duminică

3 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

12 aprilie, 2013

Președintele Traian Băsescu a declarat, joi că le-a atras atenția liderilor de sindicat de la Dacia să nu preseze prea mult conducerea fabricii pentru salarii, pentru a nu duce producția în zona de nerentabilitate.

”Le-am spus liderilor de sindicat de la Piteşti, ori de câte ori am vizitat uzina: <<Atenţie cât presaţi în salarii!>>, pentru că aici va fi cheia, până la urmă. În momentul în care produci maşini foarte ieftine şi la acest lucru contribuie decisiv costul forţei de muncă, riscul de intrare în zona de nerentabilitate e major”, a spus Băsescu, la postul Digi 24.

Șeful statului consideră, însă, că avertismentul vicepreședintelui Automobile Dacia, Constantin Stroe, cu relocarea parțială a producției de la Mioveni în Maroc este doar o strategie de negociere cu salariații greviști.


”E un mod de negociere, dar nu cred că s-ar putea face o delocalizare peste noapte, pentru că aici Renault-Nissan au făcut nişte investiţii uriaşe, nu numai în industria orizontală, dar gândiţi-vă la Centrul de Cercetare de la Titu, unde sunt 2.000 de ingineri selectaţi din facultăţile româneşti pentru a inova. E sistemul de testare a automobilelor la Titu. Acolo e o investiţie uriaşă şi e greu să muţi şi industria orizontală peste noapte”, a mai spus Băsescu.

Totodată, președintele țării a făcut apel și la șefii Renault-Nissan să înțeleagă că uzinele din România au contribuit mult la menținerea grupului franco-nipon pe linia de plutire.

”Sper să ajungă la soluţia optimă, pentru că, pe de altă parte, trebuie să recunoască şi managerii de la Dacia că uzinele din România au avut o contribuţie foarte importantă la menţinerea pe linia de plutire a Grupului Nissan-Renault. Dacia este maşina cel mai bine vândută din tot grupul”, a mai afirmat Traian Băsescu.

Vicepreședintele Automobile Dacia, Constantin Stroe, a declarat, zilele trecute, că societatea ar putea muta o parte din producția din România în maroc, din cauza grevei salariaților de la Mioveni, care cer salarii mai mari.


Angajații de la asamblare au oprit lucrul două zile, în martie, cerând o majorare de salarii de 40%, însă compania nu a oferit decât 9%.

”Dacă acest protest nu se va sfârşi rezonabil şi într-o manieră reciproc avantajoasă, iar salariații vor continua cererile nerealiste, există o mai mare probabilitate ca o parte importantă a producţiei să fie transferată în Maroc. Avantajul fabricilor din Maroc este că un angajat de acolo câştigă doar 54% din salariul unui angajat român”, a declarat Constantin Stroe, pentru Reuters.

În 2012, la Dacia, salariul mediu brut a fost de 3.965 de lei pe lună, peste media națională de 2.100 de lei.

În economia României, Dacia asigură 3% din produsul intern brut.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Întreruperea lucrului, luna trecută, a provocat o pierdere de 20 de milioane de euro fabricii Dacia.

Dacia exportă 90% din producţie şi a vândut aproximativ 360.000 de automobile la nivel mondial anul trecut, cu 4,8% mai mult faţă de 2011.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. 1.Intradevar, relocarea fabricii Dacia de la Mioveni este putin probabila pina cind investitia suporta o uzura fizica sau morala semnificativa, care o face fara prea mare valoare tehnica si financiara.Dar asta-i treaba de citiva ani, fiindca tehnologia in domeniu, „imbatrineste” foarte repede.
    Deja francezii recunosc ca ,fabrica de la Mioveni are productivitate mica, deoarece ponderea montajului este manuala – spre deosebite de alte uzine, unde automaizarea si mecanizarea sint superioare.
    Francezii se vor gindi de 10 ori, inainte sa mai continue amplasarea de noi unitati de productie sau montaj auto in Romania.
    Locatia de la Titu, care urmeaza sa faca cercetare-proiectare-incercari de noi tipuri de autovehicole, nu impune in nici un caz si producerea lor in Romania.
    2.In „ajutor”, in a convinge francezii, ca pretentiile celor de la Mioveni nu sint vorbe in vint, a sarit d-l ministru Vosganian – avertizind strainii, ca romanii vor bani si nu mai muncesc pe salarii mici!
    Iata ce politica „economica” inteligenta,de atragere a investitorilor, intr-o perioada de criza, poate duce o tara si un ministru al industriei, care are intreprinderi si locuri de munca, doar pentru 20 la suta din populatia activa!
    Te crucesti nu alta, cita prostie institutionala poate exista, la „pachet” cu o competitivitate/functionalitate economica nationala dezastruoasa(de tara bananiera),de indice 74, care si singura – fara amenintari „miovene” sau ministeriale, inspaiminta potentialii investitori!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Un răspuns

  1. 1.Intradevar, relocarea fabricii Dacia de la Mioveni este putin probabila pina cind investitia suporta o uzura fizica sau morala semnificativa, care o face fara prea mare valoare tehnica si financiara.Dar asta-i treaba de citiva ani, fiindca tehnologia in domeniu, „imbatrineste” foarte repede.
    Deja francezii recunosc ca ,fabrica de la Mioveni are productivitate mica, deoarece ponderea montajului este manuala – spre deosebite de alte uzine, unde automaizarea si mecanizarea sint superioare.
    Francezii se vor gindi de 10 ori, inainte sa mai continue amplasarea de noi unitati de productie sau montaj auto in Romania.
    Locatia de la Titu, care urmeaza sa faca cercetare-proiectare-incercari de noi tipuri de autovehicole, nu impune in nici un caz si producerea lor in Romania.
    2.In „ajutor”, in a convinge francezii, ca pretentiile celor de la Mioveni nu sint vorbe in vint, a sarit d-l ministru Vosganian – avertizind strainii, ca romanii vor bani si nu mai muncesc pe salarii mici!
    Iata ce politica „economica” inteligenta,de atragere a investitorilor, intr-o perioada de criza, poate duce o tara si un ministru al industriei, care are intreprinderi si locuri de munca, doar pentru 20 la suta din populatia activa!
    Te crucesti nu alta, cita prostie institutionala poate exista, la „pachet” cu o competitivitate/functionalitate economica nationala dezastruoasa(de tara bananiera),de indice 74, care si singura – fara amenintari „miovene” sau ministeriale, inspaiminta potentialii investitori!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: