11 iunie, 2019

Narcis Neaga, inventatorul conceptului de autostradă pe hârtie

Premierul Viorica Dăncilă a afirmat luni seara, la TVR, că va vorbi cu ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, pentru a vedea ”cât de important este directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Narcis Neaga, pentru proiectele următoare”.

Situația delicată în care se află Narcis Neaga nu este o consecință a ”performanțelor” de care a dat dovadă, sub mai multe guverne, responsabilul cu dezvoltarea rețelei de infrastructură românești, ci efect al proastei inspirații de a începe lucrări de asfaltare pe Autostrada Soarelui la început de sezon estival.

Surse apropiate Ministerului Transporturilor au declarat cursdeguvernare.ro că lucrările începute pe autostradă au provocat nemulțumirea unui dintre cei mai importanți proprietari de hoteluri de pe Litoral, Mohammad Murad, care a sunat la guvern pentru a cere demiterea șefului CNAIR.


Premierul Dăncilă a spus luni, la TVR, referitor la CNAIR: ”Va trebui să luăm nişte măsuri, foarte stricte, şi acum am această posibilitate să iau aceste măsuri.

În primul rând, vreau să fac un Departament al infrastructurii, al proiectelor de infrastructură, sub coordonarea primului ministru, în care săptămânal să văd progresele făcute pe fiecare obiectiv în parte. Eu am spus şi ministrului Cuc: sunt atâţi angajaţi la CNAIR… Cred că dacă ar merge pe fiecare investiţie, pe fiecare drum, şi ar sta acolo 20-30 cu o foaie de parcurs, să vadă ce se execută zilnic, am avea mai multe şanse decât dacă stăm în birou şi să coordonăm de acolo. (,,,) Voi vorbi cu domnul Cuc să vedem cât de important este pentru proiectele următoare Narcis Neaga”.

De precizat: Cu 2 luni în urmă, când ”nu avea posibilitatea să ia măsuri”, premierul Dăncilă avea o altă explicație a lipsei de autostrăzi: „Încă ne confruntăm cu încercările unor cetăţeni care doresc cu orice chip ca România să nu aibă autostrăzi şi caută să creeze blocaje artificiale. (…) la sfârşitul lunii ianuarie, acordul de mediu pentru autostrada Piteşti-Sibiu a fost contestat de trei persoane, doi cetăţeni din România şi unul din Dublin. Motivele invocate: număr insuficient de ecoducte pentru mamiferele mari şi insuficienta cercetare a locaţiilor pentru lilieci. Mă întreb cum este posibil aşa ceva. În acelaşi timp mă întreb ce interese au aceşti oameni pentru că, cu siguranţă nu au interes pentru România”

Narcis Neaga se află în diferite funcții de conducere la Compania de Drumuri de peste 15 ani, fiind menținut acolo de toate guvernele, începând cu cel condus de Adrian Năstase, cu o singură excepție- Guvernul Cioloș.


De precizat: guvernul Tudose a negociat cu Banca Mondială un proiect de realizare a Autostrăzii Comarcic – Brașov, singura condiții a finanțatorului internațional fiind accea ca Narcis Neaga să nu fie implicat în proiect. Până la urmă, contractul cu Banca Mondială nu s-a mai semnat.

(Citiți și: Raport științific al incompetenței – România plătește 43,3 milioane dolari la Banca Mondială ca să afle oficial de ce nu poate construi autostrăzi)

 

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: