Luna octombrie a înregistrat cel mai mic nivel al înmatriculărilor de autoturisme în Uniunea Europeană din istoria statisticilor, cu 665.001 unități, după o scădere de 30,3% față de octombrie 2020. Este cel al patrulea declin lunar consecutiv, potrivit unui comunicat al Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Cele mai multe piețe europene au înregistrat scăderi procentuale de 2 cifre ocotmbrie / octombrie, foarte mari și pe cele mai mari patru: Italia (-35,7%), Germania (-34,9%), Franţa (-30,7%) şi Spania (-20,5%).
Înmatriculările din România au înregistrat o scădere de 23,3% în luna octombrie față de aceeașilună din 2020, până la 9.608 autoturisme.
Piața rămâne pe creștere la 10 luni
Pentru primele 10 luni ale anului statistica este încă pozitivă: +2,2% față de aceeași perioadă a anului trecut, până la 8,2 milioane de unități.
Creșterile la 10 luni este mare în Italia (+12.7%), substanțială în Spania (+5.6%) și sesizabilă în Franța (+3.1%).
Pe 10 luni din România plusul din România este mai mic decât media din UE, creșterea a fost de doar 0,8% față de perioada similară a anului trecut.
Vânzările Dacia în Europa au scăzut cu 23,5%, până la 28.167 unități în octombrie și sunt âîn creștere cu 0,9% pe 10 luni, până la 309.740 unități.
Cota de piață a Dacia a crescut la 4,2% de la 3,9% octrombrie / oectombrie și a rămas la 3,8% la 10 luni.
În luna octombrie cele mai mari scăderi le-a avut Volkswagen (44%), umrată de Ford (40%), Stellantis (33%), Daimler (34,2%) şi Renault (31,7%), potrivit ACEA.