duminică

26 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

24 mai, 2015

mediaEconomiile slabe, pieţele de publicitate mici, sisteme politice în mare măsură nedemocratice și structurile de proprietate oligarhice sunt principalii factori care împiedică dezvoltarea de sisteme media sănătoase în ţările Parteneriatului Estic, arată un raport – “Russian Language Media Initiatives in the Eastern Partnership and Beyond” – al European Endowment for Democracy (EED).

Studiul prezintă cinci recomandări pentru fostele state sovietice :

  • existenţa unui hub de ştiri pan-regional hub știri a face posibil un schimb de conţinut între perincipalele canele media de limbă rusă
  • un centru regional de producție de conținut, o fabrică de conținut
  • un centru de excelenţă media pentru coordonarea cercetărilor privind audiența și de training, care să se concentreze asupra cercetării de piață și planificarea busines-ului – de obicei aceste două coordonate lipsesc în regiune
  • un fond comun cu mai mulţi donatori, care ar oferi un sprijin pe termen lung inițiativelor media de limbă rusă și asocierii lor
  • coordonarea acestor inițiative pentru a evita suprapunerea lor și pentru a suplini ceea ce lipseşte

Toate aceste iniţiative ar putea evolua, în timp, într-o platformă de distribuţie multimedia panregională. „Experiența trecută în regiune indică faptul că investițiile la scară largă în platforme independente prezintă riscuri semnificative în ceea ce priveşte constrângerile pieței și instabilitatea politică. În același timp, abordări care sunt fragmentate și nu suficient de unite cel mai probabil nu vor oferi un pluralism sustenabil pe termen lung. Prin urmare, recomandarile noastre sunt orientate spre o mai bună cooperare a mass-media existente și emergente „, a spus John O’Loan, coautorul studiului.


Pe de altă parte, observă un alt expert, Prter Pomeranţev, „se observă faptul că cetăţenii ţărilor din PaE nu au încredere în presă, fie ea rusă, occidentală sau a propriei ţări”. Soluţia pentru a remediat această realitate este „refacerea încrederii în jurnalismul de calitate”.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Iar asta se poate realiza prin îmbunătățirea calității produselor mediatice realizate la nivel local și prin lansarea de campanii de alfabetizare media pentru a-i face pe consumatorii de media conștienți de importanța mai multor voci independente în peisajul mass-media.

Iar în acest sens e nevoie de noi instituţii media, poate pentru începput unele mai mici, pentru efecte imediate, dar să se tindă, pe termen lung, pe crearea unei colaborări între instituţii mediaregionale, care să profite de resursele pe care le au.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: