La obiect

August 2019 – Exporturile, la cel mai scăzut nivel din acest an. Se cronicizează deficitul lunar la mașini și echipamente

  Deficitul comercial pe luna august 2019 a fost de 1.365,4 milioane euro, cu 2,5% mai puțin decât în aceeaşi lună a anului trecut și… Mai mult

10.10.2019

Analiză

Deficitul bugetar – la ce să ne aşteptăm

Situaţiile oficiale prezentate în ultimii ani în materie de execuţie bugetară arată că trimestrul trei, de finalul căruia ne apropiem deja (cu un sold de… Mai mult

09.10.2019

La obiect

România şi ţintele fixate prin strategia Europa 2020. Punctele tari și punctele slabe

Prin strategia Europa 2020 (adoptată de Consiliul European în iunie 2010) , au fost stabilite ţinte la cinci indicatori apreciaţi ca fiind semnificativi pentru dezvoltarea… Mai mult

08.10.2019

Europa

Indexul Regional al Competitivității: Cum stau regiunile românești și de ce

București -Ilfov, regiunea din România cu cel mai mare scor (55,92 din 100 maxim posibil) în Indexul Regional al Competitivității 2019, se află abia pe… Mai mult

07.10.2019

Cronicile

Paradox: Numărul mașinilor diesel a crescut în UE cu 74% față de 2016, când a izbucnit scandalul Volkswagen

de Iulian Soare , 23.9.2019

Numărul autovehiculelor diesel care circulă pe drumurile din Europa a ajuns la 51 de milioane, în creştere cu 74% comparativ cu 2016, anul în care a izbucnit scandalul Volkswagen, precizează o analiză a organizaţiei Transport şi Environment (T&E).

Potrivit T&E, România a înregistrat cea mai ridicată rată a importurilor de maşini diesel în regiune.

“Deşi România se află la mijlocul clasamentului, ţara noastră a înregistrat cea mai mare rată de importuri a dieselurilor poluante în Europa Centrală şi de Est. Acest fapt se datorează taxării precare din ultimii trei ani a maşinilor care emit noxe şi pulberi în suspensie. Pe de altă parte, măsurile administraţiilor locale privind limitarea accesului maşinilor poluante sunt firave, iar impactul dieselurilor asupra calităţii aerului în centrele urbane este semnificativ”, a declarat pentru Agerpres Raul Cazan, preşedintele 2Celsius, asociație membră a reţelei Transport şi Mediu de la Bruxelles.

Față de anul trecut, creșterea numărului de autovehicule diesel a urcat cu 18%, dar autorii studiului precizează că, “având în vedere că Volkswagen este încă suspectată că instalează dispozitive de manipulare a emisiilor, numărul real al maşinilor poluatoare ar putea fi mult mai mare”.

Calculele au fost realizate pe date referitoare la vânzările din 2008 până în prezent, precum şi pe date privind emisiile reale din atmosferă.

“Acestea (datele – n.red.) arată că producătorii de maşini continuă să vândă autovehicule diesel poluatoare. Aproape o cincime din acestea sunt în Germania (9,9 milioane), urmată de Franţa (9,8 milioane) şi Marea Britanie (8,5 milioane). Împreună cu Italia, Spania şi Belgia, cele şase ţări reprezintă 81% din flota poluatoare a UE”, arată concluziile analizei.

În opinia autorilor studiilor, “principalul motiv pentru creşterea numărului acestor maşini este decizia producătorilor de a-şi maximiza profiturile vânzând în continuare modelele diesel existente în loc de a investi în modele mai curate. Din 2015 când a izbucnit scandalul Dieselgate, primii cinci producători de maşini care au vândut peste două treimi din autovehiculele diesel din UE au înregistrat profituri de peste 140 de miliarde de euro”

Situația, pe mărci:

  • grupul Volkswagen este responsabil pentru mai mult de 20% din maşinile şi dubele diesel din UE (11,6 milioane)
  • Renault-Nissan pentru 8,1 milioane
  • PSA Group pentru 7,2 milioane.

“Este scandalos să vedem cum creşte numărul maşinilor diesel pe drumurile din UE şi cum depăşeşte 50 de milioane. Asta se întâmplă din cauză că producătorii prioritizează profiturile, şi nu sănătatea oamenilor. Decidenţii se fac că nu văd această sursă majoră de poluare a aerului şi refuză să oblige producătorii să facă modele mai curate”, a declarat Florent Grelier, reprezentant al organizaţiei Transport & Environment.

Conform datelor Agenţiei Europene de Mediu, expunerea la oxid de azot, substanţă emisă de motoarele diesel, a cauzat decesul prematur al 79.000 de persoane din 41 de ţări europene, în 2015.

Federaţia Europeană pentru Transport şi Mediu (T&E) reprezintă 58 de organizaţii din 26 de ţări din Europa, în special grupuri de mediu şi militanţi care lucrează pentru politici de transport durabile la nivel naţional, regional şi local.

De asemenea, coordonează Coaliţia Internaţională pentru Aviaţie Durabilă (ICSA), care are statutul de observator la Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale (ICAO) şi este membră a Coaliţiei pentru Transporturi Navale (CSC), ce deţine statutul de observator în cadrul Organizaţiei Maritime Internaţionale (OMI).

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 23.9.2019

Un raspuns

  1. florin
    24.9.2019, 1:56 pm

    dar expunerea la chimicalele prezente in hrana cea de toate zilele, cea pe care si-o permite amaratul de jos nu rasfatatul sau beizadeaua, cati oameni ucide? asta nu exista in statistici?

Lăsați un comentariu


Stiri

TAROM are un nou director interimar, pentru 4 luni

Vladimir Ionescu

Consiliul de Administraţie al TAROM l-a numit director general provizoriu al companiei pe George Costin Barbu (foto), directorul general al Şcolii Superioare de Aviaţie Civilă.… Mai mult

Stiri

Dosarul Revoluției / Procurorul general cere reînceperea urmăririi penale împotriva lui Petre Roman

Vladimir Ionescu

Procurorul general interimar cere instanței redeschiderea urmăririi penale față de Petre Roman și Teodor Brateș, în dosarul Revoluției. Bogdan Licu a infirmat soluțiile de clasare… Mai mult

Europa

Marile capitale europene – sub spectrul bulei imobiliare produse de Airbnb, ”Uberul” chiriilor

Alexandra Pele

Platforma Airbnb, prin care proprietarii își pot închiria în regim sezonier locuințele, a dus la creșterea prețurilor imobiliare în mai multe capitale europene, riscul unor… Mai mult

Stiri

Camera Deputaților / PSD și Pro România blochează dezbaterea legilor cerute de USR pentru susținerea guvernului Orban

Razvan Diaconu

Biroul permanent al Camerei Deputaților a respins luni solicitarea de a fi introduse pe ordinea de zi a plenului a celor trei proiecte de lege… Mai mult

Stiri

Ludovic Orban vrea ca votul pentru noul guvern să fie organizat înainte de 29 octombrie

Razvan Diaconu

Președintele PNL, Ludovic Orban, a declarat luni, după ședința conducerii PNL, că votul pentru noul Guvern ar putea fi dat la începutul săptămânii viitoare. Ludovic… Mai mult

Stiri

Pilotul Valentin Gvinda a refuzat conducerea interimară a TAROM, după ce a analizat starea companiei

Vladimir Ionescu

Pilotul Valentin Gvinda (foto), cel pe care Consiliul de Administrație de la TAROM dorea să-l numească director general intermar, a refuzat funcția, după ce a… Mai mult

Stiri

Horia Braun Erdei, economistul-șef al BCR – a fost numit președintele executiv al Erste Asset Management România

Adrian N Ionescu

Economistul șef al BCR, Horia Braun Erdei (foto), a fost numit președinte executiv (CEO) al Erste Asset Management România, cel mai mare administrator de investiții… Mai mult