luni

17 ianuarie, 2022

Președinția cere Ministerului Educației lista și motivele pentru păstrarea în funcție a directorilor care au pierdut concursul

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

9 ianuarie, 2017

directorPreședinția României a cerut Ministerului Educației lista tuturor numirilor de directori din învățământul preuniversitar care sunt numiți pe post prin derogare de la Ordinul care interzicea ocuparea acestor funcții de directorii de școli care nu au participat sau au picat la concursul din toamnă.

„Calitatea în educaţie depinde în mare măsură de calitatea managementului şcolar şi de aceea am solicitat Ministerului Educaţiei o listă a tuturor numirilor de directori realizate prin derogare, precum şi a motivelor care au stat la baza acestora”, a anunțat consilierul de stat de la Cotroceni pe probleme de învățământ, Ligia Deca.

„Aşa cum nu ne lăsăm trataţi de un medic care nu a promovat examenul de rezidenţiat sau nu dorim să locuim în case proiectate de arhitecţi fără diplomă, aşa ar fi normal ca cei care conduc instituţiile care formează mintea viitoarelor generaţii să nu fie dintre cei care nu îşi pot dovedi abilităţile.


Astfel de decizii de numire a foştilor directori care nu s-au prezentat la concurs sau nu l-au promovat ar trebui să fie cazuri excepţionale, bine argumentate în mod transparent, în niciun caz o regulă generală”, a scris Ligia Deca pe pagina sa de Facebook.

În metodologia concursului pentru directori de școli organizat în toamna anului 2016, pentru prima dată după opt ani de la ultima competiție, fostul ministru al Educației Mircea Dumitru a introdus interdicția ca posturile rămase vacante după examen să fie ocupate de directorii în funcție care au picat concursul sau nu s-au prezentat la acesta.

Ministrul Educației: se ajunsese într-o situație de blocaj

Noul ministru, Pavel Năstase, susține că pentru aproximativ 380 de posturi de directori şi 300 de posturi de directori adjuncţi vacante nu a existat nici un doritor, astfel încât a decis o derogare pentru ca ele să fie ocupate în continuare de cei aflați în funcție la data concursului.

,,S-a ajuns într-o situaţie de blocaj săptămâna trecută, în care, chiar în urma acestor numiri făcute pe locurile vacante, un număr de vreo 380 de posturi de directori şi vreo 300 de posturi de directori adjuncţi nu puteau fi ocupate pentru că nu dorea nimeni să ocupe aceste posturi.


Inspectorii generali care aveau misiunea de a rezolva această chestiune nu găseau persoane care să ocupe aceste posturi.

În acest context, am considerat necesar, în urma consultării şi cu sindicatele şi cu ceilalţi colegi din minister, să luăm decizia aceasta, să nu lăsăm şcoala, începând de astăzi (luni – n. red.), fără conducere”, a declarat Pavel Năstase, pentru Mediafax.

Concursul pentru posturile ce vor fi ocupate acum prin delegare va organizat în vacanța de vară, a mai spus ministrul.

Ligia Deca, consilierul prezidențial pentru educație, susține însă că la baza schimbării metodologiei stă şi o „presiune” venită din rândul foştilor directori, care fie au ratat examenele, fie nu s-au prezentat, dar au dorit să revină la conducerea unităţilor şcolare:

„Era o presiune care venea din zona persoanelor care se aflau în situaţia pe care o invocă această derogare, cei care nu au promovat, foşti directori, sau care nu s-au prezentat la concurs. Sunt câteva sute de persoane în această situaţie. Sunt şi o serie de alţi factori, de tipul inspectoratelor care găsesc o soluţie relativ facilă printr-o astfel de derogare”, a spus Deca, citată de News.ro.

Din 2008 și până la concursul din toamna anului 2016, niciun astfel de post nu s-a mai ocupat prin examen, ci prin așa numitele “detașări în interesul învățământului”, care aduceau adesea la conducere lideri sau soții ale liderilor organizațiile locale ale partidelor aflate la guvernare.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Numirile se făceau de către inspectoratele județene, pe o procedură ce era un simplu formalism, nu o evaluare obiectivă a unor proiecte de management.

Rata de ocupare a posturilor de director de școli din preuniversitar este de 63,26% (4.066 din 6.427 locuri scoase la concurs), iar cea a pozițiilor de adjuncți – de 53,84% (1.339 din 2.487 poziții), după soluționarea contestațiilor depuse în urma concursului început în luna septembrie.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

 ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium) va...

rrr