Analiză

România și deficitul excesiv – ce este, ce riscăm, ce putem face

România a mai încălcat regula de deficit buget bugetar de maxim 3% din PIB în perioada de preaderare 1998 – 2001 și după aderare 2008… Mai mult

12.02.2020

Analiză

Salariul mediu net a urcat la aproape 700 de euro, productivitatea muncii industriale la -1,2%

Potrivit datelor publicate de INS, câștigul salarial mediu brut din luna decembrie 2019 a ajuns la 5.465 lei, cu 5,2% mai mare faţă de luna… Mai mult

11.02.2020

La obiect

Index necruțător la Capitalul Uman: la doar 60% din potențialul său de productivitate va ajunge, în medie, un tânăr român la maturitate

În medie, un copil născut în România, în 2017, va atinge la 18 ani doar 60% din potențialul său de productivitate, în condițiile actuale ale… Mai mult

11.02.2020

Chestiunea

Economia subterană – 21% din PIB, varianta de lucru a INS

La nu mai puțin de 21% PIB se ridică în România așa numita ”economie neobservată”. E vorba de activitățile economice care – într-un fel sau… Mai mult

10.02.2020

Cronicile

Președintele Băsescu: Am atenționat sindicatul de la Dacia să nu preseze prea mult pentru salarii, dar avertismentul cu relocarea producției este o strategie de negociere

de Sorin Negoiţă 12.4.2013

Președintele Traian Băsescu a declarat, joi că le-a atras atenția liderilor de sindicat de la Dacia să nu preseze prea mult conducerea fabricii pentru salarii, pentru a nu duce producția în zona de nerentabilitate.

”Le-am spus liderilor de sindicat de la Piteşti, ori de câte ori am vizitat uzina: <<Atenţie cât presaţi în salarii!>>, pentru că aici va fi cheia, până la urmă. În momentul în care produci maşini foarte ieftine şi la acest lucru contribuie decisiv costul forţei de muncă, riscul de intrare în zona de nerentabilitate e major”, a spus Băsescu, la postul Digi 24.

Șeful statului consideră, însă, că avertismentul vicepreședintelui Automobile Dacia, Constantin Stroe, cu relocarea parțială a producției de la Mioveni în Maroc este doar o strategie de negociere cu salariații greviști.

”E un mod de negociere, dar nu cred că s-ar putea face o delocalizare peste noapte, pentru că aici Renault-Nissan au făcut nişte investiţii uriaşe, nu numai în industria orizontală, dar gândiţi-vă la Centrul de Cercetare de la Titu, unde sunt 2.000 de ingineri selectaţi din facultăţile româneşti pentru a inova. E sistemul de testare a automobilelor la Titu. Acolo e o investiţie uriaşă şi e greu să muţi şi industria orizontală peste noapte”, a mai spus Băsescu.

Totodată, președintele țării a făcut apel și la șefii Renault-Nissan să înțeleagă că uzinele din România au contribuit mult la menținerea grupului franco-nipon pe linia de plutire.

”Sper să ajungă la soluţia optimă, pentru că, pe de altă parte, trebuie să recunoască şi managerii de la Dacia că uzinele din România au avut o contribuţie foarte importantă la menţinerea pe linia de plutire a Grupului Nissan-Renault. Dacia este maşina cel mai bine vândută din tot grupul”, a mai afirmat Traian Băsescu.

Vicepreședintele Automobile Dacia, Constantin Stroe, a declarat, zilele trecute, că societatea ar putea muta o parte din producția din România în maroc, din cauza grevei salariaților de la Mioveni, care cer salarii mai mari.

Angajații de la asamblare au oprit lucrul două zile, în martie, cerând o majorare de salarii de 40%, însă compania nu a oferit decât 9%.

”Dacă acest protest nu se va sfârşi rezonabil şi într-o manieră reciproc avantajoasă, iar salariații vor continua cererile nerealiste, există o mai mare probabilitate ca o parte importantă a producţiei să fie transferată în Maroc. Avantajul fabricilor din Maroc este că un angajat de acolo câştigă doar 54% din salariul unui angajat român”, a declarat Constantin Stroe, pentru Reuters.

În 2012, la Dacia, salariul mediu brut a fost de 3.965 de lei pe lună, peste media națională de 2.100 de lei.

În economia României, Dacia asigură 3% din produsul intern brut.

Întreruperea lucrului, luna trecută, a provocat o pierdere de 20 de milioane de euro fabricii Dacia.

Dacia exportă 90% din producţie şi a vândut aproximativ 360.000 de automobile la nivel mondial anul trecut, cu 4,8% mai mult faţă de 2011.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 12.4.2013

Un raspuns

  1. CALIMAN EUGEN-analist de provincie
    12.4.2013, 10:04 pm

    1.Intradevar, relocarea fabricii Dacia de la Mioveni este putin probabila pina cind investitia suporta o uzura fizica sau morala semnificativa, care o face fara prea mare valoare tehnica si financiara.Dar asta-i treaba de citiva ani, fiindca tehnologia in domeniu, “imbatrineste” foarte repede.
    Deja francezii recunosc ca ,fabrica de la Mioveni are productivitate mica, deoarece ponderea montajului este manuala – spre deosebite de alte uzine, unde automaizarea si mecanizarea sint superioare.
    Francezii se vor gindi de 10 ori, inainte sa mai continue amplasarea de noi unitati de productie sau montaj auto in Romania.
    Locatia de la Titu, care urmeaza sa faca cercetare-proiectare-incercari de noi tipuri de autovehicole, nu impune in nici un caz si producerea lor in Romania.
    2.In “ajutor”, in a convinge francezii, ca pretentiile celor de la Mioveni nu sint vorbe in vint, a sarit d-l ministru Vosganian – avertizind strainii, ca romanii vor bani si nu mai muncesc pe salarii mici!
    Iata ce politica “economica” inteligenta,de atragere a investitorilor, intr-o perioada de criza, poate duce o tara si un ministru al industriei, care are intreprinderi si locuri de munca, doar pentru 20 la suta din populatia activa!
    Te crucesti nu alta, cita prostie institutionala poate exista, la “pachet” cu o competitivitate/functionalitate economica nationala dezastruoasa(de tara bananiera),de indice 74, care si singura – fara amenintari “miovene” sau ministeriale, inspaiminta potentialii investitori!

Lăsați un comentariu


Stiri

CSAT convocat miercuri pentru coronavirus. Klaus Iohannis: Fac apel la calm, să se respecte normele de igienă

Vladimir Ionescu

Președintele Klaus Iohannis a anunțat luni că va convoca miercuri Consiliul Suprem de Apărare a Țării (CSAT), pentru discutarea strategiei de prevenire a unei epidemii… Mai mult

Stiri

Klaus Iohannis, reacție la decizia CCR: În 2-3 zile voi anunța următorul demers, au scăzut șansele pentru anticipate

Razvan Diaconu

Președintele Klaus Iohannis a anunțat luni că va anunța ”în două-trei zile” următorul său demers în procedura de instalare a unui nou guvern. Șeful statului… Mai mult

Stiri

Pregătiri pentru Covid-19 / Ministrul Sănătății: Materialele de urgență vor sosi în martie, PSD a lăsat stocuri 0

Mariana Bechir

România nu are niciun fel de stocuri cu materiale de urgență, iar primele echipamente de protecție vor sosi la începutul lunii martie, a declarat ministrul… Mai mult

Stiri

Cum se poziționează partidele față de decizia CCR

Razvan Diaconu

Liderul PSD, Marcel Ciolacu, a afirmat luni că PSD nu va face nicio propunere de prim ministru la următoarelșe consultări politice care ar urma să… Mai mult

Stiri

Digi Communications câștigă mai mult în Spania decât în România la telefonia mobilă

Adrian N Ionescu

Cei peste 1,89 milioane de abonați din Spania la serviciile de telefonie mobilă ale Digi Communications N.V. (DIGI) au adus mai mulți bani decât cei… Mai mult

Stiri

CCR a admis contestația PSD, președintele trebuie să desemneze un candidat care poate forma o majoritate în Parlament

Vladimir Ionescu

Curtea Constituţională a României a stabilit, luni, că există conflict juridic între preşedinte şi Parlament privind desemnarea liderului PNL Ludovic Orban în funcţia de premier,… Mai mult

Stiri

Gazele din Marea Neagră: OMV reclamă nevoia unui „consorțiu stabil” pentru Neptun Deep

Adrian N Ionescu

„În cazul marelui nostru proiect de gaze, Guvernul român se mișcă în direcția corectă, dar avem nevoie de un consorțiu stabil”, anunță Rainer Seele (foto),… Mai mult