Monitorul preţurilor, cu ajutorul căruia vor putea fi verificate în timp real, pe internet, prețurile produselor alimentare de bază din marile magazine, va fi lansat până la sfârșitul verii.
În prima fază, el va conține doar informații de la marii retaileri bucureșteni.
Proiectul a fost inițiat de Consiliul Concurenţei, pe modelul celor existente în Grecia și Polonia, unde a dus la diminuarea prețurilor cu până la 7% după prima jumătate de an de funcționare.
Aproximativ 60% din piaţa alimentară este vândută în marile magazine, supermarketuri și hipermarketuri, scrie Digi24, iar prețurile diferă de la un magazin la altul, chiar în cadrul aceluiași lanț de hipermarketuri, în funcție de format și de regiune.
Site-ul va conține prețurile produselor alimentare de bază din fiecare magazin, datele urmând să fie actualizate săptămânal, al început.
Proiectul – pilot se va limita la informații din București și se află acum în probe tehnice. Autorităţile speră ca magazinele vor reduce preţurile pentru a nu-şi pierde clienţii, dar reprezentanții hipermarketurilor susțin că Monitorul îi va obliga să angajeze suplimentar cel puțin o persoană pentru a se ocupa de actualizarea acestor date, ținând cont că prețurile se schimbă zilnic sau, uneori, de câte ori pe zi.
Proiectul este finanțat din fonduri europene și naționale.