vineri

26 aprilie, 2024

10 septembrie, 2019

Agenţia de evaluare financiară Moody’s Investors Service a retrogradat ratingul atribuit producătorului auto american Ford Motor la nivelul „junk” (nerecomandat pentru investiţii), pentru că se așteaptă ca planurile de restructurare să fie însoțite de venituri scăzute.

Moody’s spune că restructurarea afacerilor Ford va dura câțiva ani și costa 11 miliarde de dolari, din care angajamentele cash vor fi de 7 miliarde de dolari, potrivit AP, citată de de CNBC.

Noul rating Moody’s pentru Ford este la „Ba1” (cel mai ridicat calificativ din categoria „junk”), în coborâre de la „Baa3” (cel mai mic calificativ din categoria „investment grade” – recomandat pentru investiţii).


Ratingurile S&P Global Ratings şi Fitch Ratings pentru Ford sunt încă peste nivelul „junk”, dar perspectiva asociată negative lasă loc de retrogradări.

Ford a devenit al doilea producător auto din România după preluarea activelor Daewoo de la Craiova, unde va lansa noul model Ford Puma și produce SUV-ul de clasă mică Ford EcoSport şi motorul EcoBoost, după ce, în 2017, a renunţat la producţia monovolumului B-Max.

Costurile restructurării

Perspectiva Ford rămâne stabilă, dar fluxul de numerar şi marja de profit sunt sub aşteptările Moody’s şi sub cele ale altor companii de același calibru din industria auto, apreciază agenţia.

Compania trebuie să rezolve problemele operaţionale într-un moment în care cererea pentru vehicule se domolește pe principalele pieţe, – potrivit lui Bruce Clark, vicepreşedinte Corporate Finance la Moody’s.


Compania are o rezervă de cash de 23,2 miliarde de dolari, ceea ce este mai mult decât datoria sa, conform analiştilor Moody’s. Perspectiva stabilă reflectă aşteptările Moody’s că restructurarea va contribui la îmbunătăţirea graduală a câştigurilor, a marjei de profit şi a generării de numerar, a apreciat Clark.

„Înregistrăm progrese semnificative în reproiectarea noastră integrate pe plan global – revigorarea liniei de produse şi restructurarea afacerilor noastre din întreaga lume”, spune un comunicat al Ford.
Compania mai spune că lucrează deja la rezolvarea problemelor de ineficienţă şi a celor ale afecerii din China.

În iunie, Ford a anunţat că va concedia 12.000 de angajaţi în Europa până la finele lui 2020, din cei 2000.000 din cele 67 de fabrici din toată lumea.

În schimb, în România, Ford a demarat în noiembrie procedurile de angajare a încă 1.700 de persoane, pentru care a cerut sprijinul autorităților locale din 30 de localităţi din judeţul Dolj, unde este cel mai mare angajator, cu peste 4.400 de salariaţi.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: