fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Ce verifică ANAF la retailerii online, în cadrul campaniei de colectare de venituri care să compenseze stimulentele acordate HoReCa

Direcția de Antifraudă Fiscală din cadrul ANAF are în derulare mai multe controale în domeniul comerțului electronic. Vizați sunt operatorii care nu sunt înregistrați corespunzător,… Mai mult

20.07.2020

Analiză

Datoria publică, la pragul de 40%. Câteva observații tehnice relevante pentru deciziile de politică economică

Nivelul datoriei publice calculată oficial de Ministerul Finanțelor pentru luna mai 2020 a crescut până la 39,9%, în condițiile în care s-a depășit pragul de… Mai mult

19.07.2020

Chestiunea

Discuția a început: cum folosim cele 33 de miliarde pentru a ne racorda la proiectele UE. ”Economia viitorului post-COVID”

Șansa României de-a folosi ”cu cap” cele 33 de miliarde de auro alocate de la UE pentru relansarea economiei și pentru strategia post-Covid este să… Mai mult

15.07.2020

Analiză

Pe fondul efectelor pandemiei, deficitul de cont curent a scăzut cu 15%. Cu modificări importante în structură

Contul curent al balanței de plăți a înregistrat, după primele cinci luni ale anului curent, un deficit de 2.881 milioane euro, potrivit datelor comunicate de… Mai mult

14.07.2020

Moldova și-a pierdut răbdarea – Campanie civică de strângere de semnături pentru construcția autostrăzilor A7 și A8

de Razvan Diaconu , 15.10.2018

Asociațiile ”Împreună pentru A8” și ”Moldova Vrea Autostradă” au demarat o campanie civică de strângere de semnături pentru construirea autostrăzilor A8 și A7.

Moldova este singura regiune din România în care nu se derulează niciun proiect major de infrastructură rutieră. Proiectele pentru regiune sunt amânate de 11 ani. Comisia Europeană poate finanța construcția autostrăzii A8, însă guvernul insistă ca tronsonul Ungheni-Târgu Neamț să fie realizat în sistem PPP, fără un orizont de timp clar în care să fie finalizat.

Comunicatul asociațiilor ”Împreună pentru A8” și ”Moldova Vrea Autostradă”:

Asociațiile ”Împreună pentru A8” și ”Moldova Vrea Autostradă” demarează campania civică de strângere de semnături pentru construirea autostrăzilor A8 și A7, infrastructură ce reprezintă o condiție obligatorie pentru dezvoltarea durabilă economică și socială a Moldovei și recuperarea decalajului față de restul țării.

Facem apel la toți locuitorii regiunii, la toți moldovenii, la toți românii din țară și din diaspora, să se alăture acestei ACȚIUNI pentru a forța Guvernul României să deblocheze construirea acestor autostrăzi cu fondurile nerambursabile oferite de ani de zile de Uniunea Europeană.

Împreună vom pune presiune pe decidentul politic care amână construirea A8 și A7 de aproape 11 ani și cerem imperativ:

I. Construirea Autostrăzii A8, Ungheni – Iași – Pașcani – Târgu Neamț – Ditrău – Târgu Mureș până la 01 Decembrie 2026

1.TRONSONUL UNGHENI – IAȘI – PAȘCANI – TÂRGU NEAMȚ – finalizare 01 Decembrie 2024
a) Trecerea proiectului acestui tronson de la Comisia Națională de Strategie și Prognoză înapoi la CNAIR și Ministerul Transporturilor.
b) Renunțarea la realizarea acestui tronson prin sistemul Parteneriat Public Privat (PPP).
c) Realizarea Studiilor de Fezabilitate și Proiectare prin finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național până la 15 Octombrie 2020.
d) Realizarea construcției prin finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național până la 01 Decembrie 2024.
2.TRONSONUL TÂRGU NEAMȚ- DITRĂU – finalizare 01 Decembrie 2026
a) Realizarea Studiilor de Fezabilitate și Proiectare prin finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național până la 15 Octombrie 2020.
b) Realizarea construcției prin finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național până la 01 Decembrie 2026.
3. TRONSONUL DITRĂU – TÂRGU MUREȘ – finalizare 01 Decembrie 2025
a) Realizarea Studiilor de Fezabilitate și Proiectare prin finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național până la 15 Octombrie 2020.
b) Realizarea construcției prin finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național până la 01 Decembrie 2025.

II. Construirea Autostrăzii A7, Siret – Suceava – Pașcani – Bacău – Focșani – Buzău – Ploiești, până la 01 Decembrie 2025.
1. Modificarea încadrării construcției din Drum Expres în Autostradă, încă din faza de proiectare.
2. Introducerea în proiect și a sectorului Siret – Suceava – Pașcani /A7, acum absent, ceea ce lasă Suceava și Botoșani în izolare. Autostrada A7 trebuie să se termine la granița României cu Ucraina, la Vama Siret;
3.Finalizarea Studiilor de Fezabilitate și Proiectare – până la 15 Octombrie 2020, cu finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național;
4. Realizarea construcției prin finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național până la 01 Decembrie 2025.

III) Stabilirea unui dialog operațional, a unui contact permanent între decidenții politici și societatea civilă, prin cele două asociații civice – ”Împreună pentru A8” și ”Moldova Vrea Autostradă” și a unei comisii de monitorizare a proiectelor A8 și A7.

Declanșăm, astfel, ACȚIUNEA MOLDOVA – SEMNĂTURI PENTRU A8 ȘI A7 și împreună, toți locuitorii acestei regiuni și ai acestei țări vom smulge de la acest guvern de rea-credință ceea ce ni se cuvine: infrastructură modernă și șansa unui viitor prosper.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 15.10.2018

Lăsați un comentariu


Stiri

Klaus Iohannis: Școala începe pe 14 septembrie, majoritatea localităților intră în scenariul verde. Organizarea se decide în plan local, în funcție de situația epidemiologică

Razvan Diaconu

Președintele Klaus Iohannis a anunțat miercuri că anul școlar 2020-2021 va începe la termen, pe data de 14 septembrie, dar că forma de învățământ ca… Mai mult

Stiri

BCR revizuiește în creștere prognoza de PIB pe T2, după rezultatele bune din comerț

Alexandra Pele

BCR a revizuit în creștere prognoza de PIB pentru România în trimestrul al doilea din 2020, pe fondul unor rezultate mai bune în ceea ce… Mai mult

Stiri

BNR a redus dobânda de politică monetară de la 1,75 la 1,5% pe an. Evaluările băncii centrale

Vladimir Ionescu

Banca Națională a României (BNR) a decis miercuri reducerea dobânzii-cheie de politică monetară la 1,5% pe an de la nivelul anterior de 1,75% pe an,… Mai mult

Europa

Proiect Comisia Europeană: Ținta de energie regenerabilă pentru 2030 ar putea creşte de la 32% până la 50%

Adrian N Ionescu

Comisia Europeană a pus în dezbatere publică două proiecte de revizuire a unor directive, privind energia regenerabilă respectiv eficiența energetică, pentru a grăbi aplicarea Pactului… Mai mult

Stiri

BRUA: Sindicatele din sectorul gazelor naturale se alătură patronatelor în susţinerea proiectului

Adrian N Ionescu

Federația Sindicatelor GAZ-Romania „dezaprobă” opiniile potrivit cărora gazoductul BRUA (Bulgaria-România-Ungaria-Austria) ar fi inutil, potrivit unui comunicat emis miercuri, şi se alătură astfel poziţiei Federaţiei Patronale… Mai mult

Stiri

Campanie de phishing cu e-mail-uri ce par a fi trimise de BCR şi Poşta Română – avertizare Bitdefender

Razvan Diaconu

Specialiştii în securitate informatică de la Bitdefender avertizează asupra unei campanii de e-mail-uri frauduloase ce par a fi trimise din partea unor entităţi cunoscute, precum… Mai mult

Stiri

Ar trebui să avem sub 1.000 de cazuri Covid pe zi pentru ca elevii să meargă toți la școală – director Sănătate Publică

Vladimir Ionescu

România ar trebui să înregistreze mai puțin de 1.000 de noi cazuri de coronavirus pe zi pentru ca anul școlar să înceapă cu elevii în… Mai mult