7 noiembrie, 2019

Premierul Ludovic Orban a declarat joi că susţine introducerea unei taxe pentru autoturismele aflate la prima înmatriculare, o taxă a cărei valoare să fie stabilită în funcție de gradul de poluare al autovehicului.

„Cred că ea trebuie să fie concepută ca taxă de poluare şi cuantumul taxei să depindă de cantitatea de noxe eliberate în atmosferă (…) Această taxă poate fi gândită şi ca un impozit pe proprietate variabil, dar şi aici există riscul să contravenim principiului că o taxă depinde de valoarea unui bun.

Când vom ajunge la o formulă care să fie acceptabilă la nivelul Comisiei Europene o vom anunţa public, dar decât să mai venim iarăşi cu o taxă ca să mai luăm bani de la proprietarii de maşini şi după aia să trebuiască să-i dăm înapoi, mai bine măsurăm de şapte ori şi stabilim ceea ce suntem siguri că va fi acceptat la nivelul instituţiilor europene”, a declarat premierul, la preluarea mandatului de către noul ministru al Mediului, Apelor şi Pădurilor, Costel Alexe.


Ministrul Mediului a completat, la rândul său, că din datele pe care le deţine, din bugetul de 2,4 miliarde de lei al Ministerul Mediului 1,8 miliarde s-au cheltuit pentru restituirea acestei taxe.

„PSD a scos această taxă, din păcate nu a venit cu o soluţie astfel încât să îmbunătăţim calitatea aerului”, a spus Costel Alexe, citat de News.ro.

Piaţa mașinilor second-hand a atins în ultimii trei ani un nivel record. Doar în 2017 aceasta a crescut cu 74% faţă de 2016, până la jumătate de million de unităţi, potrivit unei analize realizate de Autovit.ro pe baza datelor oferite de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Tendința de creștere explozivă a mașinilor second-hand aduse din UE s-a păstrat și în 2018, dar și în 2019, după cum o arată statisticile oficiale.


Motivul acestei creșteri fără precedent este eliminarea timbrului de mediu de la începutul anului 2017, după ce Curtea de Justiție a UE a declarat timbrul de mediu, a patra formă pe care a luat-o taxa de primă înmatriculare a autovehiculelor de mâna a doua aduse din străinătate, neconform cu legislația Uniunii.

Statul a onorat, până în septembrie, toate cele două milioane de cereri pentru returnarea taxei auto, suma totală fiind pe aproximativ șase miliarde de lei. Cei care nu au primit banii sunt așteptați să îşi completeze dosarul pentru a le fi restituită suma.

Comisia Europeană a somat autoritățile române, în ianuarie, să restituie toate aceste sume în cel mult trei luni.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: