24 septembrie, 2021

Foto: Ppremier Showfreight

Ministerul Transporturilor din Marea Britanie ar putea apela la şoferii din cadrul forţelor armate pentru transporturile civile de marfă, ca să acopere lipsa celor din UE, plecați din cauza Brexit. Aprovizionarea suferă în lanțurile de retail de la supermarketuri până la benzinării.

„Voi analiza orice posibilitate, orice modalitate prin care poate fi rezolvată această situaţie. (…) Privind o posibilă implicare a armatei: desigur dacă acest lucru va ajuta la ceva îi vom implica „, a declarat ministrul britanic al Transporturilor, Grant Shapps, citat de Reuters și Agerpres.

Firmele din industria alimentară şi companiile de logistică au avertizat în repetate rânduri că le lipsesc aproximativ 100.000 de şoferi de camion, ceea ce ar putea conduce la apariţia unor rafturi goale în supermarketuri.


Ca urmare a ieșirii din UE, Marea Britanie a pierdut un uriaş rezervor de mână de lucru. Peste 50.000 de emigranţi au plecat din Regat numai în al doilea semestru al anului trecut, potrivit unor estimări guvernamentale. Și cifrele sunt în creștere.

Totuși regimul vizelor rămâne neschimbat pentru şoferii străini.

Ministrul Transporturilor se teme că ar avea de piedut șoferii autohtoni.  „Ceea ce nu vreau este să recurg la şoferii ieftini din Europa pentru ca apoi să vedem cum şoferii noştri sunt excluşi”, a declarat Grant Shapps.

Criză de la BP până la McDonald’s

Vineri, grupul petrolier BP a anunţat că a închis, temporar, unele dintre cele aproximativ 1.200 de benzinării din Marea Britanie din cauza lipsei de benzină şi motorină, ca urmare a lipsei de şoferi de cisternă. Esso, o divizie a ExxonMobil, a anunţat şi ea că unele din cele 200 de benzinării ale sale au fost afectate de aceeaşi problemă.


Separat, lanţul McDonald’s a fost nevoit să scoată milkshake-urile şi băuturile îmbuteliate din meniul restaurantelor sale din Marea Britanie.

Lanţul de restaurante Nando a epuizat stocurile de carne de pui, pe fondul problemelor apărute de-a lungul lanţurilor de aprovizionare care au afectat întreaga economie britanică.

Atât transportatorii cât şi companiile de logistică au avertizat că nu există soluţii rapide la această problemă.

Orice modificare a procedurilor pentru obţinerea carnetului de şofer de camion sau a regimului vizelor pentru şoferii din străinătate ar putea fi mult prea tardivă pentru a rezolva problemele cu provizionarea înainte de Crăciun.

(Citiți și: „Post-Brexit: Bursa din Amsterdam revine pe primul loc în topul european, în competiția cu cea din Londra”)

Retailerii trebuie să îşi facă stocuri cu câteva luni înainte de perioada aglomerată de sfârşit de an.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: