luni

25 martie, 2024

20 ianuarie, 2022

Marile companii aeriene internaționale anulează zborurile către Statele Unite din cauza temerilor industriei aviatice că tehnologia 5G ar putea interfera cu instrumentele cruciale de la bord aeronavelor, transmite CNN.

Emirates, Air India, All Nippon Airways, Japan Airlines, Lufthansa și British Airways au anunțat toate modificări ale unor zboruri, invocând această problemă.

Sefii a zece companii aeriene americane au avertizat luni autoritățile americane cu privire la potențialul ”haos” după lansarea planificată miercuri a rețelei de mare viteză 5G.


Lucrurile stau cu totul diferit în Europa, unde tehnologia de ultimă generație este implementată fără a ridica probleme de siguranță în industria aviatică, scriu jurnaliștii americani.

”Datele tehnice primite de la producătorii din UE nu oferă nicio dovadă concludentă asupra unor probleme imediate de siguranță în acest moment”, a declarat miercuri pentru CNN Agenția pentru Siguranța Aviației a Uniunii Europene (EASA).

”În acest moment, EASA nu are cunoștință de niciun incident cauzat de interferența 5G”, a adăugat autoritatea de reglementare, care supraveghează aviația civilă în 31 de țări europene.

Povestea este aceeași și în Regatul Unit, unde Autoritatea Aviației Civile a emis marți o notificare de siguranță care spune că ”nu au existat cazuri confirmate în care interferența 5G să fi dus la o funcționare defectuoasă a sistemelor aeronavei sau la un comportament atipic al acestora”.


Situația este cu totul diferită în Statele Unite, unde companiile aeriene au avertizat cu privire la consecințe catastrofale pentru aviație și economie dacă serviciul mobil 5G se extinde fără garanții suplimentare.

Companiile aeriene americane și autoritățile de reglementare din domeniul aviației au avertizat că antenele celulare 5G din apropierea aeroporturilor ar putea distorsiona citirile de la altimetrele radar, care spun piloților cât de departe sunt de sol.

Companiile de telefonie mobilă din Statele Unite lansează serviciul 5G într-un spectru de unde radio cu frecvențe între 3,7 și 3,98 GHz.

Companiile au plătit guvernului SUA 81 de miliarde de dolari în 2021 pentru dreptul de a utiliza acele frecvențe, cunoscute sub numele de C-Band.

Însă, în Europa, serviciile 5G utilizează gama mai lentă de spectru de 3,4 până la 3,8 GHz. Industria aviației este îngrijorată de faptul că serviciul 5G din SUA este prea aproape de spectrul utilizat de altimetrele radar, care este între 4,2 și 4,4 GHz.

Europa nu se confruntă cu același risc, potrivit industriei, deoarece există un tampon mult mai mare între spectrul folosit de altimetrele radar și 5G.

Articole recomandate:

Etichete: , ,

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

”În ultima perioadă, auzim – îndeosebi din partea mediului de

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: