incapabile sa tina pasul cu UE, crescind rapid economic si industrial.Tarile din esaloanele 2-3-4 nu favorizeaza supravietuirea UE, ci din contra, prin stagnare economica, saracie, export de cersetorie si infractionalitate au destabilizat-o profund, producind primului Exit (al Marii Britanii) si nemultumirile tarile Vestice si Estice avansate economic, pentru aceeasi avalansa de neajunsuri.
    5.Romania si Dvs. – ca Guvernanti Economici Supremi, trebuie sa realizati, ca Romania se confrunta cu (insasi) sansa de a ramine (sau nu) in UE, lucru pe care birocratia politica a acesteia n-o sa v-o spuna transant niciodata.In citeva luni se vor limpezi apele privind „esaloanele 2-3-4 ale UE, iar pentru a nu se periclita alegerile din Franta, Germania, etc. prin nejunsurile aduse Uniunii de tarile inapoiate economic – putem avea parte de ceva inimaginabil azi.Pentru a preveni o situatie ireparabila (dupa o decizie neconvenabila tarii) – Romania trebuie ca prin Dvs. sa realizeze/declanseze imediat o revolutie economica majora.Unica de acest fel este reindustrializarea tarii – pe baza unui proiect adecvat (perfectibil de catre economisti), care va sta la dispozitie pentru evaluare si implementare – conform scrisorii de oferta directa, ferma a proiectului economic!
    Cu stima,

  2. D-l Ministru al Finantelor sa plece de la MFP.
    Dezamagire. Habr nu are cu ce se mananca fiscalitatea!? De ne crezut. La fel si d-na Olguta.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: