La obiect

INS : Veniturile românilor au crescut cu 26% anul trecut – pe ce s-au dus banii economisiți la alimente

Veniturile lunare ale unei familii din România au fost în 2018 de 4.251 lei, în creştere cu 25,3% mai mari faţă de anul anterior, potrivit… Mai mult

06.06.2019

Interviu

Interviu Șerban Țigănaș / Cum a ajuns planificarea strategică urbană a orașelor românești pe mâna grupurilor de interese

Textul de mai jos e compus din fragmente ale interviului apărut în publicația exclusiv print CRONICILE Curs de Guvernare: Șerban Țigănaș – președinte al Ordinului… Mai mult

05.06.2019

Chestiunea

Creşterea costului forţei de muncă, cea mai mare din ultimele şase trimestre

Costul orar al forţei de muncă a crescut în trimestrul I 2019 cu 16,35% faţă de aceeaşi perioadă din 2018, potrivit datelor anunţate de INS.… Mai mult

05.06.2019

Evenimentul

Semestrul european – lupa pe România: nicio măsură pentru a corecta deficitul structural. Observațiile Consiliului UE

România nu a luat niciun fel de măsuri pentru a corecta evoluția deficitului structural și încadrarea sa în obiectivul pe termen mediu, reiese din documentele… Mai mult

05.06.2019

Cronicile

Moldova și-a pierdut răbdarea – Campanie civică de strângere de semnături pentru construcția autostrăzilor A7 și A8

de Razvan Diaconu , 15.10.2018

Asociațiile ”Împreună pentru A8” și ”Moldova Vrea Autostradă” au demarat o campanie civică de strângere de semnături pentru construirea autostrăzilor A8 și A7.

Moldova este singura regiune din România în care nu se derulează niciun proiect major de infrastructură rutieră. Proiectele pentru regiune sunt amânate de 11 ani. Comisia Europeană poate finanța construcția autostrăzii A8, însă guvernul insistă ca tronsonul Ungheni-Târgu Neamț să fie realizat în sistem PPP, fără un orizont de timp clar în care să fie finalizat.

Comunicatul asociațiilor ”Împreună pentru A8” și ”Moldova Vrea Autostradă”:

Asociațiile ”Împreună pentru A8” și ”Moldova Vrea Autostradă” demarează campania civică de strângere de semnături pentru construirea autostrăzilor A8 și A7, infrastructură ce reprezintă o condiție obligatorie pentru dezvoltarea durabilă economică și socială a Moldovei și recuperarea decalajului față de restul țării.

Facem apel la toți locuitorii regiunii, la toți moldovenii, la toți românii din țară și din diaspora, să se alăture acestei ACȚIUNI pentru a forța Guvernul României să deblocheze construirea acestor autostrăzi cu fondurile nerambursabile oferite de ani de zile de Uniunea Europeană.

Împreună vom pune presiune pe decidentul politic care amână construirea A8 și A7 de aproape 11 ani și cerem imperativ:

I. Construirea Autostrăzii A8, Ungheni – Iași – Pașcani – Târgu Neamț – Ditrău – Târgu Mureș până la 01 Decembrie 2026

1.TRONSONUL UNGHENI – IAȘI – PAȘCANI – TÂRGU NEAMȚ – finalizare 01 Decembrie 2024
a) Trecerea proiectului acestui tronson de la Comisia Națională de Strategie și Prognoză înapoi la CNAIR și Ministerul Transporturilor.
b) Renunțarea la realizarea acestui tronson prin sistemul Parteneriat Public Privat (PPP).
c) Realizarea Studiilor de Fezabilitate și Proiectare prin finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național până la 15 Octombrie 2020.
d) Realizarea construcției prin finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național până la 01 Decembrie 2024.
2.TRONSONUL TÂRGU NEAMȚ- DITRĂU – finalizare 01 Decembrie 2026
a) Realizarea Studiilor de Fezabilitate și Proiectare prin finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național până la 15 Octombrie 2020.
b) Realizarea construcției prin finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național până la 01 Decembrie 2026.
3. TRONSONUL DITRĂU – TÂRGU MUREȘ – finalizare 01 Decembrie 2025
a) Realizarea Studiilor de Fezabilitate și Proiectare prin finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național până la 15 Octombrie 2020.
b) Realizarea construcției prin finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național până la 01 Decembrie 2025.

II. Construirea Autostrăzii A7, Siret – Suceava – Pașcani – Bacău – Focșani – Buzău – Ploiești, până la 01 Decembrie 2025.
1. Modificarea încadrării construcției din Drum Expres în Autostradă, încă din faza de proiectare.
2. Introducerea în proiect și a sectorului Siret – Suceava – Pașcani /A7, acum absent, ceea ce lasă Suceava și Botoșani în izolare. Autostrada A7 trebuie să se termine la granița României cu Ucraina, la Vama Siret;
3.Finalizarea Studiilor de Fezabilitate și Proiectare – până la 15 Octombrie 2020, cu finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național;
4. Realizarea construcției prin finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național până la 01 Decembrie 2025.

III) Stabilirea unui dialog operațional, a unui contact permanent între decidenții politici și societatea civilă, prin cele două asociații civice – ”Împreună pentru A8” și ”Moldova Vrea Autostradă” și a unei comisii de monitorizare a proiectelor A8 și A7.

Declanșăm, astfel, ACȚIUNEA MOLDOVA – SEMNĂTURI PENTRU A8 ȘI A7 și împreună, toți locuitorii acestei regiuni și ai acestei țări vom smulge de la acest guvern de rea-credință ceea ce ni se cuvine: infrastructură modernă și șansa unui viitor prosper.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 15.10.2018

Lăsați un comentariu


Europa

Paris Air Show / Macheta viitorului avion de luptă european – Franța, Germania și Spania au semnat acordul

Iulian Soare

Franţa, Germania şi Spania au semnat luni acordul de cooperare pentru construirea noului avion de luptă european. Acordul a fost semnat de către miniștrii Apărării… Mai mult

Europa

Riscurile de securitate din zona Mării Negre în atenția Consiliului UE – concluziile reuniunii

Iulian Soare

Consiliul Uniunii Europene a adoptat luni concluzii privind angajamentul UE față de cooperarea regională în zona Mării Negre, reafirmând că Bruxelles-ul rămâne consecvent ”principiilor independenței,… Mai mult

Stiri

Outsourcing-ul: România pierde teren în clasamentul global al atractivității

Adrian N Ionescu

România a coborât 10 poziții până pe locul 28, în clasamentul pe 2019 al celor mai atractive destinații pentru transferul de afaceri (outsourcing) ale companiilor… Mai mult

Stiri

Trei liceeni din Sibiu participă la Olimpiada Geniilor, în SUA, cu două proiecte revoluționare

Vladimir Ionescu

Trei liceeni de la Colegiul Naţional „Octavian Goga” din Sibiu participă la Olimpiada Geniilor, o competiție organizată de Oswego State University of New York, între… Mai mult

Stiri

Proiect de lege al USR privind desfiinţarea Secţiei speciale pentru anchetarea magistraţilor

Vladimir Ionescu

USR depune marţi în Parlament un proiect de lege privind desfiinţarea Secţiei speciale pentru anchetarea magistraţilor, a anunţat la RFI deputatul Stelian Ion (foto). Parlamentarul… Mai mult

Europa

Nouă Directivă UE privind accesul la informaţiile financiare private pentru combaterea infracțiunilor transfrontaliere

Vladimir Ionescu

Consiliul UE a adoptat vineri o directivă privind facilitarea utilizării informaţiilor financiare pentru prevenirea, depistarea, investigarea sau urmărirea penală a anumitor infracţiuni, inclusiv cele de… Mai mult

Stiri

Coaliția pentru Libertatea Comețului și a Comunicării: Noul proiect anti-tutun lovește un întreg sector economic

Razvan Diaconu

Coaliția pentru Libertatea Comețului și a Comunicării (CLCC) consideră că inițiativa de hiper-reglementare în domeniul tutunului promovată de câțiva membri ai Parlamentului lovește un întreg… Mai mult