fbpx Modifica setari cookieuri

Analiză

Analiză – Ionuț Dumitru / Criza coronavirus – implicatii si solutii la nivel economic

Criza generata de coronavirus are implicatii majore cel putin pe doua paliere – unul al sanatatii publice si unul economic. Evident ca intre cele doua… Mai mult

29.03.2020

La obiect

Măsurile prin care BNR ajută băncile, pentru ca acestea să sprijine economia

În decurs de opt zile, Consiliul de administraţie Băncii Naţionale a României (BNR) a ţinut două şedinţe de urgenţă, în care a luat mai multe… Mai mult

29.03.2020

Analiză

Situația bugetară cu care a intrat România în criza Covid-19

Intrarea în criza COVID ne-a prins într-un moment nefast cu execuția bugetară, tocmai când încercam să reechilibrăm economia dinspre consum spre investiții, dar pe un… Mai mult

29.03.2020

Analiză

Datoria guvernamentală a crescut cu 46% din 2015 încoace

Datoria administrației publice conform metodologiei UE (datoria guvernamentală) a României a fost la finalul lunii ianuarie 2020 de circa 392 miliarde lei sau 37,2% din… Mai mult

26.03.2020

PISA 2015: Aproape un sfert din elevii români au rezultate foarte slabe în toate cele 3 domenii testate – citire, matematică și știință

de Mariana Bechir 6.12.2016

pisa-2015-vol-iRezultatele elevilor români de 15 ani înregistrează o foarte ușoară îmbunătățire, comparativ cu testele PISA din 2012, însă ele sunt în continuare îngrijorătoare: aproape un sfert din elevii români au performanțe foarte slabe la toate cele trei probe (citire/lectură, matematică și științe), adică sunt analfabeți în respectivele domenii.

România și Cipru sunt statele UE cel mai prost plasate în clasament, la aceste teste la care au participat 540.000 de elevi, reprezentativi pentru cei 29 de milioane de tineri de 15 ani care învață în școlile din 72 de țări:

pisa-2015

                  (CLICK PE IMAGINE PENTRU MĂRIREA EI)

Cum se situează România: În Europa – cel mai mare procent de elevi cu cunoștințe de bază, cel mai mic procent cu elevi în categoria top performers

Cele mai bune rezultate au fost înregistrate de Singapore (care conduce de mai mult timp aceste clasamente), cu un scor de 556 de puncte (cu 7 peste cel din 2012) la științe (în funcție de care se realizează clasamentul final), Japonia și Estonia. Finlanda, care altădată conducea în acest top, a coborât pe locul 5 , din cauza pierdrii a 11 puncte. Și Coreea de Sud, altă țară cu rezultate foarte bune, a pierdut două puncte.

top-pisa

România are 435 punctaj la științe (cu 6 în plus față de 2012), 434 la citire și 444 la matematică. Bulgaria, de exemplu, are 446 la științe (cu 10 puncte peste rezultatul din urmă cu 3 ani).

Țara noastră se remarcă negativ și la ponderile calculate de această evaluare a OECD: proporția elevilor clasați în categoria top performers la cel puțin o disciplină (doar 4,3% din elevii de 15 ani), și proporția celor care au rezultate slabe la toate 3 disciplinele (24,3%).

Bulgaria are un procent chiar mai ridicat în ultima categorie – 29,6% din elevii de 15 ani nu au gradul de cunoștințe elementare în cele 3 domenii.

24,3% din elevii români – analfabeți în toate cele trei domenii

Rezultate slabe înseamnă că 24,3% din tinerii români au avut rezultate sub nivelul 2 în toate domeniile, în condițiile în care de la gradul 2 de cunoștințe în sus se poate considera că este vorba de alfabetizare matematică, științifică sau la citire.

Nivelul 2 este cel care presupune cunoștințe de bază și care permit tinerilor să devină cetățeni cu spirit critic și informați, potrivit OECD.

Toți tinerii ar trebui să fie cel puțin la nivelul 2 de în momentul părăsirii învățământului obligatoriu, potrivit OECD.

Aproape 40% din elevii români de 15 ani sunt analfabeți în cel puțin un domeniu.

  • 35% dintre elevii romani se situeaza la nivelul 2
  • sub nivelul 2, adica la nivelurile 1a, 1b si sub nivelul 1b se situeaza 38,6% dintre elevi
  • cumulat, la nivelurile superioare – 3, 4 si 5 – se plaseaza 27,5% dintre elevii romani

Ce înseamnă alfabetizarea în cadrul testelor PISA:

  • “Alfabetizarea matematică este capacitatea individului de a identifica şi de a înţelege rolul pe care îl joacă matematica în lume, de a face judecăţi bine fundamentate, de a utiliza şi de a angaja matematica în moduri care răspund nevoilor vieţii individului,”.
  • “Rezolvarea de probleme este capacitatea individului de a utiliza procesele cognitive pentru a face faţă şi a rezolva situaţii reale, transdisciplinare în care calea soluţiei nu este evidentă imediat şi în care domeniile alfabetizării sau ariile curriculare care ar putea fi aplicabile nu pot fi încadrabile în domeniul matematicii, al ştiinţelor sau al citirii / lecturii.”
  • “Alfabetizarea la citire / lectură este înţelegerea, utilizarea, şi reflecţia asupra textelor scrise, pentru a-şi atinge scopurile, pentru a-şi dezvolta cunoştinţele şi potenţialul şi pentru a participa la viaţa socială.”
  • “Alfabetizarea ştiinţifică este capacitatea de a utiliza cunoştinţele ştiinţifice, de a identifica întrebările şi de a formula concluzii pe baza datelor, cu scopul de a înţelege şi de a sprijini luarea deciziilor despre lumea naturii şi despre schimbările făcute prin activităţile omeneşti”.

Spre deosebire de România, 24% din elevii din Singapore și 8% din statele OECD au performanțe de top la știință, adică la nivelele 5 și 6 (maximele), iar în Singapore, 39,1% sunt top performers în cel puțin un domeniu.

Studiile derulate după PISA 2000 arată că cei cu un punctaj sub nivelul 2 prezintă un risc crescut de a nu finaliza învățământul secundarși de a ocupa joburi prost plătite.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 6.12.2016

Lăsați un comentariu


Stiri

Organizația Mondială a Muncii estimează la 25 mil. joburile ce vor fi pierdute din cauza pandemiei. ”Mai grav decât în criza din anii ‘30”

Iulian Soare

Organizaţia Internaţională a Muncii (OIM) a anunţat că 25 de milioane de locuri de muncă vor fi pierdute în timpul pandemiei de coronavirus, iar reducerile… Mai mult

Stiri

Ministrul Sănătății: Când spitalele de suport vor fi ocupate la jumătate din capacitate, cazurile ușoare vor fi tratate la domiciliu

Vladimir Ionescu

Ministerul Sănătății analizează varianta ca bolnavii asimptomatici sau cei consideraţi cazuri uşoare şi medii să fie trimişi către domicilii, însă “printr-un punct tampon”, începând cu… Mai mult

Europa

Un singur corovanirus, 28 de state: o comparație a măsurilor anti-Covid-19 decise în fiecare stat membru UE

Iulian Soare

Guvernele din întreaga lume au reacționat la amenințarea coronavirus cu măsuri fără precedent în ceea ce privește limitarea drepturilor cetățenilor, cu scopul de a limita… Mai mult

Stiri

“Business as usual”: Primar arestat preventiv pentru luare de mită – cu mănuși și mască la întâlnirea cu denunțătorul

Vladimir Ionescu

Primarului comunei Crişan, județul Tulcea, a fost arestat preventiv sâmbătă, pentru o mită de 10.000 de euro primită de la reprezentantul unei firme de construcții.… Mai mult

Stiri

Secretar de stat: Analizăm varianta suspendării ordonanței ce obligă operatorii la rambursarea pachetelor turistice

Vladimir Ionescu

Secretarul de stat în Ministerul Economiei Emil-Răzvan Pîrjol a declarat, sâmbătă, că executivul analizează, în contextul pandemiei de Covid-19, suspendarea Ordonanţei 2/2018, care obligă operatorii… Mai mult

Stiri

Ziua NATO în România / Klaus Iohannis: Este vital ca Alianța să se poată concentra şi asupra celorlalte ameninţări şi provocări

Vladimir Ionescu

Ziua NATO în România este marcată în acest an sub semnul unităţii şi solidarităţii euro-atlantice, în contextul unei crize sanitare fără precedent pentru lumea contemporană,… Mai mult

Stiri

Bilanț coronavirus, duminică 5 aprilie: 251 de cazuri noi, numărul testelor rămâne scăzut – 2.531 în 24 de ore

Vladimir Ionescu

În ultimele 24 de ore au fost confirmate 251 de noi cazuri de îmbolnăvire cu Covid-10, totalul însumat începând cu 26 februarie fiind de 3.864… Mai mult