marți

27 septembrie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

10 octombrie, 2012

Moody’s a retrogradat cu o treaptă ratingurile de credit ale PSA Peugeot Citroen (Franţa) şi Fiat (Italia), de la „Ba3” la „Ba2”, a treia treaptă în categoria „junk”, din cauza riscurilor presupuse de scăderea abruptă a cererii pentru automobile în Europa de Vest, potrivit Bloomberg citat de MEDIAFAX.

Agenţia de rating atribuie ambelor companii perspectivă negativă, potrivit unor comunicate transmise miercuri de Moody’s.

Retrogradările afectează obligaţiuni aflate în circulaţie în valoare totală de aproape 15 miliarde euro, 9,3 miliarde euro ale Fiat, respectiv 5,6 miliarde euro ale Peugeot, pe fondul crizei datoriilor de stat din regiune, care a afectat puternic piaţa auto, aflată în declin de 5 ani consecutivi.


Peugeot şi Fiat au expuneri semnificative pe pieţele din sudul zonei euro, unde criza datoriilor de stat a provocat măsuri dure de austeritate, a blocat creşterea economică şi a restrâns veniturile.

Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut în primele opt luni ale anului cu 13,4% în Franţa, la 1,29 milioane unităţi, respectiv cu 19,9% în Italia, la 981.000.

La nivelul Uniunii Europene şi Norvegiei, Elveţiei şi Islandei, înregistrările au coborât cu 6,6% în perioada ianuarie-august, la 8,6 milioane.

Înmatriculările Peugeot au scăzut cu 13,4% în Europa în perioada analizată, la 1,02 milioane unităţi, iar livrările Fiat s-au redus cu 16,6%, la 557.000.


Peugeot a anunţat în această vară un plan de resutructurare care vizează suplimentarea unui plan anterior de disponibilizări cu încă 8.000 de locuri de muncă şi închiderea unei fabrici situate în apropiere de Paris până la sfârşitul anului 2014. Totodată, grupul francez vrea să restrângă activitatea la alte unităţi de producţie.

Fiat a revenit asupra unui plan de investiţii de 20 miliarde euro la operaţiunile din Italia. Directorul general al companiei, Sergio Marchionne, a declarat recent că Fiat are de gând să „actualizeze” prognozele proprii pentru piaţa auto europeană în următoarea strategie pe 5 ani.

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

”Personalitatea economică” a județelor din România, respectiv sectoarele care produc cea mai mare parte a valorii adăugate brute (VAB) de la nivel local, variază semnificativ de la județ

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: