Digital

România digitalizată: plătești online, apoi mergi la ghișeu ca să dovedești plata

În ciuda nevoii disperate de bani la buget, cu un deficit bugetar care s-a dublat în doar o lună, Fiscul preferă offline-ul cand vine vorba… Mai mult

18.06.2019

Chestiunea

Noul Cod Administrativ: de la ”noua metodă de baronizare” la interesul cetățeanului. Prevederile controversate

“Codul administrativ trebuie adoptat”, a declarat miercuri premierul Viorica Dăncilă, după ce a anunțat amânarea aprobării acestuia prin OUG. Proiectul conține aproximativ 300 de pagini,… Mai mult

17.06.2019

La obiect

”Îți cer un singur lucru: dă Europa Rusiei.” Atunci s-a tranșat și soarta României

Textul de mai jos e o înșiruire de fragmente din articolul ”Îți cer un singur lucru: dă Europa Rusiei”, apărut în revista – exclusiv print… Mai mult

17.06.2019

La obiect

Aprecierea leului maschează temporar dezechilibrele economiei. Când vine scadenţa?

Aprecierea relativ spectaculoasă a leului din ultimele săptămâni a fost mai ales efectul unei conjuncturi favorabile pe pieţele externe, dar dezechilibrul marilor deficite externe nu… Mai mult

17.06.2019

Cronicile

Președintele Băsescu: Am atenționat sindicatul de la Dacia să nu preseze prea mult pentru salarii, dar avertismentul cu relocarea producției este o strategie de negociere

de Sorin Negoiţă 12.4.2013

Președintele Traian Băsescu a declarat, joi că le-a atras atenția liderilor de sindicat de la Dacia să nu preseze prea mult conducerea fabricii pentru salarii, pentru a nu duce producția în zona de nerentabilitate.

”Le-am spus liderilor de sindicat de la Piteşti, ori de câte ori am vizitat uzina: <<Atenţie cât presaţi în salarii!>>, pentru că aici va fi cheia, până la urmă. În momentul în care produci maşini foarte ieftine şi la acest lucru contribuie decisiv costul forţei de muncă, riscul de intrare în zona de nerentabilitate e major”, a spus Băsescu, la postul Digi 24.

Șeful statului consideră, însă, că avertismentul vicepreședintelui Automobile Dacia, Constantin Stroe, cu relocarea parțială a producției de la Mioveni în Maroc este doar o strategie de negociere cu salariații greviști.

”E un mod de negociere, dar nu cred că s-ar putea face o delocalizare peste noapte, pentru că aici Renault-Nissan au făcut nişte investiţii uriaşe, nu numai în industria orizontală, dar gândiţi-vă la Centrul de Cercetare de la Titu, unde sunt 2.000 de ingineri selectaţi din facultăţile româneşti pentru a inova. E sistemul de testare a automobilelor la Titu. Acolo e o investiţie uriaşă şi e greu să muţi şi industria orizontală peste noapte”, a mai spus Băsescu.

Totodată, președintele țării a făcut apel și la șefii Renault-Nissan să înțeleagă că uzinele din România au contribuit mult la menținerea grupului franco-nipon pe linia de plutire.

”Sper să ajungă la soluţia optimă, pentru că, pe de altă parte, trebuie să recunoască şi managerii de la Dacia că uzinele din România au avut o contribuţie foarte importantă la menţinerea pe linia de plutire a Grupului Nissan-Renault. Dacia este maşina cel mai bine vândută din tot grupul”, a mai afirmat Traian Băsescu.

Vicepreședintele Automobile Dacia, Constantin Stroe, a declarat, zilele trecute, că societatea ar putea muta o parte din producția din România în maroc, din cauza grevei salariaților de la Mioveni, care cer salarii mai mari.

Angajații de la asamblare au oprit lucrul două zile, în martie, cerând o majorare de salarii de 40%, însă compania nu a oferit decât 9%.

”Dacă acest protest nu se va sfârşi rezonabil şi într-o manieră reciproc avantajoasă, iar salariații vor continua cererile nerealiste, există o mai mare probabilitate ca o parte importantă a producţiei să fie transferată în Maroc. Avantajul fabricilor din Maroc este că un angajat de acolo câştigă doar 54% din salariul unui angajat român”, a declarat Constantin Stroe, pentru Reuters.

În 2012, la Dacia, salariul mediu brut a fost de 3.965 de lei pe lună, peste media națională de 2.100 de lei.

În economia României, Dacia asigură 3% din produsul intern brut.

Întreruperea lucrului, luna trecută, a provocat o pierdere de 20 de milioane de euro fabricii Dacia.

Dacia exportă 90% din producţie şi a vândut aproximativ 360.000 de automobile la nivel mondial anul trecut, cu 4,8% mai mult faţă de 2011.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 12.4.2013

Un raspuns

  1. CALIMAN EUGEN-analist de provincie
    12.4.2013, 10:04 pm

    1.Intradevar, relocarea fabricii Dacia de la Mioveni este putin probabila pina cind investitia suporta o uzura fizica sau morala semnificativa, care o face fara prea mare valoare tehnica si financiara.Dar asta-i treaba de citiva ani, fiindca tehnologia in domeniu, “imbatrineste” foarte repede.
    Deja francezii recunosc ca ,fabrica de la Mioveni are productivitate mica, deoarece ponderea montajului este manuala – spre deosebite de alte uzine, unde automaizarea si mecanizarea sint superioare.
    Francezii se vor gindi de 10 ori, inainte sa mai continue amplasarea de noi unitati de productie sau montaj auto in Romania.
    Locatia de la Titu, care urmeaza sa faca cercetare-proiectare-incercari de noi tipuri de autovehicole, nu impune in nici un caz si producerea lor in Romania.
    2.In “ajutor”, in a convinge francezii, ca pretentiile celor de la Mioveni nu sint vorbe in vint, a sarit d-l ministru Vosganian – avertizind strainii, ca romanii vor bani si nu mai muncesc pe salarii mici!
    Iata ce politica “economica” inteligenta,de atragere a investitorilor, intr-o perioada de criza, poate duce o tara si un ministru al industriei, care are intreprinderi si locuri de munca, doar pentru 20 la suta din populatia activa!
    Te crucesti nu alta, cita prostie institutionala poate exista, la “pachet” cu o competitivitate/functionalitate economica nationala dezastruoasa(de tara bananiera),de indice 74, care si singura – fara amenintari “miovene” sau ministeriale, inspaiminta potentialii investitori!

Lăsați un comentariu


Stiri

Primele obligaţiuni ipotecare din România – listate la Bursă de Alpha Bank. Ce ar trebui să urmeze

Adrian N Ionescu

  Alpha Bank România a listat la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) cea dintâi emisiune de obligaţiuni ipotecare realizată în România, o premieră care ar… Mai mult

Stiri

Decizia privind înființarea nelegală a companiilor municipale – rămâne în vigoare după ce Curtea de Apel a respins cererea de revizuire a Primăriei Capitalei

Vladimir Ionescu

Curtea de Apel București a respins marți cererea Primăriei Capitalei de revizuire a deciziei prin care s-a stabilit că toate companiile municipale au fost înființate… Mai mult

Stiri

Curtea Supremă a sesizat CCR după ce Secția Specială a retras apelul din dosarul lui Sebastian Ghiță

Vladimir Ionescu

Un complet de cinci judecători de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a sesizat marţi Curtea Constituţională cu o excepţie de neconstituţionalitate care se… Mai mult

Europa

NATO cere Rusiei să distrugă un sistem nou de rachete de croazieră capabile să poarte încărcătură nucleară

Iulian Soare

NATO a cerut, marți, Rusiei să distrugă un nou sistem de rachete de croazieră până la începutul lunii august. Sistemul este capabil să lanseze o… Mai mult

Stiri

Mihai Tudose și Corina Crețu au fost refuzați de Renew Europe și se alătură grupului S&D din PE

Vladimir Ionescu

Cei doi europarlamentari ai Pro România, Mihai Tudose și Corina Crețu, s-au alăturat grupului social-democraților (S&D) din Parlamentul European, după ce au fost refuzați de… Mai mult

Stiri

10 Ordonanțe de Urgență, într-o singură ședință de guvern, toate pe ordinea de zi suplimentară

Vladimir Ionescu

Guvernul a aprobat zece Ordonanțe de Urgență în ședința de marți, toate introduse pe ordinea de zi suplimentară. Printre cele mai importante sunt cea privind… Mai mult

Stiri

Evaluarea Națională / Ponderea notelor peste 5 – încă un an de scădere

Vladimir Ionescu

Aproximativ  73,12% din elevii participanți la Evaluarea Națională au obținut medii peste 5, un procent ușor sub cel de anul trecut (73,50%) și inferior celui… Mai mult