Analiză

O problemă-cheie pentru dezvoltarea României: unde au ajuns decalajele în profil teritorial

Decalajele în materie de PIB/locuitor între regiunile României se vor reduce până în anul 2023 dar, în majoritatea cazurilor, pe baza amplificării declajelor între județele… Mai mult

08.01.2020

La obiect

România are nevoie de ajutor de la Bruxelles pentru salvarea sistemului energetic naţional, respectiv a Complexului Energetic Oltenia

Sistemul energetic național (SEN) nu va mai putea asigura nici măcar prin importuri energia necesară României, dacă nu vor fi înlocuite capacităţile de producţie a… Mai mult

07.01.2020

Analiză

5 date economice pentru anii care vin – Prognoza oficială vs. cea a FMI

Față în față: datele din prognoza FMI privind România și cele ale Comisiei Nationale pentru Strategie și Prognoză pe care lucrează, îndeobște guvernele noastre. Pentru… Mai mult

07.01.2020

La obiect

O mică temă pentru Finanțe și ANAF: Circa 25% de companii nu și-au depus bilanțurile în 2018, de peste două ori mai multe decât în 2014

Peste 200.000 de companii nu și-au depus bilanțurile în 2018, de peste două ori mai multe decât la nivelul anului 2014, reiese din datele comunicate… Mai mult

06.01.2020

Cronicile

Paradox: Numărul mașinilor diesel a crescut în UE cu 74% față de 2016, când a izbucnit scandalul Volkswagen

de Iulian Soare , 23.9.2019

Numărul autovehiculelor diesel care circulă pe drumurile din Europa a ajuns la 51 de milioane, în creştere cu 74% comparativ cu 2016, anul în care a izbucnit scandalul Volkswagen, precizează o analiză a organizaţiei Transport şi Environment (T&E).

Potrivit T&E, România a înregistrat cea mai ridicată rată a importurilor de maşini diesel în regiune.

“Deşi România se află la mijlocul clasamentului, ţara noastră a înregistrat cea mai mare rată de importuri a dieselurilor poluante în Europa Centrală şi de Est. Acest fapt se datorează taxării precare din ultimii trei ani a maşinilor care emit noxe şi pulberi în suspensie. Pe de altă parte, măsurile administraţiilor locale privind limitarea accesului maşinilor poluante sunt firave, iar impactul dieselurilor asupra calităţii aerului în centrele urbane este semnificativ”, a declarat pentru Agerpres Raul Cazan, preşedintele 2Celsius, asociație membră a reţelei Transport şi Mediu de la Bruxelles.

Față de anul trecut, creșterea numărului de autovehicule diesel a urcat cu 18%, dar autorii studiului precizează că, “având în vedere că Volkswagen este încă suspectată că instalează dispozitive de manipulare a emisiilor, numărul real al maşinilor poluatoare ar putea fi mult mai mare”.

Calculele au fost realizate pe date referitoare la vânzările din 2008 până în prezent, precum şi pe date privind emisiile reale din atmosferă.

“Acestea (datele – n.red.) arată că producătorii de maşini continuă să vândă autovehicule diesel poluatoare. Aproape o cincime din acestea sunt în Germania (9,9 milioane), urmată de Franţa (9,8 milioane) şi Marea Britanie (8,5 milioane). Împreună cu Italia, Spania şi Belgia, cele şase ţări reprezintă 81% din flota poluatoare a UE”, arată concluziile analizei.

În opinia autorilor studiilor, “principalul motiv pentru creşterea numărului acestor maşini este decizia producătorilor de a-şi maximiza profiturile vânzând în continuare modelele diesel existente în loc de a investi în modele mai curate. Din 2015 când a izbucnit scandalul Dieselgate, primii cinci producători de maşini care au vândut peste două treimi din autovehiculele diesel din UE au înregistrat profituri de peste 140 de miliarde de euro”

Situația, pe mărci:

  • grupul Volkswagen este responsabil pentru mai mult de 20% din maşinile şi dubele diesel din UE (11,6 milioane)
  • Renault-Nissan pentru 8,1 milioane
  • PSA Group pentru 7,2 milioane.

“Este scandalos să vedem cum creşte numărul maşinilor diesel pe drumurile din UE şi cum depăşeşte 50 de milioane. Asta se întâmplă din cauză că producătorii prioritizează profiturile, şi nu sănătatea oamenilor. Decidenţii se fac că nu văd această sursă majoră de poluare a aerului şi refuză să oblige producătorii să facă modele mai curate”, a declarat Florent Grelier, reprezentant al organizaţiei Transport & Environment.

Conform datelor Agenţiei Europene de Mediu, expunerea la oxid de azot, substanţă emisă de motoarele diesel, a cauzat decesul prematur al 79.000 de persoane din 41 de ţări europene, în 2015.

Federaţia Europeană pentru Transport şi Mediu (T&E) reprezintă 58 de organizaţii din 26 de ţări din Europa, în special grupuri de mediu şi militanţi care lucrează pentru politici de transport durabile la nivel naţional, regional şi local.

De asemenea, coordonează Coaliţia Internaţională pentru Aviaţie Durabilă (ICSA), care are statutul de observator la Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale (ICAO) şi este membră a Coaliţiei pentru Transporturi Navale (CSC), ce deţine statutul de observator în cadrul Organizaţiei Maritime Internaţionale (OMI).

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 23.9.2019

Un raspuns

  1. florin
    24.9.2019, 1:56 pm

    dar expunerea la chimicalele prezente in hrana cea de toate zilele, cea pe care si-o permite amaratul de jos nu rasfatatul sau beizadeaua, cati oameni ucide? asta nu exista in statistici?

Lăsați un comentariu


Europa

Dacia la al șaptelea record anual de vânzări în Europa. În creștere cu 5,1% în toată lumea

Adrian N Ionescu

Vânzările mondiale de autoturisme şi utilitare marca Dacia au crescut anul trecut cu 5,1% până la 736.570 unităţi,  și au înregistrat în 2019, pentru al… Mai mult

Europa

Investiţiile BERD în România au scăzut cu 174 mil euro în ultimii doi ani

Adrian N Ionescu

România a coborât 3 locuri până pe poziția a 10 în topul celor mai mari plasamente ale Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), după… Mai mult

Stiri

Marcel Vela: Cartea electronică de identitate va fi şi card de sănătate

Vladimir Ionescu

Noile cărţi de identitate vor fi şi carduri de sănătate, a anunțat vineri ministrul de Interne, Marcel Vela. Un regulament al Uniunii Europene obligă autoritățile… Mai mult

Stiri

Vlad Voiculescu și-a lansat candidatura pentru București

Razvan Diaconu

Fost ministru al Sănătăţii din Guvernul Cioloş, Vlad Voiculescu și-a lansat vineri candidatura pentru Primăria Capitalei și proiectul ”Bucureşti, capitala oamenilor buni”. Prezent la eveniment,… Mai mult

Europa

Fost înalt oficial UE, suspectat de spionaj în favoarea Chinei – anchetă germano-belgiană

Iulian Soare

Vestea declanșării unei investigații asupra unui fost înalt oficial UE suspectat de spionaj în favoarea Chinei trimite unde de șoc în cercurile interconectate de lobbyiști,… Mai mult

Stiri

Proiect pentru reglementarea circulației trotinetelor electrice

Vladimir Ionescu

Ministerul de Interne a elaborat un proiect prin care circulația pe trotuar a trotinetelor electrice va fi interzisă și care stabilește vârsta minimă a conducătorului… Mai mult

Europa

Economia chineză a avut cea mai slabă creştere din ultimii 29 de ani, în 2019

Iulian Soare

A doua cea mai mare economie a lumii semnalează apropierea de vârful ciclului economic global, prin reducerea avansului produsul intern brut (PIB) de la 6,8%… Mai mult