Parisul a lansat cel mai ambițios proiect de modernizare de la cea realizată în urmă cu 150 de ani de Georges-Eugène Haussmann, care a înlocuit clădirile medievale din centrul capitalei franceze cu cele grandioase ce mărginesc în prezent bulevardele mari, relatează Bloomberg.
Administrația metropolei vrea să cheltuiască peste 35 de miliarde de euro în următorii 15 ani pentru modernizarea suburbiilor și zonelor din jurul orașului.
Intitulat “Grand Paris”, proiectul include și planuri pentru vânzarea de terenuri deținute de primării către companii private, dacă acestea vor investi mai mult de șase miliarde de euro pentru a construi gări, porturi, piscine și zone de recreere în și în jurul capitalei.
“Acesta este anul când Grand Paris se ridică”, a declarat directorul agenției naționale însărcinate cu modernizarea sistemului de transport din cadrul proiectului, Philippe Yvin. “Suntem implicați într-o competiție internațională cu alte metropole pentru a atrage investiții”, a adăugat el.
Cu un plan de construcții pe 15 ani pentru o rețea extinsă de transport, este un noroc neașteptat pentru industria construcțiilor, lovită în plin de criză. Vinci SA și Bouygues SA și-au unit forțele pentru un contract de 968 de milioane de euro pentru a construi o linie de metrou nouă. Cu un preț estimat de 5,7 miliarde de euro va fi cea mai costisitoare parte a planului.
Constructorii de trenuri și de sisteme de semnalizare Alstom SA și Siemens AG ar putea avea de câștigat, de asemenea.
“După cum se spune, când sectorul construcțiilor prosperă, totul prosperă”, a explicat șeful unei companii de lobby pentru industria cimentului, Raoul de Parisot. El estimează că proiectul va duce la o creștere a volumului de ciment comandant în regiune cu circa 10% în următorii 10-15 ani. Industria a scăzut cu 30% din 2007.
În baza planului, 200 de kilometri de șine de metrou și 68 de stații vor fi adăugat sistemului de transport din capitală.
Au început lucrările la o linie nouă de metrou, numărul 15, ce va forma un arc care va uni 22 de suburbii din sudul Parisului și va reduce substanțial timpul petrecut în drum spre serviciu.
Suplimentar, Parlamentul francez a alocat 1,7 miliarde de euro pentru a dezvolta o nouă linie de tren care să lege Parisul de aeroportul Charles de Gaulle. Călătoria ar urma să dureze 20 de minute, jumătate față de durata actuală, ceea ce ar urma să atragă mai mulți turiști, speră autoritățile.
Proiectul a devenit mai urgent de când Parisul încearcă să se prezinte drept o alternativă la Londra pentru companiile globale, după votul britanicilor de a ieșit din UE.
Până acum, 4.000 de oameni lucrează la proiectele de extindere a sistemului de transport.