marți

28 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

1 septembrie, 2020

Ordinul pentru aprobarea Normei privind stabilirea măsurilor necesare pentru redeschiderea restaurantelor a fost emis marți, 1 septembrie, ziua în care aceste unități și-au reluat activitatea după mai mult de cinci luni.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Începând de marți sunt permise activitățile de preparare, servire și consum al produselor alimentare, băuturilor alcoolice și nealcoolice în unitățile de alimentație publică de tipul restaurantelor și cafenelor, în interiorul clădirilor, precum și în spaţiile special amenajate din exteriorul clădirilor.

Reluarea activităților în restaurantele și cafenelele aflate în interiorul clădirilor, inclusiv în cazul celor din hoteluri, pensiuni sau alte unități de cazare, este permisă în județele/municipiul București unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mică sau egală de 1,5/1.000 de locuitori.

Condițiile obligatorii pentru redeschiderea restaurantelor

  • la intrarea în unitatea de alimentație publică se va face un triaj observațional al clienților, iar accesul clienților cu semne vizibile de infecție respiratorie va fi interzis
  • se vor asigura că la intrarea în unitatea de alimentație publică, pe mese și la grupurile sanitare există dispozitive cu produse biocide avizate/autorizate, necesare dezinfectării mâinilor clienților, precum și informarea acestora cu privire la modul de utilizare
  • se stabilesc circuite cu sens unic dacă este posibil, ce trebuie parcurse de clienți în unitățile de alimentație publică, astfel încât să se minimizeze contactele între clienți
  • portul măștii de către clienți este obligatoriu în cazul deplasării în zonele comune ale unității de alimentație publică
  • se interzice transferul meniurilor, solnițelor, olivierelor și al altor obiecte de pe o masă pe alta. Acestea vor fi dezinfectate după plecarea clienților de la o masă și, unde este posibil, se vor folosi meniuri de unică folosință
  • se interzice consumul de produse stând în picioare, pentru a minimiza circulația clienților în interiorul unității
  • se interzice consumul de alimente/bauturi la scaunele situate la bar și se limitează interacțiunea persoanelor stând în picioare
  • se interzic activitățile de divertisment (dans) în cadrul unității de alimentație publică
  • în unitățile cu plata la casa de marcat se vor instala panouri de protecție din plexiglas
  • va fi încurajată plata cu cardul, fie la casă, fie către personalul de servire
  • se asigură că normele de distanțare fizică sunt aplicate în mod eficace și că se evită pe cât posibil interacțiunea fizică cu și între clienți; se stabilește un număr de maximum 6 clienți care pot ocupa o masă, excepţie de la această regulă fac membrii de familie
  • se asigură respectarea distanței între ocupanții meselor alăturate prin amplasarea meselor pe principiul “o masă ocupată, una liberă”, în cazul unităților de alimentație publică de tipul restaurantelor și cafenelor din interiorul clădirilor, sau, după caz, respectarea distanţei de minimum 2 m între ocupanţii scaunelor meselor alăturate, în spaţiile special amenajate din exteriorul clădirilor
  • în funcție de amplasarea meselor şi cu respectarea prevederilor prezentei norme, se va stabili numărul maxim de locuri care pot fi ocupate în cadrul unității de alimentație publică; acest număr va fi afișat într-un loc vizibil, la intrarea în unitatea de alimentație publică
  • ocuparea locurilor se va face cu rezervare anterioară sau cu înscriere la sosire în registrul întocmit cu respectarea prevederilor Regulamentului UE 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (colectare date de contact pentru minim o persoană pentru fiecare masă), astfel încât să se evite aglomerările la intrarea în unitate și să se faciliteze ancheta epidemiologică în cazul apariției unui caz de îmbolnăvire între clienții localului. Excepţie fac clienţii unităţilor de alimentaţie publică ce deservesc unităţi de cazare, unde rezervarea se poate face pe baza numărului camerei unde sunt cazaţi
  • se asigură că la servirea mesei personalul va purta mască și îşi va dezinfecta mâinile înainte de fiecare servire
  • informează clienții asupra regulilor de igienă, dezinfectare și distanțare fizică, precum și a necesității limitării timpului de servire a mesei, acolo unde este cazul
  • asigură curățarea și dezinfecția cu produse biocide avizate/autorizate, a tuturor spațiilor/suprafețelor unde au acces clienții, precum și a ustensilelor utilizate în timpul servirii mesei
  • se asigură o protecție suplimentară a produselor alimentare din vitrinele deschise sau bufete situate în spațiile de servire și consum, limitând accesul clienților la produse și preparate acestea fiind servite de personal care asistă servirea produselor din vitrine sau bufete
  • utilizarea de semnalizări pentru a direcționa clienții pe benzi, dacă este posibil, pentru a facilita circulația, menținând în același timp distanța fizică între clienți de 1,5 m
  • se asigură că se efectuează dezinfecția meselor, după fiecare client/grup, cu produse biocide avizate/autorizate, care necesită un timp minim de contact
  • se recomandă aerisirea cât mai frecventă a incintelor, prin deschiderea ferestrelor și/sau ușilor, cu folosirea sistemelor de aer condiționat în caz de caniculă. Se asigură un program de întreținere a echipamentelor de climatizare în concordanță cu recomandările producătorului. Se asigură curățarea și schimbarea filtrelor pentru sistemele centralizate de aer condiționat, precum și curățarea frecventă a filtrelor de la sistemele de ventilație din lifturi, în locațiile unde accesul către unitatea de alimentație publică presupune folosirea acestuia.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: