fbpx

Chestiunea

De unde ni se trage: avem cei mai puțini absolvenți specializați în Educație din UE. Cum stăm la alte domenii

România are cei mai puțini absolvenți specializați în educație din UE raportat la mărimea populației rezidente, potrivit datelor publicate de Eurostat. Din distribuția absolvenților de… Mai mult

22.11.2020

La obiect

Legislație de mare impact pusă în dezbatere: Cum va funcționa în România sistemul de garanție-returnare care va intra în vigoare la 1 aprilie 2022

Începând de pe 1 aprilie 2022, toate ambalajele de băuturi comercializate în România vor purta o garanție de 50 de bani, sumă ce va fi… Mai mult

19.11.2020

La obiect

DOCUMENT / Strategia energetică – Principalele prevederi: 3 ținte esențiale, 6 direcții de investiții, 8 obiective

Ministerul Economiei și Energiei (MEEMA) propune o ordonanță de urgență prin care să se ocolească Parlamentul pentru aprobarea „formei finale” a Strategiei energetice a României… Mai mult

19.11.2020

Chestiunea

Estimarea PIB 2020 – redusă pentru a treia oară în prognoza oficială. Observații

Estimarea pentru PIB 2020 a fost redusă pentru a treia oară consecutiv în așa-numită Prognoză preliminară de toamnă pentru rectificarea bugetară publicată de Comisia Națională… Mai mult

19.11.2020

Noile Logan şi Sandero Stepway vor fi produse la Pitești. Livrările vor începe în decembrie

de Adrian N Ionescu , 20.11.2020

Primele livrări ale noilor modele Logan, Sandero şi Sandero Stepway sunt programate în cursul lunii decembrie în reţeaua de agenţi autorizaţi Dacia din întreaga ţară. Vor fi produse atât la Pitești, cât și la Tanger și Casablanca în Maroc.

„Cea de-a treia generaţie de vehicule (Dacia) va fi produsă în cele trei situri tradiţionale. La Piteşti vor fi produse noul Logan şi noul Stepway, la Uzina Tanger din Maroc vor fi produse noul Stepway şi noul Sandero, iar la uzina de la Casablanca vor fi asamblate toate cele trei modele”, a declarat Daniela Copaciu, brand manager Dacia România, citată de Agerpres.

La noile modele s-a pus accent pe siguranţă, pe lângă motorizările fiabile, designul modern şi dotările multimedia, pogrivit managerului citat.

„O atenţie deosebită a fost acordată atât siguranţei active, cât şi siguranţei pasive, care au fost îmbunătăţite. O să fac referire la sistemul automat de frânare de urgenţă (…). Un alt dispozitiv important adăugat este senzorul de unghi mort, care este util atât în oraş, cât şi pe autostradă, asistenţa la parcare (…). Pe lângă siguranţa activă, siguranţa pasivă a fost de asemenea îmbunătăţită. Am să fac referire la structura ranforsată pentru şocurile frontale şi laterale, la cele şase airbaguri disponibile pe noile modele (…), centurile de siguranţă care sunt pretensionate pirotehnic şi care aduc un plus de protecţie”, a spus Daniela Copaciu, cu ocazia unui test drive în poligonul de la Titu.

Prețuri de plecare de la 8.400, la 12.050 euro

Preţurile pentru a treia generaţie a modelelor Dacia vor porni de la 8.400 de euro în cazul noului Logan, de la 8.600 de euro în cazul noului Sandero şi de la 12.050 de euro în cazul noului Sandero Stepway.

Pentru Logan, preţurile variază între 8.400 de euro (TVA inclus) pentru versiunea Access, cu motorul SCe de 65 CP şi 12.950 de euro (TVA inclus) pentru versiunea Comfort, echipată cu motorul TCe 90 CVT.

Sandero Access, echipat cu acelaşi motor SCe de 65 CP, este disponibil la preţul de 8.600 de euro, în timp ce versiunea Comfort cu motorul TCe 90 CVT are un preţ identic cu cel al versiunii echivalente a modelului Logan.

Modelul Sandero Stepway este propus în două versiuni de echipare (Essential şi Comfort), cu motoarele TCe de 90 CP şi ECO-G de 100 CP. Preţurile variază între 12.050 de euro (TVA inclus) pentru versiunea Essential, cu motorul TCe de 90 CP şi 14.050 de euro (TVA inclus) pentru versiunea Comfort, cu motorul TCe 90 CVT.

Coordonatele tehnice

Producătorul auto Dacia a prezentat la sfârşitul lunii septembrie primele detalii despre noile modele Logan, Sandero şi Sandero Stepway, care vor fi disponibile cu două motorizări pe benzină şi una mixtă, benzină şi GPL. Iată câteva din caracteristicile lor:

  • Motorul SCe 65 în 3 cilindri cu capacitatea de 1,0 litri, atmosferic, cuplat cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte, va fi disponibil doar pe modelele Logan şi Sandero, nu şi pe Sandero Stepway.
  • TCe 90, motor în 3 cilindri cu capacitatea de 1,0 litri, echipat cu turbocompresor, este disponibil în două versiuni – cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau cu o cutie de viteze automată CVT.
  • TCe 100 ECO-G, un motor nou în gamă, având 3 cilindri, capacitatea de 1,0 litri, echipat cu turbocompresor şi cu alimentare mixtă benzină/GPL, este cuplat cu o cutie manuală cu 6 trepte.
  • Motorizările respectă normele Euro 6D-Full, care vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2021.
  • Noua platformă modulară CMF, utilizată de noile modele Logan, Sandero şi Sandero Stepway, oferă o rezistenţă sporită şi o rigiditate mai bună în condiţiile unei greutăţi reduse. Ea asigură diminuarea emisiilor poluante, răspunzând astfel exigenţelor mai severe atât în materie de norme de poluare, cât şi de comportament în caz de impact.
  • Noile modele sunt echipate în serie cu sistem de aprindere automată a farurilor şi pot avea, în funcţie de nivelul de echipare, acţionare automată a ştergătoarelor de parbriz. Pentru o mai bună vizibilitate, farurile beneficiază de tehnologia LED.
  • Alături de limitatorul de viteză şi de sistemul ESP de ultimă generaţie, disponibile în serie, precum şi de regulatorul de viteză cu comandă la volan disponibil în funcţie de nivelul de echipare, sunt disponibile sisteme de asistenţă la conducere de ultimă generaţie – frânare automată de urgenţă, senzor de unghi mort, asistenţă la parcare şi asistenţă la plecările din rampă.
  • Logan, Sandero şi Sandero Stepway sunt echipate în serie cu şase airbaguri şi dispun de centuri de siguranţă cu limitator de efort şi pretensionare pentru toate locurile. În plus, este disponibil sistemul de apel de urgenţă în caz de accident.
  • Sunt disponibile trei sisteme multimedia, Media Control, Media Display şi Media Nav, ultimul dispunând de sistem de navigaţie şi de conectivitate wireless pentru Apple CarPlay şi Android Auto.
  • Indiferent de nivelul de echipare, modelele dispun în serie de un suport pentru smartphone, un ecran pentru calculatorul de bord şi comenzi la volan ale regulatorului şi limitatorului de viteză, precum şi de senzor de lumină şi aprindere automată a farurilor.
  • Noul Logan oferă un confort sporit şi un spaţiu interior record, în timp ce designul exterior al noului Sandero evocă în egală măsură modernitate şi robusteţe, păstrând proporţiile generale ale predecesorului său.
  • Sandero Stepway rămâne modelul crossover al gamei Dacia, din punct de vedere vizual, diferenţele faţă de noul Sandero fiind mult mai evidente.

 

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 20.11.2020

Lăsați un comentariu


Stiri

Avans de 2% a cifrei de afaceri din comerț – valori „normale” la produsele alimentare și nealimentare

Marin Pana

Comerțul cu amănuntul (fără cel cu autovehicule și motociclete) a înregistrat o creștere de 2% în volum brut a cifrei de afaceri după primele zece… Mai mult

Stiri

“Priorități pentru România” – viziunea comunității de afaceri transmisă clasei politice înainte de alegeri

Razvan Diaconu

Camera de Comerț Americană în România (AmCham România) aduce în atenția partidelor politice și candidaților la alegerile parlamentare din 2020 viziunea comunității de afaceri cu… Mai mult

Stiri

Centru de vaccinare anti-Covid organizat la Romexpo. Detalii oferite în premieră de Klaus Iohannis

Vladimir Ionescu

Este „foarte posibil” ca la începutul anului 2021 România să beneficieze de prima tranșă de vaccin, respectiv circa 1 milion de doze. Până în vară,… Mai mult

Stiri

China a devenit principalul partener comercial al UE, depășind, în premieră, SUA

Raluca Florescu

China a devenit în trimetrul trei principalul partener comercial al Uniunii Europene, depășind Statele Unite, în condițiile în care pandemia de covid-19 a afectat puternic… Mai mult

Europa

România, vizată de proceduri de infringement în domeniile Justiție, Energie, Climă

Razvan Diaconu

Reprezentanța Comisiei Europene de la București a anunțat joi că România este vizată de o procedură de infringement pentru neîndeplinirea obligației de a comunica transpunerea… Mai mult

Stiri

Diferențele dintre dobânzile la credite și cele la depozitele bancare au scăzut în octombrie

Adrian N Ionescu

Marjele nete ale dobânzilor practicate de bănci au scăzut în octombrie și arată că, în medie, s-au redus atât ratele cerute pentru credite cât și… Mai mult

Digital

Gradul mediu de digitalizare al primăriilor din România: 32,3%

Vladimir Ionescu

Gradul mediu de digitalizare a primăriilor din România este de doar 32,3%, potrivit raportului DESI (The Digital Economy and Society Index). La capitolul “Servicii Publice… Mai mult