vineri

28 ianuarie, 2022

O singură Ordonanță pentru cele mai diverse domenii: transporturi, cadastru, taxa auto, inspecții antifraudă, Eximbank sau consultanți fiscali

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

3 martie, 2014

Mai multe acte normative importante au fost modificate prin intermediul Ordonanței de Urgență prin care au fost modificate codul fiscal și codul de procedură fiscală, publicată vineri seara în Monitorul Oficial.

Este vorba de modificări ale unor acte normative care reglementează: activitatea de consultant fiscal, activitatea Autorității Naționale de cadastru și Publicitate Imobiliară, activitatea Eximbank, a ministerului transporturilor, a ANAF, precum și reglementarea returnării taxei auto câștigată în instanță sau un împrumut pentru CFR Călători și alocarea de la rezerva de stat a peste 32.000 de tone de motorină pentru transportatorul feroviar.

Apare o nouă categorie de consultanți fiscali

Printre cele mai importante modificări făcute la legea care reglementează activitatea de consultant fiscal este apariția categoriei consultanților fiscali asistenți. Diferența dintre consultanții fiscali și consultanții fiscali asistenți ține de experiență și studii.


Astfel, pentru obținerea calității de consultant fiscal, candidatul trebuie să îndeplinească o serie de condiții: să fie licențiat al unei facultăți de profil economic, să aibă experiență de minimum 5 ani, să nu aibă antecedente penale, să fie apt din punct de vedere medical, să treacă examenul de consultant fiscal. În cazul consultantului fiscal asistent cerințele sunt ceva mai relaxate: să aibă studii superioare de lungă durată (nu neapărat economice), să aibă experiență de doi ani, să nu aibă cazier, să fie apt medical și să ia examenul de consultant asistent. După absolvirea examenului atât consultanții cât și consultanții asistenți au la dispoziție 24 de luni ca să se înscrie în Registrul consultanților fiscali și consultanților fiscali asistenți, altfel trebuie să dea din nou examen. Consultanții fiscali asistenți lucrează în coordonarea unui consultant fiscal. În actul normativ sunt prevăzute și condițiile în care pot profesa această meserie persoanele care s-au calificat în Uniunea Europeană, Elveția sau Spațiul Economic European.

Ministerul Transporturilor a primit permisiunea de a folosi dividendele de la companiile la care este acționar pentru a continua activitatea de privatizare a activelor din subordine.

Legea privind organizarea și funcționare a EXIMBANK a fost completată cu amănunte privind fondurile pe care le are la dispoziție banca de comerț exterior pentru sprijinirea exporturilor.

Legislația care reglementează activitatea ANAF a fost completată cu prevederi referitoare la activitatea inspectorilor antifraudă.

Returnarea taxei auto – în cinci ani


Sumele care trebuie restituite de stat, câștigate în instanță, reprezentând taxa auto, dobânda aferentă şi alte sume, devenite executorii până la 31 decembrie 2015, vor fi plătite doar într-un interval de cinci ani, cu plata anuală a numai 20% din valoare.

„Plata sumelor prevăzute prin hotărâri judecătoreşti având ca obiect restituirea taxei pe poluare pentru autovehicule şi a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, dobânzile calculate până la data plăţii integrale şi cheltuielile de judecată, precum şi alte sume stablite de instanţele judecătoreşti, devenite executorii până la data de 31 decembrie 2015, se va realiza pe parcursul a 5 ani calendaristici, prin plata în fie care an a 20% din valoarea acestora”, se precizează în Ordonanță.

În cursul acestui termen, orice procedură de executare silită se suspendă de drept. Sumele de plată vor fi actualizate cu inflaţia, iar graficul de plată a tranşelor anuale va fi stabilit de autorităţi.

Autoritatea pentru cadastru cofinanțează inventariere terenurilor

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

O precizare foarte importantă pentru bugetul Autorității Naționale pentru cadastru și Publicitate Imobiliară este faptul că tarifele și încasările nu sunt purtătoare de TVA. Principala activitate a Autorității este, potrivit Ordonanței, Programul național de cadastru și carte funciară.

Din venituri proprii, Autoritatea poate cofinanța inventarierea terenurilor în cazul în care autoritatea locală nu dispune de destule fonduri. Prin actul normativ se precizează că se pot aloca 6 lei/hectar. Lista comunităților locale care pot beneficia de cofinanțare este întocmită de prefecți și transmisă ANCPI. Guvernul susține că astfel dorește să urgenteze inventarierea terenurilor și a fixat și un termen pentru finalizarea procesului: 1 septembrie 2014.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

 ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium) va...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar:

rrr