23 august, 2020

Toate tronsoanele de cale ferată de pe coridorul Constanţa-Curtici vor fi finalizate până la jumătatea anului 2023, cu excepţia tronsonului Predeal-Braşov,  unde lucrările sunt mai dificile și acum se revizuiește studiul de fezabilitate, a declarat premierul Ludovic Orban.

Acesta a spus că modernizarea transportului pe calea ferată este o prioritate pentru România, motiv pentru care guvernarea PNL dorește să asigure o finanțare fără precedent pentru acest sector:

Obiectivul nostru este să asigurăm o finanţare fără precedent pentru modernizarea căii ferate.


Pentru noi transportul feroviar este prioritar, aşa cum este pentru întreaga Uniune Europeană, este considerat un transport sigur, rapid, ecologic şi dezvoltarea transportului feroviar este o priortate la nivel european cum este şi pentru guvernul nostru.

Situația de pe tronsonele a coridorului pan-european Constanţa-Curtici, prezentată de premier:

„Obiectivul nostru este de a moderniza reţeaua de cale ferată de pe coridorul pan-european Constanţa – Curtici cât mai repede posibil. La ora actuală situaţia pe diferite tronsoane este următoarea. Până la Predeal modernizarea este finalizată. Pe tronsonul Predeal – Braşov, care este un tronson extrem de dificil de realizat din cauza diferenţei de nivel, a complicaţiilor terenului, unde este necesară o soluţie tehnică care trebuie să asigure o viteză maximă de deplasare de 160km/h, este în revizuire studiul de fezabilitate”, a afirmat premierul.

El a explicat ce se întâmplă şi pe alte trei tronsoanecare au avut probleme.


„În continuare, tronsoanele pe care am avut probleme au fost cele trei tronsoane Braşov-Apaţa, Apaţa-Caţa, Caţa-Sighişoara. Pe două dintre ele, după îndelungi contestaţii şi amânări s-a semnat contractul de proiectare şi execuţie. Pe tronsonul Apaţa-Caţa s-a terminat contestaţia prin hotărâre judecătoarească, aşteptăm motivarea acestei hotărâri definitive şi urmează să se semneze contractul şi pe acest tronson. În ceea ce priveşte tronsoanele dintre Sighişoara şi Simeria ele sunt într-un stadiu foarte avansat de execuţie, sunt aproape de finalizare”.

„În ceea ce priveşte tronsoanele dintre Simeria şi Curtici există contracte pe toate tronsoanele, sigur că aceste lucrări sunt cele mai dificile lucrări, sunt lucrări de artă, care presupun o tehnologie deosebită, care să fie adaptată. Aici compoziţia solului este diferită. În prima parte a lucrării este bazalt, în partea a doua a lucrării este un teren fărmicios, care necesită alte tipuri de lucrări pentru realizarea tunelului, reduc viteza de avansare a lucrărilor de săpare a tunelului şi de asigurarea infrastructurii de susţinere”.

„Obiectivul nostru este sigur cu excepţia tronsonului Predeal-Braşov, care este un tronson dificil, un tronson pentru care soluţia tehnică urmează să fie dată prin revizuirea studiului de fezabilitate, ca până la jumătatea anului 2023 să avem toate tronsoanele de cale ferată modernizate la standarde europene pentru a permite deplasarea cu o viteză de până la 160km/h pe calea ferată”.

Alte proiecte de cale ferată:

Există şi alte proiecte, cum ar fi modernizarea şi electrificarea tronsonului Cluj-Episcopia Bihor, o investiţie de un miliarde de euro, dar şi pentru alte tronsoane care să lege Bucureştiul de Moldova sau de sudul ţării, prin Craiova şi Turnu Severin.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: