duminică

21 aprilie, 2024

15 martie, 2019

În primele două luni din 2019, vânzările de autoturisme din producția autohtonă au crescut cu 20,8% comparativ cu perioada similară din 2018, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creștere mai redusă, de 17,1%. În februarie, volumul vânzărilor a consemnat un avans de 13,5%, potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA). La nivel european, februarie a marcat cea de-a șasea lună consecutivă de scădere a înregistrărilor de autoturisme.

În continuare, vânzările sunt susținute, în principal, de către persoanele juridice, care acoperă 69% din totalul achizițiilor de autoturisme realizate în primele două luni ale lui 2019.

”Este însă de remarcat faptul că numărul de autoturisme achiziționate de către persoanele fizice în aceste prime două luni (5.983 unități) este cu 49% superior celui din perioada similară a anului trecut (4.026 unități); ca urmare și ponderea lor a crescut de la 24% în 2018 la 31% în 2019. Acesta este încă un semnal pozitiv în ceea ce privește apetența persoanelor fizice de a achiziționa autoturisme noi în afara programului Rabla, evoluția fiind probabil susținută, atât de creșterea veniturilor, cât și de oferta constructorilor de autovehicule și reprezentanților acestora din România”, notează APIA.


În ceea ce privește autoturismele rulate (în marea lor majoritate nefiscalizate), în primele două luni ale anului 2019 au fost înmatriculate 72.933 unități, cu 7,8% mai puține decât în 2018, dar și pe structură de vârstă îmbunătățită (cele cu vârstă mai mare de 12 ani înregistrând, pe un volum important, o scădere de 15,3%). În primele două luni ale anului au fost vândute 24.065 de unități (+ 17,1%), din care 19.531 de autoturisme (+ 18,1%) și 4.534 de vehicule comerciale (+ 12,9%).

În ceea ce privește autoturismele “verzi“ (electrice și hibride), ponderea acestora continuă să crească, ajungând să dețină, în primele două luni ale lui 2019, o cotă de piață de 3,3%. Pe categorii, consemnăm o creștere de 2,8% la autoturismele electrice 100% și o scădere de 71,6% la cele plug-in. Pe de altă parte, autoturismele hibride înregistrează o creștere de 139,6%.

”Acestă evoluție constant pozitivă din ultimii ani (în 2015 se vindeau doar 46 de autoturisme electrice și plug-in, în timp ce anul trecut s-au vândut 987 de unități) demonstrează faptul că stimulentele de care autoturismele „verzi” beneficiază prin Programul Rabla Plus, ajută la o mai rapidă penetrare pe piață a acestora. Ca atare, în măsura în care stimulentele se vor menține în aceiași parametrii, iar bugetul acestui program va continua să crească, este de așteptat ca și interesul pentru România al constructorilor globali de astfel de autovehicule să fie unul pe măsură”, notează Asociația

În funcție de țara de proveniență a autoturismelor, situația se prezintă astfel: 27,1% sunt fabricate în România, 22,3% sunt fabricate în Germania, 11,2% în Cehia; 9,9% în Turcia și 6,7% în Spania.


Pe plan european, primele două luni ale anului au adus o scădere a înmatriculărilor de autoturisme noi de 2,9% comparativ cu 2018.

Februarie 2019 este a șasea lună consecutivă de scădere a pieței europene, comparativ cu luna similară a anului anterior.

Principalele țări din UE, care, împreună, acoperă cca. 75% din piața, înregistrează, după 2 luni, următoarea evoluție: Franța +0.5%, Germania +0,6%, Italia -4,9%, Spania -8,4% și UK – 0,6%.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Acest text se adresează în primul rând tinerilor, adică celor

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: