Lecțiile ieșirii din criza precedentă, pentru criza actuală: istoria corelației PIB – salariu – inflație

În condițiile în care rezultatul economic este în scădere, cazul României anului 2020 (-5% pe primele trei trimestre), se pune problema sursei și a ritmului… Mai mult›
17.01.2021
România a consemnat în 2019 cea mai mare scădere a prețului caselor între statele UE. Evoluțiile din 2010 încoace și implicații

România a consemnat în 2019 cea mai mare scădere a prețului caselor între statele UE (valoare ajustată cu inflația), potrivit unei analize publicate de Eurostat.… Mai mult›
15.01.2021
Bugetul 2021: în căutarea unei consolidări fiscale fără șocuri

Bugetul pe anul 2021 reprezintă ora adevărului – atât pentru ieșirea din criza produsă de Covid și menținerea unei direcții de dezvoltare coerente, cât și… Mai mult›
14.01.2021
Analiză: Cum a schimbat pandemia obiceiurile de consum și economisire din România

Pandemia a schimbat în proporții semnificative obiceiurile de consum, dar și de economisire ale românilor, reiese din datele INS analizate de cursdeguvernare.ro. Rata de economisire… Mai mult›
13.01.2021
Nu există bază legală pentru obligativitatea profesorilor de-a preda online: Premierul Orban anunță modificări legislative
de Vladimir Ionescu , 21.9.2020
Premierul Ludovic Orban a declarat luni că Legea educației ar putea fi modificată pentru a introduce obligația predării online pe perioada suspendării cursurilor la clasă.
După începerea noului an școlar, au existat cazuri de cadre didactice care au refuzat să predea online, deși în fișa postului a fost introdusă și această variantă de activitate. Cei care nu acceptă lecțiile online invocă însă Legea educației, care nu impune acest lucru.
“Nu pot să-mi imaginez că un profesor poate să refuze să predea copiilor. Vom lua măsurile legale care se impun în astfel de situații”, a declarat în această dimineață premierul Ludovic Orban, întrebat ce măsuri ia cu privire la aceste cadre didactice.
Predarea online a fost introdusă în fișa postului
Predarea și evaluarea online a elevilor au fost introduse în fișa-cadru a postului pentru personalul didactic din învățământul preuniversitar, prin ordin al ministrului Educației. Cei care nu acceptă să predea online invocă însă Legea educației, care nu prevede astfel de obligații.
“Fișa cadru a postului – cadru didactic din învățământul preuniversitar” conține și:
- proiectarea activităților-suport pentru învățarea în mediul online
- proiectarea instrumentelor de evaluare aplicabile online.
Pentru acordarea calificativului acordat anual cadrelor didactice din învățământul preuniversitar au fost introduse câteva criterii noi de evaluare, toate legate de activitatea online:
- proiectarea activităților suport pentru învățarea în mediul online și a instrumentelor de evaluare aplicabile online, din perspectiva principiilor de proiectare didactică
- utilizarea de resurse educaționale deschise, aplicații online, crearea și susținerea sesiunilor de învățare pe platforme educaționale
- organizarea și desfășurarea activităților didactice, curriculare și extracurriculare în mediul școlar, extrașcolar și online
- utilizarea diverselor instrumente de evaluare, inclusiv a celor online
- realizarea și aplicarea unor instrumente de evaluare a activității online, valorizarea rezultatelor evaluării și oferirea de feedback fiecărui elev