vineri

29 martie, 2024

26 noiembrie, 2021

Guvernul Ciucă s-a reunit joi seara în prima sa ședință la Palatul Victoria și a adoptat o OUG de restructurare a guvernului după formula convenită în negocierile politice purtate de PSD cu PNL și UDMR. Potrivit documentului publicat imediat în Monitorul Oficial, guvernul a făcut și alte ”mici ajustări”, cea mai interesantă fiind ”relaxarea” unei condiții care trebuia îndeplinită de cei numiți prefecți sau subprefecți.

Potrivit documentului aprobat joi, ”poate fi numită în funcția de prefect, respectiv de subprefect o persoană care nu a absolvit programele de formare specializată, cu condiția ca în termen de maximum 2 ani de la data emiterii actului de numire în funcție să absolve un astfel de program”.

Liber la angajări

Guvernul Ciucă a instituit o derogare de la dispoziţiile art. 27 alin. (3) din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, în aceste condiții putând fi organizate şi desfăşurate concursuri în condiţiile legii, până la data de 1 iunie 2022, cu încadrarea în creditele de angajament şi creditele bugetare aprobate în bugetul pentru anul 2022.

Reorganizarea ministerelor


Pentru a putea funcționa în structura decisă politic, guvernul a fost reorganizat:

  • Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului se reorganizează prin divizare parțială, partea corespunzătoare activităților și personalului din domeniul antreprenoriatului, IMM-urilor, investițiilor străine, mediului de afaceri, turismului și comerțului exterior se transmite Ministerului Antreprenoriatului și Turismului, care se înființează. Acest minister al Antreprenoriatului și Turismului va gestiona și schema de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice, constituită conform Hotărârii Guvernului nr. 421/2018, și, totodată, va asigura resursele financiare necesare conservării și pazei activelor realizate de România pentru Combinatul Minier de Îmbogățire a Minereurilor Acide cu conținut de fier de la Krivoi Rog – Ucraina.
  • Ca urmare a reorganizării prin divizare parțială, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului își schimbă denumirea în Ministerul Economiei.
  • Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse se înființează prin preluarea unor părți din Ministerul Muncii și Protecției Sociale, corespunzătoare domeniului familiei și egalității de șanse, și prin preluarea părții aferente tineretului de la Ministerul Tineretului și Sportului. Ca urmare a divizării, Ministerul Muncii și Protecției Sociale își schimbă denumirea în Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, iar Ministerul Tineretului și Sportului își schimbă denumirea în Ministerul Sportului.
  • Se reorganizează Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții, prin divizare parțială, prin desprinderea activităților și personalului din domeniul protecției și promovării persoanelor cu dizabilități și transmiterea către Autoritatea pentru Protecția Persoanelor cu Dizabilități, care se înființează ca organ de specialitate al administrației publice centrale, în subordinea Ministerului Muncii și Solidarității Sociale. Organizarea şi funcționarea Autorității pentru Protecția Persoanelor cu Dizabilități se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.
  • Ca urmare a divizării parțiale, Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții își schimbă denumirea în Autoritatea pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopției, organ de specialitate al administrației publice centrale care trece în subordinea Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, cu păstrarea activității, personalului și patrimoniului aferente programelor din domeniul protecției copilului și adopției.
  • Agenția Națională pentru Egalitate de Șanse între Femei și Bărbați trece din subordinea Ministerul Muncii și Protecției Sociale, în subordinea Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse.
  • Administrația Națională a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale, aflată în subordinea Guvernului și în coordonarea Secretariatului General al Guvernului, se reorganizează prin divizare parțială prin desprinderea unei părți din patrimoniu corespunzătoare activității și personalului din Direcția Controlul Armamentelor și Verificare și transmiterea acestei părți către Ministerul Apărării Naționale. Direcția Controlul Armamentelor și Verificare se reorganizează potrivit normelor specifice Ministerului Apărării Naționale, ca structură fără personalitate juridică, cu aceleași atribuții.
  • În cadrul aparatului de lucru al Guvernului se înființează Cancelaria Prim-Ministrului, structură cu personalitate juridică, în subordinea prim-ministrului, prin preluarea activității, posturilor și personalului Cancelariei Prim-Ministrului, structură fără personalitate juridică în subordinea prim-ministrului, care se desființează. Cancelaria Prim-Ministrului este condusă de șeful Cancelariei Prim-Ministrului, cu rang de ministru, numit și eliberat prin decizie a prim-ministrului. Șeful Cancelariei Prim-Ministrului are calitatea de ordonator de credite.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: