Analiză

Ponderea taxării în PIB. Și două ”mici” mari probleme

Potrivit datelor publicate de Eurostat, România s-a situat anul trecut penultima în UE în ceea ce privește ponderea în PIB a taxelor colectate, cu doar… Mai mult

03.11.2019

Analiză

Rețetă: Cum îți majorezi deficitul de 5 ori în 3 ani fără să construiești nimic de anvergură

Deficitul bugetului general consolidat pe primele nouă luni din 2019 a crescut cu peste 11 miliarde de lei faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut… Mai mult

31.10.2019

La obiect

Comisia Europeană funcționează de la 1 noiembrie în ”mod avarie”

Ziua de 1 noiembrie ar fi trebuit să marcheze un nou început pentru Uniunea Europeană: o nouă Comisie urma să își înceapă mandatul, într-o Uniune… Mai mult

31.10.2019

La obiect

Situația financiară la care se așteaptă economiștii și bancherii pe final de an

Amploarea dezechilibrării indicatorilor critici ai economiei pe 2019 creşte cu siguranţă, iar incertitudinea contextului politic îi îndeamnă la prudență pe economiști, pentru că sporeşte dificultatea… Mai mult

31.10.2019

Cronicile

Președintele Băsescu: Am atenționat sindicatul de la Dacia să nu preseze prea mult pentru salarii, dar avertismentul cu relocarea producției este o strategie de negociere

de Sorin Negoiţă 12.4.2013

Președintele Traian Băsescu a declarat, joi că le-a atras atenția liderilor de sindicat de la Dacia să nu preseze prea mult conducerea fabricii pentru salarii, pentru a nu duce producția în zona de nerentabilitate.

”Le-am spus liderilor de sindicat de la Piteşti, ori de câte ori am vizitat uzina: <<Atenţie cât presaţi în salarii!>>, pentru că aici va fi cheia, până la urmă. În momentul în care produci maşini foarte ieftine şi la acest lucru contribuie decisiv costul forţei de muncă, riscul de intrare în zona de nerentabilitate e major”, a spus Băsescu, la postul Digi 24.

Șeful statului consideră, însă, că avertismentul vicepreședintelui Automobile Dacia, Constantin Stroe, cu relocarea parțială a producției de la Mioveni în Maroc este doar o strategie de negociere cu salariații greviști.

”E un mod de negociere, dar nu cred că s-ar putea face o delocalizare peste noapte, pentru că aici Renault-Nissan au făcut nişte investiţii uriaşe, nu numai în industria orizontală, dar gândiţi-vă la Centrul de Cercetare de la Titu, unde sunt 2.000 de ingineri selectaţi din facultăţile româneşti pentru a inova. E sistemul de testare a automobilelor la Titu. Acolo e o investiţie uriaşă şi e greu să muţi şi industria orizontală peste noapte”, a mai spus Băsescu.

Totodată, președintele țării a făcut apel și la șefii Renault-Nissan să înțeleagă că uzinele din România au contribuit mult la menținerea grupului franco-nipon pe linia de plutire.

”Sper să ajungă la soluţia optimă, pentru că, pe de altă parte, trebuie să recunoască şi managerii de la Dacia că uzinele din România au avut o contribuţie foarte importantă la menţinerea pe linia de plutire a Grupului Nissan-Renault. Dacia este maşina cel mai bine vândută din tot grupul”, a mai afirmat Traian Băsescu.

Vicepreședintele Automobile Dacia, Constantin Stroe, a declarat, zilele trecute, că societatea ar putea muta o parte din producția din România în maroc, din cauza grevei salariaților de la Mioveni, care cer salarii mai mari.

Angajații de la asamblare au oprit lucrul două zile, în martie, cerând o majorare de salarii de 40%, însă compania nu a oferit decât 9%.

”Dacă acest protest nu se va sfârşi rezonabil şi într-o manieră reciproc avantajoasă, iar salariații vor continua cererile nerealiste, există o mai mare probabilitate ca o parte importantă a producţiei să fie transferată în Maroc. Avantajul fabricilor din Maroc este că un angajat de acolo câştigă doar 54% din salariul unui angajat român”, a declarat Constantin Stroe, pentru Reuters.

În 2012, la Dacia, salariul mediu brut a fost de 3.965 de lei pe lună, peste media națională de 2.100 de lei.

În economia României, Dacia asigură 3% din produsul intern brut.

Întreruperea lucrului, luna trecută, a provocat o pierdere de 20 de milioane de euro fabricii Dacia.

Dacia exportă 90% din producţie şi a vândut aproximativ 360.000 de automobile la nivel mondial anul trecut, cu 4,8% mai mult faţă de 2011.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 12.4.2013

Un raspuns

  1. CALIMAN EUGEN-analist de provincie
    12.4.2013, 10:04 pm

    1.Intradevar, relocarea fabricii Dacia de la Mioveni este putin probabila pina cind investitia suporta o uzura fizica sau morala semnificativa, care o face fara prea mare valoare tehnica si financiara.Dar asta-i treaba de citiva ani, fiindca tehnologia in domeniu, “imbatrineste” foarte repede.
    Deja francezii recunosc ca ,fabrica de la Mioveni are productivitate mica, deoarece ponderea montajului este manuala – spre deosebite de alte uzine, unde automaizarea si mecanizarea sint superioare.
    Francezii se vor gindi de 10 ori, inainte sa mai continue amplasarea de noi unitati de productie sau montaj auto in Romania.
    Locatia de la Titu, care urmeaza sa faca cercetare-proiectare-incercari de noi tipuri de autovehicole, nu impune in nici un caz si producerea lor in Romania.
    2.In “ajutor”, in a convinge francezii, ca pretentiile celor de la Mioveni nu sint vorbe in vint, a sarit d-l ministru Vosganian – avertizind strainii, ca romanii vor bani si nu mai muncesc pe salarii mici!
    Iata ce politica “economica” inteligenta,de atragere a investitorilor, intr-o perioada de criza, poate duce o tara si un ministru al industriei, care are intreprinderi si locuri de munca, doar pentru 20 la suta din populatia activa!
    Te crucesti nu alta, cita prostie institutionala poate exista, la “pachet” cu o competitivitate/functionalitate economica nationala dezastruoasa(de tara bananiera),de indice 74, care si singura – fara amenintari “miovene” sau ministeriale, inspaiminta potentialii investitori!

Lăsați un comentariu


Stiri

Romgaz vrea să preia 15-20% din proiectul Neptun Deep. Consultantul pentru exitul Exxon invită la discuții

Adrian N Ionescu

Romgaz analizează posibilitatea de a prelua o participaţie de 15-20% din proiectul Neptun Deep din Marea Neagră, după ce, luni, consultantul care se ocupă de… Mai mult

Stiri

Avocatul Poporului s-a sesizat în cazul deratizării soldate cu 3 morți

Vladimir Ionescu

Avocatul Poporului, Renate Weber, a anunţat marţi că instituţia pe care o conduce va efectua o anchetă în cazul de la Timişoara, unde trei persoane… Mai mult

Europa

Raportul anual al ECDC: România, situație alarmantă la rezistența antimicrobiană. De vină sunt și oamenii, care apelează la antibiotice chiar și pentru o răceală

Mariana Bechir

România este lider detașat în UE la ponderea cazurilor de bacterii rezistente la antibiotice, conform Raportului pentru 2018 al Centrului European pentru Controlul Bolilor (ECDC).… Mai mult

Stiri

Fostul director al Transelectrica acuzat că și-a falsificat diploma de licență, reținut de procurori

Vladimir Ionescu

Fostul director al Transelectrica Marius Dănuț Carașol (foto), acuzat că și-a falsificat diploma de licență,  a fost reținut  marți, fiind acuzat de înșelăciune și uz… Mai mult

Stiri

Guvern: Fonduri europene și pentru After school generalizat și cabinetele medicilor de familie; complete specializate pe licitații publice contestate

Vladimir Ionescu

Banii europeni vor fi accesați și pentru rezolvarea unor probleme din educație și sănătate, a anunțat marți vicepremierul Raluca Turcan, după întâlnirea cu ministrul Fondurilor… Mai mult

Stiri

Anunț de la Guvern: Salariul minim ar putea crește cu 85 de lei, net – va acoperi inflația și va ține cont de productivitate

Mariana Bechir

Salariul minim pe economie ar putea crește cu 7,2% anul viitor, potrivit unei declarații a pemierului Ludovic Orban ce apare într-un mesaj postat pe contul… Mai mult

Stiri

Statul concurează marii furnizori de energie pe piața de retail, înființând Romgaz Furnizare SA

Adrian N Ionescu

Acționarii Romgaz (SNG) sunt chemați, în 11 decembrie, să aprobe detaliile înființării unui nou jucător pe piața energetică de retail, Romgaz Furnizare SA,  menit să… Mai mult