joi

25 aprilie, 2024

5 februarie, 2022

Primăria Generală a Capitalei a reușit eșalonarea  unei datorii echivalente cu 165 de milioane de lei, în 36 de rate lunare, față de către compania turcă furnizoare de autobuze Otokar, care a cesionat creanța către Unicredit Bank.

„Am rezolvat azi una dintre bombele lăsate de fosta administraţie a Capitalei. Gabriela Firea a cumpărat autobuzele Otokar, însă din anul 2019 nu a mai plătit nimic. A rămas un rest de plată de 165 milioane de lei. După luni întregi de discuţii, am semnat astăzi o eşalonare pe 3 ani a datoriei către Otokar, pe care urmează să o plătim în 36 de rate lunare”, a decarat primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, citat de News.ro

Astfel bugetul primăriei Bucureștiului este degrevat plăți curente, care ar fi creat mari dificultăţi, potivit oficialului citat. 


„Otokar, la rândul său, a cesionat creanţa către Unicredit, către care vom plăti ratele lunare. Mulţumesc consilierilor generali din majoritate care m-au mandatat în ultima şedinţă de consiliu să semnez tranzacţia. Mulţumesc Otokar şi Unicredit pentru tot efortul din aceste luni şi în special Otokar, care ar fi putut să blocheze conturile primăriei în orice moment, dar nu a făcut-o”, a mai spus primarul general. 

O tranzacție controversată

Consiliul General al Capitalei îl împuternicise luni pe Nicușor Dan să negocieze cu Otokar eșalonarea datoriilor rămase din contractul pentru achiziționarea celor 400 de autobuze de către Gabriela Firea.

În aprilie 2021, Otokar a transmis Primăriei Capitalei o somație de plată, iar la data respectivă datoriile erau de 165 milioane lei plus penalități de aproape 30 milioane lei.

Cele 400 de autobuze Otokar cumpărate în 2018 de Primăria Capitalei au înregistrat de la intrarea în circulație peste 8.000 de defecțiuni, se arată într-un răspuns transmis de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.


Primăria Municipiului București (PMB) a lansat, pe 18 august 2017, o licitatie pentru cumpararea a 400 de autobuze noi, moderne, dintre care cele mai multe trebuia să aibă 12 metri lungime, 50 de autobuze lungi de 10 metri și 30 c de 18 metri lungime, istorisește Ziare.com.

Au depus oferte parțiale 15 companii și 4 au intrat în licitație: Mercedes Romania (care mai livrase autobuze folosite in transportul comun din Capitala), Man Truck&Bus AG, Karsan Otomotiv Sanayii Ve Tikaret si Asocierea Otokar Europe SAS – Otomotiv Ve Savunma Sanayi A.S.

A câștigat, în iunie 2018, Asocierea Otokar Europe SAS – Otomotiv Ve Savunma Sanayi A.S., pentru 458.100.826 lei fără TVA.

Mercedes Romania si Karsan Otomotiv Sanayii Ve Tikaret au contestat rezultatul licitației, pentru că, printre altele, procedura nu ar fi fost respectată, dar și pentru că mașinile Otokar nu respectă toate cerințele.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: