cursdeguvernare

sâmbătă

5 octombrie, 2024

logo-conferinte-curs-de-guvernare

Negociere pe autostradă: Bechtel renunţă la şase tronsoane fără să primească despăgubiri. Costurile scad cu 50%

4 august, 2011

Compania Bechtel va renunţa la şase tronsoane din Autostrada Transilvania, pe care trebuia să le construiască, fără ca statul român să-inplătească despăgubiri, însă va primi, în schimb, sume restante de 90 de milioane de euro, au anunţat, miercuri premierul Emil Boc şi ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.

”Bechtel ce despăgubiri să primească? Despăgubiri?! Nu!”, a spus Boc.

Astfel, compania renunţă la lucrările de pe tronsoanele Gilău – Mihăieşti şi Târgu Mureş – Câmpia Turzii, care vor fi scoase la licitaţie imediat.


”Am decis la nivel politic, în coaliţie ca tronsonul de la Gilău la Mihăieşti, o dată ce se semnează înţelegerea cu Bechtel să fie scos imediat la licitaţie, pentru că proiectarea este finalizată şi lucrările pot fi reluate imediat”, a declarat Boc.

În schimb, Bechtel continuă lucrările pe tronsonul Suplacu de Barcău- Borş, care se află în lucru şi care va fi finalizat în perioadele care urmează.

Autostrada Transilvania Borş – Braşov va avea 415 km, din care peste 55 km de poduri şi viaducte, 94 de pasarele, 58 de pasaje peste autostradă şi 16 noduri rutiere.

La începutul lucrărilor, costul de construcţie era de 5,4 milioane de euro pe kilometru, dar în prezent a ajuns la 16 milioane euro pe kilometru.

Ce se va întâmpla cu autostrada?

  • Un tronson este aproape finalizat şi mai urmează să se fnalizeze un al doilea, iar statul este liber să liciteze celelalte 6 tronsoane care au rămas, fără nicio pretenţie din partea Bechtel. ”Era clauză să nu licităm tronsoanele rămase, dar acum le putem licita”, s-a mai ăudat ministrul Transporturilor.
  • Statul român va efectua plăţi restante către compania Bechtel în valoare de 90 milioane euro, în două tranşe, până la finalul anului 2011.
  • Costul de execuţie scade 14,7 milioane euro la de la 6,9 milioane euro pe kilometru de autostradă. ”Dacă ne raportăm la ceea ce a fost executat, preţul pe km a scăzut de la 14,7 milioane euro, iar dacă ne gândim la toate costurile – inclusiv avocaţi – de la 24 milioane de euro”, a spus Anca Boagiu.

Ambasada SUA: Rezultatul negocierilor este un succes pentru toate părţile


Ambasadorul SUA, Mark H. Gitenstein, a apreciat că rezultatul negocierilor între statul român şi compania Bechtel este un succes pentru toate părţile implicate.

”Mă bucur că Bechtel şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii au reuşit să identifice împreună o soluţie în cazul acestui important proiect. Rezultatul este un succes pentru toate părţile, în special pentru cetăţenii români care se vor bucura de beneficiile unui sistem modern de autostrăzi în acele regiuni ani de zile de acum înainte” a declarat Gitenstein, potrivit unui comunicat al Ambasadei SUA la Bucureşti.

Acordul la care au ajuns Bechtel şi Ministerul Transporturilor este unul preliminar, care trebuie ratificat de către Guvernul României, iar atunci se va pune la punct acordul final.

”Încurajez ferm Guvernul României să adopte acest acord şi să asigure aplicarea sa fără probleme în acelaşi spirit al parteneriatului şi pragmatismului care a dus la acest acord. Acum, scopul nostru ar trebui să fie finalizarea acestor segmente ale Autostrăzii Transilvania fără întârziere”, a mai spus ambasadorul american.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

2 răspunsuri

  1. Asta da veste buna ! Oare este economia SUA in asa hal incat renunta la un contract „batut in cuie” foarte dezavantajos pentru noi, daca care nu s-ar fi dus la sfarsit numai pentru a mai castiga cateva zeci de milioane de euro ?
    Acum sa vedem cine va castiga licitatiile, cine trebuie sau cine merita?

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

2 răspunsuri

  1. Asta da veste buna ! Oare este economia SUA in asa hal incat renunta la un contract „batut in cuie” foarte dezavantajos pentru noi, daca care nu s-ar fi dus la sfarsit numai pentru a mai castiga cateva zeci de milioane de euro ?
    Acum sa vedem cine va castiga licitatiile, cine trebuie sau cine merita?

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: