luni

4 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

15 septembrie, 2020

Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a luat atitudine în favoarea regulilor europene privind ”neutralitatea internetului”, într-o speță în care a analizat politica de ”tarife zero” practicată de un operator telecom din Ungaria pentru navigarea pe aplicații precum Spotify, Netflix sau Facebook, transmite Euractiv.

Telenor a vândut pachete în care traficul de date generat de anumite aplicații nu era luat în considerare la consumul total de date aferent pachetelor achiziționate de clienți.

Este pentru prima dată când cea mai înaltă instanță din UE se pronunță într-un caz care vizează regulamentul ”internetului deschis” menit să garanteze tratamentul egal al traficului pe internet.


Într-o hotărâre preliminară publicată marți, instanța a constatat că Telenor, operator de telecomunicații din Ungaria, a încălcat regulamentul UE privind accesul la internet deschis, care interzice blocarea, limitarea și discriminarea traficului de internet de către furnizorii de servicii din UE.

Astfel de înțelegeri cu ”tarife zero”, care promovează consumul de date pe anumite aplicații, au fost cauza plângerii inițiale, formulată de Biroul maghiar de mass-media și comunicații.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Pachetele cu ”tarife zero” oferite de Telenor ”sunt susceptibile de a crește utilizarea aplicațiilor și serviciilor preferate și, în consecință, de a reduce utilizarea celorlalte aplicații și servicii disponibile”, a precizat instanța.

”Cu cât numărul clienților care încheie astfel de acorduri este mai mare, cu atât este mai probabil ca, având în vedere amploarea sa, efectul cumulativ al acestor acorduri să ducă la o limitare semnificativă a exercitării drepturilor utilizatorilor finali”, a constatat Curtea.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: