joi

18 aprilie, 2024

25 ianuarie, 2020

Parcul auto din România a crescut la peste 8,2 milioane vehicule în 2018 însă infrastructura rutieră nu ţine pasul, arată un studiu PwC Digital Auto Report, citat într-un comunicat al PwC România.

„Spre exemplu, Bucureşti, cu circa 1,4 milioane de autoturisme înmatriculate oficial, la care se adaugă cele în tranzit, este de mulţi ani în topul celor mai congestionate oraşe din Europa, iar nivelul particulelor în suspensie din aer este dublu faţă de cel maxim recomandat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii. În acest context, sunt necesare soluţii noi de transport, o variantă fiind modelele de proprietate alternative, precum abonamentul, închirierea, car sharing, ride hailing, ride sharing şi micro mobility”, a declarat Daniel Anghel, partener şi liderul serviciilor fiscale şi juridice PwC România, citat în comunicat.

Estimările pentru Europa arată că parcul auto va creşte cu 1,4% până în anul 2025, ajungând la 273 milioane maşini, după care se va reduce cu 5,4% până în 2030, ca urmare a dezvoltării platformelor de mobilitate de tipul Uber, Clever sau Bolt dar şi a modalităţilor de proprietate alternative.


Raportul PwC dă ca exemplu Germania, unde ponderea persoanelor care deţin o maşină proprie a scăzut de la 43% în 2010 la 36% în 2018, în timp ce flotele auto, fie că sunt ale companiilor, firmelor de închirieri sau ale platformelor de mobilitate au crescut în aceeaşi perioadă de la 57% la 64%. „Este o tendinţă care se extinde tot mai mult la nivel global şi pune presiune inclusiv pe preţurile autovehiculelor, pe fondul creşterii puterii de negociere”, arată raportul.

Potrivit sondajului realizat de PwC în rândul europenilor:

  • 74% dintre consumatori vor opta pentru cel mai convenabil mod de a călători, inclusiv pentru folosirea mai multor tipuri de transport
  • 28% dintre proprietarii europeni de vehicule cred că pot câştiga bani din împărţirea maşinii lor printr-o platformă peer-to-peer
  • peste 50% dintre consumatori ar fi dispuşi să plătească până la 250 dolari pentru un abonament lunar pentru plimbări nelimitate în oraş
  • 47% din consumatorii europeni iau în considerare renunţarea la propria maşină în favoarea serviciilor de robotaxi autonome dacă vor avea un preţ adecvat

Cum va arăta industria în viitor

În Europa, estimările arată că segmentul modelelor alternative de proprietate va creşte de la o valoare de 33 miliarde de dolari în 2018, la 191 miliarde dolari în 2025 şi 393 miliarde de dolari în 2030. La nivel global, modelele alternative de mobilitate vor ajunge să reprezinte între 17% şi 28% din transportul cu vehicule la nivel global până în 2030.

„Viitorul industriei auto va fi caracterizat de conectivitate – creşterea numărului de autovehicule conectate la internet 4G şi 5G şi la multipli senzori şi dispozitive de comunicaţie, electricitate – creşterea ponderii autovehiculelor electrice, partajare – creşterea ponderii sistemelor de car-sharing şi autonomie – apariţia autovehiculelor autonome. China va continua să-şi dezvolte parcul auto într-un ritm accelerat, de peste 33%, până la 303 milioane maşini în 2025, în timp ce în SUA avansul va fi unul modest, de 2,2%.


Va fi necesară îmbunătăţirea infrastructurii de transport, telecomunicaţii şi de alimentare a maşinilor electrice. Motoarele electrice şi funcţiile automate vor creşte cu 20-40% costul producătorilor auto cu materiile prime până în 2030. În acest context, vom asista la o schimbare semnificativă a modelelor de afaceri ale producătorilor auto şi furnizorilor lor, care vor depune eforturi intense pentru reducerea costurilor tehnologice în următorul deceniu”, se pecizează în document.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

2 răspunsuri

  1. Daca vorbim de analize sociologice de prognoza, cred ca s-a facut pe generatia milenials, adică nascuti dupa 80. Cei din generatia Z, nascuti dupa 95, vor sa fie proprietari si sunt mai conservatori.

    Daca vorbim de solutii, este normal ca unele companii sa promoveze inchiriatul de masina, ca de fapt asta este.
    Per ansamblu un serviciu de inchiriat este mai profitabil pentru ele.
    Dar majoritatea oamenilor proprietari de masini nu cred ca vor sa-si lase masina sa fie folosita de altii, fara prezenta lor.
    Pe scurt, dupa ce in vest majoritatea nu detine o locuinta, vor sa nu mai aiba nici masina in proprietate

  2. PwC Romania sunt tot cei care ii auditeaza financiar pe cei de la RAR (Registrul Auto Rimân) și chiar si ei mai gresesc la cifre, ca doar lucreaza cu români.
    Auditul operational, pe proceduri, e lasat la voia intamplarii, directorul RAR e ocupat cu marketingul.
    Voi va dati seama cât de profesionist isi fac treaba inginerii autorizati de la statiile ITP cand vine vorba de masurat noxele la masini?

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

2 răspunsuri

  1. Daca vorbim de analize sociologice de prognoza, cred ca s-a facut pe generatia milenials, adică nascuti dupa 80. Cei din generatia Z, nascuti dupa 95, vor sa fie proprietari si sunt mai conservatori.

    Daca vorbim de solutii, este normal ca unele companii sa promoveze inchiriatul de masina, ca de fapt asta este.
    Per ansamblu un serviciu de inchiriat este mai profitabil pentru ele.
    Dar majoritatea oamenilor proprietari de masini nu cred ca vor sa-si lase masina sa fie folosita de altii, fara prezenta lor.
    Pe scurt, dupa ce in vest majoritatea nu detine o locuinta, vor sa nu mai aiba nici masina in proprietate

  2. PwC Romania sunt tot cei care ii auditeaza financiar pe cei de la RAR (Registrul Auto Rimân) și chiar si ei mai gresesc la cifre, ca doar lucreaza cu români.
    Auditul operational, pe proceduri, e lasat la voia intamplarii, directorul RAR e ocupat cu marketingul.
    Voi va dati seama cât de profesionist isi fac treaba inginerii autorizati de la statiile ITP cand vine vorba de masurat noxele la masini?

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: