joi

18 aprilie, 2024

21 octombrie, 2020

Parlamentarii europenii au susținut, cu largă majoritate, o serie de documente de poziție care ar putea avea implicații substanțiale asupra viitorului economiei platformelor, legiuitorii europeni sprijinind o posibilă interzicere a publicității direcționate (targeted advertising), proceduri de raportare a conținutului ilegal și o mai bună detectare a vânzătorilor frauduloși, transmite Euractiv.

Trei documente adoptate marți seara de Parlamentul European vizează stabilirea unei poziții cu privire la viitoarele reglementări pe care le vor trebui respecta giganții digitali, înainte de publicarea pachetului de măsuri propus de Comisia European, estimată a avea loc pe 2 decembrie. Rapoartele nu produc consecințe juridice, dar reprezintă un mesaj clar transmis Comisiei cu privire la poziția PE vizavi de Legislația Serviciilor Digitale (Digital Services Act – DSA).

DSA este un pachet ambițios de măsuri care își propun să reglementeze serviciile online și care va acoperi aspecte relevante platformelor online precum răspunderea pentru conținut, poziția dominantă, publicitatea, siguranța și contractele inteligente.


Unul dintre cele mai controversate aspecte adoptate într-un final de parlamentarii europeni îl constituie o potențială interdicție a publicității țintite, amendament introdus de parlamentarul socialist german Tiemo Wölken.

Raportul afirmă că practicile publicitare direcționate trebuie să fie reglementate mai strict decât formele de publicitate mai puțin intruzive, care nu prevăd accesul la date foarte diseminate cu privire la consumatori. PE solicită Comisiei să analizeze o potențială scădere a acestor practici până la interzicerea lor definitivă.

Platformele ar trebui, de asemenea, să ofere utilizatorilor posibilitatea de a utiliza serviciile digitale în mod anonim, dar și să evită filtrarea conținutului încărcat de utilizatori ex-ante, cu ajutorul unor instrumente automatizate.

Parlamentarii europeni au solicitat totodată Comisiei să aibă în vedere ca platformele să devină mai eficiente în ceea ce privește detectarea și eliminarea reclamațiilor false și a vânzători necinstiți care comercializează bunuri periculoase sau contrafăcute.


În plus, europarlamentarii au insistat asupra importanței de a distinge clar între conținutul dăunător și cel ilegal. Conținutul dăunător, discursul instigator la ură și dezinformarea ar trebui să fie supuse unor obligații sporite de transparență, se arată în rapoartele adoptate marți.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: