Lecțiile ieșirii din criza precedentă, pentru criza actuală: istoria corelației PIB – salariu – inflație

În condițiile în care rezultatul economic este în scădere, cazul României anului 2020 (-5% pe primele trei trimestre), se pune problema sursei și a ritmului… Mai mult›
17.01.2021
România a consemnat în 2019 cea mai mare scădere a prețului caselor între statele UE. Evoluțiile din 2010 încoace și implicații

România a consemnat în 2019 cea mai mare scădere a prețului caselor între statele UE (valoare ajustată cu inflația), potrivit unei analize publicate de Eurostat.… Mai mult›
15.01.2021
Bugetul 2021: în căutarea unei consolidări fiscale fără șocuri

Bugetul pe anul 2021 reprezintă ora adevărului – atât pentru ieșirea din criza produsă de Covid și menținerea unei direcții de dezvoltare coerente, cât și… Mai mult›
14.01.2021
Analiză: Cum a schimbat pandemia obiceiurile de consum și economisire din România

Pandemia a schimbat în proporții semnificative obiceiurile de consum, dar și de economisire ale românilor, reiese din datele INS analizate de cursdeguvernare.ro. Rata de economisire… Mai mult›
13.01.2021
O problemă a examenelor: Jumătate din contestațiile candidaților duc la modificări ale notelor
de Mariana Bechir 19.7.2016
Ministerul Educației a decis să analizeze modul în care sunt notate lucrările de la Bacalaureat și de la Evaluarea națională, pentru a vedea de ce în 41,5% din totalul contestațiilor s-a ajuns la modificarea notelor primite inițial.
Același lucru se va întâmpla și în cazul Evaluării naționale.
În ceea ce privește examenul de Bacalaureat de anul acesta, cea mai mare diferență după rezolvarea contestației a fost înregistrată într-un caz unde nota a crescut cu 3 puncte.
Statistică Bacalaureat 2016, contestații:
- au fost depuse 44.398 de contestaţii
- cele mai multe contestații (18.465) au fost înregistrate la proba scrisă de Limba şi literatura română
- numărul mediilor de 10 a crescut la 78, de la 56
- rata medie de admitere a contestaţiilor la cele patru probe este de 41,50%
- cea mai mare rată de corectare s-a înregistrat la Proba la limba și literatura maternă – 49,7%
- la proba de limba și literatura română au fost corectate 46,5% din notele contestate
- la proba obligatorie a profilului – 39,8% dintre note
În cifre absolute, notele au fost modificate în 18.425 de cazuri din totalul de 44.398 de contestații.
Numărul lucrărilor notate greșit este însă mult mai mare, pentru că metologia este una bizară: art. 73 din Metodologia de Bacalaureat precizează că o notă nu poate fi modificată în urma contestaţiei decât dacă diferența la corectură este de cel puţin 0,5 puncte.
Evaluarea națională – erori pe note care reprezintă, de fapt, miză de admitere în liceu
O situație asemănătoare s-a înregistrată și la Evaluarea națională, unde au fost contestate 21.227 de note din totalul de 306.683 de note.
Nota a fost mărită în 4.432 de cazuri și micșorată în 1.140 de cazuri, adică au fost modificate 5.572 de note în cazul cărora s-au descoperit diferențe de peste 0,5 puncte.
Aceasta înseamnă că au fost greșite cel puțin 26,25% din notele contestate.
Potrivit datelor pe județe, în unele locuri procentul erorilor, adică al notelor schimbate în totalul contestațiilor a fost și de 93%.
În cazul județului Satu Mare, din 216 contestații, nota a fost reconfirmată după contestații doar în 16 cazuri, adică în 7,4%, ceea ce înseamnă că eroarea pe acest eșantion a fost de 92,6%.
În județul Tulcea – 127 de note contestate și 117 modificate.
În cazul Bucureștiului, au existat 23.992 de lucrări la Evaluarea națională, din care au fost contestate 9,64%, adică 2.312.
Din acestea, 444 note au fost mărite, iar 127 de note au fost scăzute, ceea ce înseamnă un total de 571 de note greșite inițial, adică o eroare de aproape 25% .
În condițiile în care, reamintim, schimbarea notei se face doar dacă diferența este mai mare de 0,5 puncte.
Monica Anisie (foto), secretar de stat în Ministerul Educației, a explicat că analizele vor stabili de ce s-au produs aceste diferențe de la Bacalaureat și de la Evaluare.
Ca profesor de limba română, Monica Anisei a explicat pentru cursdeguvernare.ro că “la această probă pot exista abordări diferite în ceea ce privește scrierea imaginativă – acea compunere pe care copii o au la subiectul al doilea”.
“De aceea vom face analize pe fiecare disciplină și pe fiecare subiect. Poate și subiectele au o problemă și atunci va trebui să intervenim și la structura subiectelor. Sau la programa de examen poate avea o problemă. Nu neapărat evaluarea are o problemă”, a declarat secretarul de stat Monica Anisie.